جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۱۵
پرونده ترک فعل‌ها به کجا رسید؟

ژست‌های تئوریسینی آقای مخالف مسکن مهر/ «عباس آخوندی» کاندیدا می‌شود یا محاکمه؟

يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۶
کد مطلب: 756043
عباس آخوندی که مردم پس از استعفای اجباری از وزارت راه و شهرسازی خواستار محاکمه وی شده‌اند این روزها بسیار فعال شده و برای شهرداری و مجلس شورای اسلامی توصیه‌نامه می‌نویسد.
ژست‌های تئوریسینی آقای مخالف مسکن مهر/ «عباس آخوندی» کاندیدا می‌شود یا محاکمه؟
گروه سیاسی جهان نيوز، امیر حمزه نژاد: «مسکن مهر طراح مزخرفی است»، «افتخار می کنم که حتی یک واحد مسکن مهر را افتتاح نکردم»؛ این جملات حرف های کسی نیست جز «سید عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی سابق که در دو دولت روحانی بر این سمت ماند تا اینکه بالاجبار استعفا داد.

حاصل کار او چیزی نبود جز انباشت مشکلات در حوزه‌های مختلف ذیل مدیریتش خصوصا مسکن مستضعفان که حالا دلالان روی طرحی که آخوندی آن را مزخرف خوانده دست گذاشته اند. وزیری که با انبوه سازی مسکن میانه خوبی نداشت و مسکن اجتماعی که در مقابل مسکن مهر به طور سیاسی علم کرد، تنها روی کاغذ ماند و در چند سالی که زمام وزارتخانه راه و شهرسازی را در دست داشت در این حوزه فعالیت درخشان و درخور توجهی نکرد. حالا وی در رسانه ها و جراید اصلاح طلب ایده های لیبرالی خود را ترویج می دهد.

 از حرف تا عمل دستکم در حوزه مسکن ترک فعل آقای لیبرال مشهود است. پس از کناره گیری اجباری آخوندی از دولت روحانی موج درخواست های مردمی جهت محاکمه وی به پا شد.

عباس آخوندی که ۵ سال وزیر راه و شهرسازی دولت روحانی بود اخیرا به شدت فعال شده است. آخوندی در ماه‌های اخیر درباره همه چیز برای کشور نسخه‌ می‌پیچید، از سیاست‌های کلان نظام در روابط بین‌الملل و پذیرش تعهدات به اف. ای. تی. اف تا نصیحت کردن مجلس و اصرار بر پیوستن به سازمان تجارت جهانی.

این در حالی است که او ضعیف‌ترین عملکرد را در دوران ۵ساله وزارت راه و شهرسازی در دولت روحانی داشت تا حدی که روحانی هم به کم‌کاری‌های آخوندی در بخش مسکن اعتراف کرده است.

حالا کارشناس در این حوزه می گویند مردم از خانه دار شدن ناامید شده اند. «محمد عباسی»، وزیر اسبق تعاون در این زمینه اظهار می کند: در همه جای دنیا ۲٠ درصد از درآمد مردم صرف تهیه مسکن می‌شود. امروز در ایران ۵٠ تا ۷٠ درصد درآمد مردم صرف تهیه مسکن می‌شود. اقدامات عباس آخوندی در ۶ سال وزارتش جرم آشکار مدیریتی بود که باید هزینه ۶ سال اقداماتش را بپردازد.»

براساس داده‌های مرکز آمار ایران، بررسی تعداد واحدهای مسکونی درج شده در پروانه‌های ساختمانی صادرشده جهت احداث ساختمان‌های مسکونی نشان می‌دهد  تعداد ساخت‌وساز جدید در دولت روحانی از حدود ۵۹۳ هزار واحد در پایان سال ۹۲ به ۳۳۶ هزار واحد در پایان سال ۱۳۹۸ رسیده است. بررسی کارنامه دولت روحانی در ساخت مسکن نشان می‌دهد دولت فعلی کم‌کارترین دولت در حوزه ساخت مسکن از سال ۱۳۸۰ تاکنون بوده است، به‌طوریکه در دولت نهم و دهم در برخی سال‌های تعداد ساخت‌وسازهای جدید حتی دو برابر دوره دولت روحانی نیز بوده است.

درباره «عباس آخوندی» بیشتر بخوانید:
آخوندی در ویلای لواسانش در حال استراحت هست
نظریه چلوکباب مجانی در اقتصاد چیست؟
می‌دانستید آخوندی تحلیلگر مسائل فلسفی هم هست؟
کرونا وابستگی جهان را نشان داد و ما دنبال تجزیه جهانی هستیم!
خرد سیاسی می‌گوید ما هیچ‌وقت نباید از برجام خارج شویم
بعد از انقلاب بحران هویت ایرانی بیشتر شد
خاطره آخوندی از ارتعاش همه بدن روحانی


«ابوالفضل ابوترابی» نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نابسامانی و افزایش سرسام آور قیمت مسکن، اظهار داشت: «ترک فعل عباس آخوندی در 6 سالی که تصدی وزارت راه و شهرسازی را به‌عهده داشت، موجب به‌وجود آمدن بسیاری از این مشکلات شده که لازم است وی در این باره در مراجع قانونی پاسخگو باشد.» اما هنوز خبری از محاکمه آخوندی نیست و وی در فضای خاص انتخاباتی فعالیت خود را از سر گرفته است.

حالا در خلاء بررسی کارنامه کاری آخوندی وی برای مجلس هم توصیه نامه می نویسد و نمایندگان را درباره برجام و سیاست خارجی ایران در قبال دولت بایدن به تساهل می‌خواند. در بخشی از نامه وزیر سابق راه و شهرسازی درباره برجام و شرایط سیاست خارجی ایران نامه‌ای خطاب به نمایندگان مجلس آمده است:‌ «درخواست من به عنوان یک شهروند و یک فعال سیاسی از مجلس شورای اسلامی این است که با یک طرح دو فوریتی دیگر این قانون را لغو کند و اجازه دهد که تمشیت امور سیاست خارجی با دولت ملی و رسمی و بر اساس قانون اساسی با تایید شورای امنیت ملی و با هماهنگی و راهبری مقام معظم رهبری صورت گیرد.»
 
امروز هم آخوندی یادداشتی با عنوان «تقليل عدالت به احسان» با روزنامه شرق گفتگو کرده و از یک خطای استراتژیک سخن گفته است. در بخشی از گفتگو  آخوندی می گوید: «ما در این چهار دهه بعد از انقلاب به این دو‌گانه عدالت و احسان کم‌توجهی کردیم و به نظرم ریشه بسیاری از مشکلات امروز و بحران‌های اخلاقی امروز همین کم‌توجهی به عدالت است».


آخوندی اخیرا نامه ای هم به شهردار تهران نوشته است و در این نامه از اهمیت موضوع حکمرانی شهری محله‌محور و توجه به مولفه‌های موثر در مدیریت محله‌محور سخن گفته است.

چند ماه پیش در مردادماه 1399 بود که یکی از روزنامه‌های اصلاح طلب در بحبوحه داغ شدن دوباره موضوع محاکمه آخوندی از وی به عنوان یک کاندیدا که امید به رای خاکستری‌ها دارد نام برد. پس از آن بود که آخوندی به صفحات روزنامه ها راه پیدا کرد و یادداشت ها و مصاحبه هایی از وی در جراید اصلاح طلب چاپ و منتشر شد و حالا کار وزیر اسبق راه و شهرسازی  دولت روحانی به نامه نویسی به نهادها و سازمان های مختلف کشیده شده است. او خود را این روزها حامی پر و پا قرص برجام معرفی کرده و بارها در رابطه با پذیرش FTAF‌ حرف زده است. با این فعالیت آخوندی بعید نیست که وی خود را به عنوان یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری معرفی کند اما موضوع اصلی اینجاست که مسئله محاکمه آقای مخالف مسکن مهر در حوزه ترک فعل چه می شود و این مسئله به کجا رسیده است؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
جمله «افتخار می کنم که حتی یک واحد مسکن مهر را افتتاح نکردم» به این معنا نیست که ایشان برای مسکن مهر کاری نکرده است. خیلی از واحد‌های مسکن مهر در زمان ایشان افتتاح شده است، فقط ایشان آن‌ها را اقتتاح نکرده چون با ساخت مسکن توسط دولت مخلف بودند. زمینه‌های اقتصادی سودآور مانند تولید مسکن باید به بخش خصوصی واگذار شود و دولت نباید در آن دخالت کند.
خخ
Iran, Islamic Republic of
افتخار افزایش 1000 درصدی قیمت مسکن باید به نام ایشان ثبت شود.
Iran, Islamic Republic of
ترک فعل چیه ....
بی خانمان
United States
این آخوندی کی محاکمه میشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
جهان تورا بخداقسم اسم اینفرد را نیاور؟
Iran, Islamic Republic of
اکثریت مسکن مهر در دولتهای یازدهم ودوادهم و در زمان وزارت آخوندی تکمیل وبه بهره برداری رسیده است.
Iran, Islamic Republic of
خدا انشا..به جناب آیت ا... رئیسی و خانواده محترمشان طول عمر با عزت و برکت عنایت فرماید که مایه امید مردم رنج کشیده و محروم به اجرای عدالت هستند..
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا یک مردم 4 درصدی هستند که جهان نیوز نماینده انها است و همه درخواست مردم را از قول این اقلیت بیان می کند
Iran, Islamic Republic of
عباس کاندیدای 1400 است و ما به او رای می دهیم
Iran, Islamic Republic of
ایشان یکی دیگر از لاکچری ترین افراد است.
Iran, Islamic Republic of
چرا؟!
Romania
به جای محاکمه کاندیدا شود این کجای عدالت است.یا حداقل دیگر مسولیتی نداشته باشد
Iran, Islamic Republic of
ایشان بایستی حتما توسط شورای نگهبان رد صلاحیت بشود
Iran, Islamic Republic of
اگر خوب باشه کار شماست!! و اگر بد باشد نیابتی است!!؟؟؟/
چ
Iran, Islamic Republic of
تا کی باید ضرر به ما برسد از این کوتوله های سیاسی.