کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تقلیل سیاست خارجی به خاله زنک بازی؛

کار اصلاح طلبان به گله گذاری از بایدن رسید +جزئیات

برجام برای انتخابات است نه رفع تحریم‌ها

26 اسفند 1399 ساعت 8:19

اصلاح طلبان صرفا مذاکره را می‌خواهند تا از این طریق افکار عمومی را فریب بدهند تا بتوانند از این رهگذر بر صندلی قدرت قوه مجریه تکیه بزنند.


گروه سیاسی جهان نیوز: علی خرم، دیپلمات سابق و جزو مشاوران وزرای خارجه قبل روز گذشته یادداشت قابل تاملی در روزنامه آرمان منتشر کرد.

خرم در این یادداشت با لحن ملتمسانه و گلایه مدارانه خطاب به بایدن نوشته است: «آقای بایدن یا قــول‌شکن هستید یا ضعیف‌الاراده، از صراحت لهجه پوزش می‌خواهم، مگر شما نبودید که در ایام مبارزات انتخاباتی با قطعیت حرف از بازگشت سریع و بی‌قید و شرط به برجام می‌زدید؟ مگر شما نبودید که نور امید در دل ملت ایران و سایر ملل جهان به‌وجود آوردید که بعد از دوران تاریک دونالد ترامپ، قرار است شما دوران احترام و منافع متقابل را با کشورمان و سایر کشورها شروع کنید؟ مگر شما سخن از مذاکره و تلاش‌های دیپلماتیک نگفتید؟ مگر ایران با صراحت و با علاقه از روز اول حکومت شما، اعلام نکرده که آماده است همه آنچه را در زمینه هسته‌ای و در چارچوب برجام جلو رفته، برگرداند منوط به اینکه شما هم تحریم‌های من‌درآوردی و فراقانونی دونالد ترامپ را بردارید و به برجام برگردید؟ پس چی شد؟ آیا دنبال بهانه می‌گردید تا قولتان را بشکنید؟ یا آنقدر جمهوری خواهان، لابی اسرائیل و سایر متحدین به شما فشار وارد آورده‌اند که تاب تحمل ندارید و تسلیم آنها شده‌اید که بازگشت شما به برجام، سریع و بی‌قید و شرط نباشد؟»

وی در ادامه حساب جمهوری اسلامی را از مردم جدا کرده و نوشته است: «به جنابعالی توصیه می‌کنم با شخصیت و کرامت مردم ایران بازی نکنید، هر خرده‌حسابی با حکومت جمهوری اسلامی دارید، مربوط به خودتان هست ولی مردم ما تحقیر شما را نمی‌پذیرند، همچنانکه تحقیر آن دونالد ترامپ جنایتکار را هم نپذیرفتند».

این دیپلمات اصلاح طلب در ادامه به ارسال پیام دموکرات ها به دولتمردان ایرانی برای تحمل دوره ترامپ اشاره کرده و نوشته است: «مردم ایران تصور می‌کردند دوران دونالد ترامپ جنایتکار، یک استثنا در تاریخ سیاسی آمریکا بر قاعده بوده است که فرهیختگان کشور شما به‌سرعت به جبران آن می‌پردازند، همچنانکه پیام‌هایی که در آن دوران از حزب دموکرات آمریکا و تیم قبلی آقای اوباما که شما جزئی از آن بودید، ارسال می‌شد، حاکی از این بود که در مقابل جنایات دونالد ترامپ مقاومت کنید که این دوران زودگذر است! این دلیلی بود که انتخابات در آمریکا برای مردم ما بسیار جذاب و قابل توجه بود به‌ترتیبی که از انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران جدی‌تر گرفته شد چون به سرنوشت تک‌تک ایرانی‌ها مربوط می‌شد. همه مردم ایران لحظه‌شماری می‌کردند که شما پیروز شوید، می‌دانید برای چه؟ برای اینکه دوران جنایت‌بار دونالد ترامپ به پایان برسد و دو کشور ایران و آمریکا راه مصالحه و آشتی و صلح به‌جای خصومت را در پیش گیرند. اکنون هم مردم ایران دارند بر روی رفتار و اعمال شما قضاوت می‌کنند و شما را ادامه‌دهنده همان سیاست‌های زورگویانه دونالد ترامپ می‌بینند».



وی در بخش دیگری از یادداشت سیاست های فعلی بایدن را باعث تقویت تندروها در ایران و پیشرفت تکنولوژی هسته ای در ایران دانسته و نوشته است: «مگر بازگشت شما به توافق محیط‌زیستی پاریس، سریع و بی‌قید و شرط نبود؟ شما دارید آگاهانه اصول مسلم حقوق بین‌الملل را به سخره می‌گیرید درحالی‌که ادعای جبران بی‌خردی‌ها و خرابی‌های دوران دونالد ترامپ جنایتکار را دارید و این یک ریاکاری آشکار است. می‌دانید نتیجه عملی این سیاست چیست؟ رفتار و اعمال شما صرفا تندروی را در ایران تقویت می‌کند و تب دسترسی به تکنولوژی عالی‌تر هسته‌ای را بالاتر می‌برد. سیاست دونالد ترامپ جنایتکار این بود که با فشارهای حداکثری، از یکسو باعث بدبختی و مصیبت مردم و از سوی دیگر باعث پیشرفت تکنولوژی هسته‌ای در ایران شد. برخلاف تصور واهی ترامپ، هیچ صدمه و تکانی به حکومت جمهوری اسلامی وارد نشد. اسرائیل هم با ترور دانشمندان هسته‌ای ایران و حمله به نیروهای ایرانی در سوریه، به پیشرفت آن تکنولوژی، شتاب بیشتری داد و توجیه عقلانی لازم را در ایران فراهم کرد. جنابعالی دارید همان اشتباه را ادامه می‌دهید و مایه خوشحالی رادیکال‌ها و کاسبان تحریم در ایران می‌شوید».

بیشتر بخوانید:
شکل مذاکره مهم نیست، فقط با بایدن مذاکره کنیم!


لحن خرم پدیده تازه‌ای نیست و اتفاقا همین ادبیات ذلیلانه خواهش، التماس و حسن ظن به دشمن باعث انعقاد برجام و گذاشتن این چاله بزرگ جلوی ملت ایران شد. اما از محتوای متن یادداشت خرم این سوال به ذهن خطور می کند که آیا این افراد حتی غیرت ایرانی هم ندارند؟ تقلا برای منافع جناحی به قیمت قربانی کردن منافع یک ملت بزرگ چقدر ارزشمند است؟

این وقاحت تا جایی است که گویی انرژی هسته ای و پیشرفت آن یک ننگ است و خرم عاجزانه از ترامپ می خواهد این مسیر را که منجر به پیشرفت هسته ای ایران می شود را ادامه ندهد. جدا کردن مردم از نظام مردمی جمهوری اسلامی هم موضوع دیگری است که خرم در یادداشت خود به آن اشاره کرده و دروغ بزرگ دشمنان ملت ایران در هدف گیری نظام نه مردم را تکرار کرده و از این موضوع گلایه کرده که ضربات شما در حال اصابت به مردم است!

انتظار اصلاح طلبان و «یا قدوس کشیدن» آنان برای پیروزی بایدن و بزک نمودن این معاون اوباما هرچند واقعیت است اما واقعیت دیگر آن است که این جماعت حتی برای مذاکره با ترامپ هم تمام تلاش خود را کردند.

اصلاح طلبان صرفا مذاکره را می خواهند تا از این طریق افکار عمومی را فریب بدهند تا بتوانند از این رهگذر بر صندلی قدرت قوه مجریه تکیه بزنند. به همین جهت در سیاست قطعی نظام یعنی رفع همه تحریم ها که رهبرانقلاب معین نمودند اصطلاحا «ان قلت» وارد می کنند و دنبال آن هستند تا این حرف قطعی را به چند صدایی تبدیل کنند.

به عبارت بهتر اصلاح طلبان با منافع مردم ایران بازی می کنند تا بیشتر بر صندلی قدرت تکیه دهند. چند روز پیش هم فریدون مجلسی از دیپلمات های اصلاح طلب موضوع اهمیت صرف مذاکره را اینگونه مطرح کرده و گفته بود: «تنها چاره ایران برای خروج از بن بست فقط مذاکره است» و «شکل مذاکره مهم نیست، فقط با بایدن مذاکره کنیم»!

این بی شرمی تا جایی است که حتی این افراد بعد از ترور شهید فخری زاده به تقلا افتادند تا انتقام این ترور گرفته نشود چرا که بایدن عصبانی می شود. حتی اگر فرد دیگری هم ترور شد باز ایران خویشتن نداری کند!


یادآور می شود چند روز پیش جهان نیوز در پی اعتراف مهم روحانی درباره برجام و همچنین اعتراف واعظی درباره قیمت دلار گزارش مهمی تحت عنوان «اعترافات بی‌سابقه روحانی و واعظی در یک هفته» منتشر کرد و پرده از پازلی برداشت که چگونه دولت مدعی تدبیر اوضاع معیشتی مردم را به این تنگنا رساند.


کد مطلب: 757751

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/757751/کار-اصلاح-طلبان-گله-گذاری-بایدن-رسید-جزئیات

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com