يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱
۴
همراه با استان‌ها؛ شماره ۹

بسته استانی جهان نیوز// پشت پرده نامگذاری یک خیابان در اصفهان با دهن کجی به ارتش/ اقدام خوب دادگستری اشتهارد/ رونمایی از دیوارنگاره جدید مزار حاج قاسم/ تاثیر شگرف یک نوجوان از «بدون تعارف» ۲۰:۳۰ +تصاویر

جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۴۰
کد مطلب: 757381
نهمین بسته استانی جهان نیوز در اختیار مخاطبان قرار گرفت.
بسته استانی جهان نیوز//  پشت پرده نامگذاری یک خیابان در اصفهان با دهن کجی به ارتش/ اقدام خوب دادگستری اشتهارد/ رونمایی از دیوارنگاره جدید مزار حاج قاسم/ تاثیر شگرف یک نوجوان از «بدون تعارف» ۲۰:۳۰ +تصاویر
گروه جامعه جهان نيوز: تمرکز اخبار بر روی وقایع شکل گرفته در پایتخت شاید ناخواسته باعث شود تا اخبار سی استان دیگر کمتر مورد توجه قرار بگیرد. بسته استانی جهان نيوز تلاشی است تا بتواند اخبار جذاب استان ها را در فاصله کمی به صورت یک بسته خبری برجسته کند.

سعی خواهد شد که این بسته به صورت هفتگی در اختیار مخاطبان قرار بگیرد.

آذربایجان شرقی- 21 آذربایجانی به پیشواز چهارشنبه سوزی رفتند
فرزاد رحمانی در گفت وگو با فارس در تبریز اظهار داشت: از اول اسفند سال جاری تا روز پنجشنبه بیست ویکم اسفندماه، ۲۱ نفر براثر استفاده از مواد محترقه مصدوم شده اند.

وی افزود: از این تعداد دو‌نفری بستری شده اند و بقیه تحت درمان و مرخص شده اند.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: 50درصد آسیب چشمی و بقیه سوختگی اندام  است.

وی  افزود: اکثر مصدومان ۶ تا ۱۸سال می باشند و خانواده ها بیشتر مراقب کودکان و نوجوانان باشند و در این روزها آنها را باخطر تنها نگذارند.

خوزستان - جزئیات درگذشت کودک ۱۰ ساله شوشی بر اثر انفجار مین
خالد لطیفی مجدپور در تشریح حادثه انفجار مین و درگذشت کودک ۱۰ ساله در منطقه فتح‌المبین اظهار کرد: این کودک در هنگام چیدن علوفه به‌منظور استفاده دامی، در حوالی روستا بر روی مین رفت و دچار حادثه انفجار شد.

وی افزود: این قبضه مین از دوران جنگ تحمیلی باقی مانده که بر اثر بارندگی‌های روزهای اخیر جابه‌جا شده و از دل خاک بیرون آمده بود.

بخشدار فتح المبین ضمن ابراز تأسف از این اتفاق اضافه کرد: متاسفانه در پی این حادثه، کودک جان خود را از دست داد.

البرز - دادگستری اشتهارد مانع بیکاری 350 نیروی کار شد
علی بستامی، رئیس دادگستری شهرستان اشتهارد، در جمع خبرنگاران، با اشاره ورود دستگاه قضایی برای حل مشکلات واحدهای تولیدی این شهرستان، گفت: در راستای پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، دادگستری شهرستان اشتهارد با دعوت از مسؤولین شهرستانی از جمله رئیس صنعت معدن و تجارت، رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی، بازرس شرکت خدماتی شهرک صنعتی، مدیر عامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی و دیگر مسؤولین از کارخانه‌ها بازدید کردند و مشکلات این واحدهای صنعتی بررسی و پایش شد.

رئیس دادگستری شهرستان اشتهارد اضافه کرد: در این بازدید سه شرکتی برای بازدید انتخاب شدند که به دلیل مشکلات، فعالیت آن‌ها دچار اخلال شده و برای رفع مشکلات خود به دادگستری شهرستان اشتهارد مراجعه کرده بودند.

وی با بیان اینکه حل مشکلات این سه شرکت نقش مهمی در حفظ اشتغال مستقیم ۳۵۰ نفر دارد، تاکید کرد: این بازدیدهای میدانی نشان از پیگیری و جدیت دستگاه قضا برای رفع موانع تولید و اهتمام ویژه دادگستری به رصد مستمر فعالیت‌های بنگاه‌های اقتصادی و تشکیل جلسه با صاحبان  آنها در راستای «بند چهارم از محور اول طرح تحول قضایی» دارد.

کرمان - رونمایی از دیوارنگاره جدید مزار مطهر شهید سلیمانی
دشمنان حاج قاسم تصور می‌کردند که با شهادت این سردار بزرگ جریان آزادی‌خواهی و مبارزه با ظلم و تروریسم در جهان متوقف خواهد شد غافل  از اینکه سردار سلیمانی تنها یک شخص و یک سردار نظامی نبود، سردار سلیمانی یک جریان و یک تفکر ناب شیعی در جهان اسلام است که هرگز از بین نمی‌رود بلکه با شهادتش جاودانه می‌شود.

حالا بیش از یک سال از شهادت حاج قاسم ما گذشته است و عصر روز بیست و دوم اسفند ماه به مناسبت روز بزرگداشت شهدا از دیوارنگاره جدید مزار مطهر حاج قاسم رونمایی شد؛ تصویری از دست‌نوشته‌ای سردار رشید اسلام شهید سپهبد قاسم سلیمانی که جمله‌ای کوتاه اما تأثیرگذار که حکایت از آرزویی بزرگ داشت.

بر دیوارنگاره جدید مزار مطهر حاج قاسم تنها جمله‌ای کوتاه نقش بسته است.

بسم الله الرحمن الرحیم
داروی درد من شهادت است.


اصفهان - پشت پرده نامگذاری یک خیابان در اصفهان
حجت الاسلام احمد عبداللهی نژاد پیرامون نامگذاری پرحاشیه یک خیابان در اصفهان بیان کرد: شهرداری اصفهان یک خیابان را در تهاتر با ارتش ایجاد کرد و بنا بود آن را به نام شهید آیتی نامگذاری کنند؛ در همین رابطه خانواده این شهید گلایه داشتند و گفتند این موضوع دست خوش تغییراتی شده است. همچنین از طرفی هم مبنی بر همین تغییر نامگذاری تماسی از ارتش با ما گرفتند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان ادامه داد: از ارتش گفتند زمانی که ما این محدوده را برای ایجاد خیابان واگذار کردیم، با آن ها شرط کردیم که به نام یکی از شهدای ارتش نام گذاری شود و پیشنهاد فرماندهی ارتش این بود که به نام شهید آیتی باشد.

وی خاطر نشان کرد: ساخت خیابان تقریباً آماده می شود بنری با نام آیت الله طاهری برای نام خیابان نصب می کنند. اعتراض اینجا بود که وقتی توافق شده، چرا این نامگذاری را انجام دادید و شهدای ارتش که همیشه مظلوم هستند و این جا که متعلق به ارتش بود، باید به همان نام پیشنهادی نامگذاری می شد.

حجت الاسلام عبداللهی نژاد گفت: در همین باره نامه ای به استاندار نوشتیم که خانواده شهید ناراحت هستند و مجموعه مدیریت شهری زیر توافقِ با ارتش زدند. البته جوابی برای ما نیامد و بعد که دوباره ارتش نامه ای زد، ما به شهردار نامه نوشتیم که چرا نام شهید اینجا حذف می شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان تصریح کرد: این همان پروژه حذف نام شهداست، یعنی همان پروژه ای که از تهران آغاز شد و شکست خورد؛ چرا که مردم نسبت به شهدایی که دادند حساس هستند.

وی ادامه داد: در این ایامی که به انتخابات منتهی می شود و ما نیاز به آرامش داریم، چرا بعضی از آقایان متوجه این موضوع نیستند. روزی بحثی را درباره گلستان شهداء و سالن گلستان مطرح و جوّ روانی ایجاد می کنند و خانواده شهداء را عصبانی می کنند؛ پس از مدتی سرویس بهداشتی را به نام شهید می گذارند، که البته درباره این موضوع سریعاً صحبت کردیم و علی الظاهر سهوی بود.
 

وی گفت: بالأخره ارتش از مجموعه شهری درخواستی کرد، ارتش هم یک آدم عادی یا سازمان مردم نهاد نیست؛ ارتش درخواست کرد ولی توجهی نشد و پاسخی هم ندادند؛ این کار کج دهنی بود. این ها یک پروژه عصبانی سازی مردم را کلید می زنندکه به صلاح نظام نیست. این کارهای دمِ دستی را می شود به راحتی مدیریت کرد.

حجت الاسلام عبداللهی نژاد ادامه داد: آیت الله طاهری زمانی امام جمعه اصفهان و نماینده امام بودند؛ ولی وقتی آخر عمر خود نامه ای خطاب به ملّت ایران با آن تندی می نویسند و این نظام را با سفّاک ترین رژیم مقایسه می کند و حرف هایی می زند که کلّ زحمات این نظام و انقلاب و امام و شهداء را زیر سؤال می برد؛ رهبری هم در پاسخ فرمودند که این نامه جفای به من و ملّت بود که جفای به خودم را می بخشم ولی جفای به ملّت را نمی بخشم و دست من نیست.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان ابراز کرد: کسی که چنین جسارتی کرده و با این سابقه از دنیا رفته را دلیلی ندارد یک جا برای مقبره اش چنین برنامه ای بریزیم و یک جا نام خیابانی را برای آن در نظر بگیریم؛ چه دلیلی دارد. غیر از این که این که این ها مسائل حزبی است؟ فکر می کنم آقایان گاهی در پروسه حزبی می افتند که به صلاح نیست.

وی افزود: ما نیاز به آرامش داریم و آرامش هم به این است که هر دستگاهی کار خودش را انجام بدهد. شهرداری باید کار خدمت رسانی خودش را انجام دهد و شورای شهر که یک نهاد تصمیم گیر است باید همه مصالح مردم را در نظر بگیرد. ببینید اخیراً همین پروژه هایی که افتتاح شده است؛ تابان، آسمان و … این اسم ها را می گذارند. واقعاً نباید نام شهداء چنین جاهایی باشد؟ بعد نام سرویس بهداشتی را به نام شهدا می گذارند و می گویند ما مدافع ارزش های شهداء هستیم، به عمل کار برآید به سخندانی نیست. بعد هم می گویند اشتباه شده است. بله اشتباه شده پس عذرخواهی کنید.

همدان - آزادی زندانی در همدان با پول‌توجیبی‌ یک نوجوان
نوجوان نیکوکار ۱۳ ساله تصمیم‌اش را می‌گیرد با پس‌اندازش پدری را از زندان آزاد کند تا حداقل فرزندی چشم‌انتظار نباشد و یا درگیر کار اجباری نشود. با مادرش مشورت می‌کند و او هم از این کار استقبال می‌کند. وقتی پدر به خانه می‌آید موضوع را با او در میان می‌گذارند، او هم از این فکر ابراز خوشحالی می‌کند، پس راهی ستاد دیه می‌شوند تا احسان پول توجیبی‌ها و پس‌اندازهایش را برای آزادی زندانی تقدیم کند.

خانم مرادی بفرمایید چند فرزند دارید و احسان چندمین فرزند شماست؟
سه فرزند دارم دو پسر و یک دختر، پسر بزرگم ۱۵ سالش است و احسان ۱۳ سال و یک دخترم یک سال و نیمه هم دارم.

چه شد که پسرتان تصمیم به آزادی یک زندانی گرفت؟
پانزدهم اسفند بود که اخبار ۳۰: ۲۰ در برنامه «بدون تعارف»، سربازی را نشان داد که تمام پس‌انداز دوران سربازی‌اش را برای آزادی یک زندانی هزینه کرده بود، احسان همین که این خبر را شنید خیلی تحت تاثیر قرار گرفت، سریع پیشم آمد و مشورت کرد که می‌خواهد پس‌اندازش را برای آزادی یک زندانی هزینه کند، وقتی شنیدم خیلی خوشحال شدم، همسرم که به خانه بازگشت بلافاصله او را در جریان گذاشتم، او هم استقبال کرد و گفت «اگر بخواهد خودم هم کمکش می‌کنم» و این تصمیم باعث شد که دو روز پیش با احسان به ستاد دیه بروند و این کار خیر را انجام دهند.

نظرتان در مورد کار نیک فرزندتان چیست؟
از روز گذشته رسانه‌های زیادی تماس گرفتند تا کار خوب احساس را منتشر کنند که پدرش موافق نبود و می گفت لزومی ندارد خیلی رسانه‌ای شود  و این شد که با کسی مصاحبه نکردیم اما من متقاعدش کردم که اشکالی ندارد این کار باعث می‌شود بچه های دیگر هم راغب شوند و در جامعه فرهنگسازی شود، این کارها را خوب است که مردم ببینند و بدانند، همانطور که پسرم برنامه «بدون تعارف» را دید و تحت تاثیر کار نیک آن سرباز قرار گرفت. شاید مبلغ بالایی نباشد اما همین که پسرم خواسته کار نیکی انجام دهد و از طرفی همین مبالغ باعث می‌شود افرادی گرفتاری مشکلشان حل شود، ارزش بسیاری دارد، هر فردی می تواند به اندازه وسعش کمک کند.


در تربیت فرزندانتان چقدر به موضوع نیکوکاری و اقدامات پسندیده توجه داشتید؟
خدا را شکر فرزندم به این مسائل واقف است و می‌داند، هرچند رفتار ما هم تاثیر داشته است، چند وقت پیش با پدرش برای خرید به بازار رفته بود و آنجا پسری را دیده بود که آدامس می‌فروخت، او پیش احسان گریه کرده بود که پول ندارد برنج بخرد و گفته بود دعا کنید با پول‌های فروش آدامسش بتواند برنج تهیه کند، احسان خیلی تحت تاثیر قرار گرفته بود و وقتی به خانه آمد ماجرا را برایم تعریف کرد و گفت «مادر! دلم برایش سوخت، کاش کیف پولم را برده بودم، ۵۰ هزار تومانی داشتم که به او بدهم» احسان خیلی زود تحت تاثیر مسائل این چنینی قرار می‌گیرد.

نمازش را سر وقت می‌خواند، حتی صبح‌ها ساعت ۵:۳۰ بیدار می‌شود و وقتی نمازش را می‌خواند صبحانه پدرش را هم آماده می‌کند، دوست دارد صبحانه او را خودش آماده کند و حتما صبحانه بخورد و سر کار برود، همسرم کارمند اداره گاز است.

خیلی خوشحال می‌شوم وقتی می‌بینم فرزندم صبح زود بیدار می‌شود و نمازش را می‌خواند، نمی‌دانم رفتار ماست که روی او تاثیر دارد یا همینطور خودش مقید و معتقد است، شکر خدا ما که از او خیلی راضی هستیم.

پدرش تا جایی که امکان داشته باشد ماهانه کمک‌هایی را به نیازمندان دارد، تا جایی که بتوانیم روی کمک نیازمندان برنامه‌ریزی داریم و ماهانه به همین منظور مبالغی را واریز می‌کنیم، بالاخره این چیزها را بچه‌ها می‌بینند و روی آنها تاثیر می‌گذارد.

کمک فرزندتان باعث شد چه زندایی و با چه مشکلی آزاد شود؟
قرار شد آقایی که به دلیل بدهی زندانی شده و گناهی هم ندارد، آزاد شود. بنده خدا برای کسب و کارش قرض گرفته بوده و نتوانسته بدهی‌اش را بدهد و به خاطر آن گرفتار شده بود.

بیشتر بخوانید:
بسته استانی شماره هشت جهان// همدردی متفاوت با سی‌سخت زلزله‌زده/ سرقت از موزه هفت‌تپه، نافرجام ماند/ چرا شهردار اهواز برکنار شد؟/ جاده‌ای در همدان که بعد از پنج ماه بازگشایی شد +تصاویر



**تحریریه جهان نيوز از ارسال اخبار جذاب، موثق و دیده نشده فعالان رسانه ای استان ها به شدت استقبال می کند.
برچسب ها: بسته استانی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
پس انداز یک سرباز، پول تو جیبی یک نوجوان... آزادی زندانی؟ کار از پراید و پرادو گذشته.
محمد بهرامی
Iran, Islamic Republic of
پیشنهاد می کنم نامه استتعفای طاهری امام جمعه سابق اصفهان را مطالعه نمایید .
Iran, Islamic Republic of
طاهری هم مثل منتظری به شدت تحت تأثیر افراد مشکل دار و مشکوکی بود که به دفتر و بیت او نفوذ کرده بودند.