جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۷
۱۱
خبری که هفته پیش تائید شد؛

ماجرای رفتار شبه آمریکایی دولت روحانی/ وقتی رئیس جمهور سابق دست به دامان سیاست امریکایی شد

شنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۵۱
کد مطلب: 753071
در روش تحریمی آمریکایی ها مردم تحت فشار قرار می گیرند تا از این راه به مسئولان حکومتی برای پذیرش خواسته های غرب فشار وارد کنند.
ماجرای رفتار شبه آمریکایی دولت روحانی/ وقتی رئیس جمهور سابق دست به دامان سیاست امریکایی شد
گروه سیاسی جهان نيوز، امیر حمزه نژاد: در دولت روحانی برای مقابله ما منتقدان یک برنامه فشار خاصی طراحی و اجرا می شد که اخیرا «مجتبی امینی»، تهیه کننده سریال گاندو به آن اشاره کرده است. وی در این باره گفته است: «دولت روحانی به خاطر پخش گاندو در زمان فصل یک، بودجه صدا و سیما را قطع کرد!» درواقع این سیاست باعث می شد که بخش خاصی از جامعه در مقابل منتقدان قرار گیرند و همین فشار سبب شود که صدای منتقد یا شنیده نشود یا خاموش شود.

تهیه‌کننده سریال گاندو درباره محتوای این سریال عنوان کرده است: «هر آنچه در گاندو گفتیم، مستندات واقعی دارد و همه کسانی هم که در دولت، سریال را نقد کرده‌اند، به پرونده‌ها واقف هستند ولی برای فرار رو به جلو، بازی ژورنالیستی به راه انداختند.»

به گفته او، از شخص رئیس جمهور تا رئیس دفترش، همه پتانسیل رسانه‌ای خود را علیه گاندو بکار گرفتند.

سریال گاندو در دولت روحانی با انتقادات زیادی پخش شد اما بعد از مدتی شاید تحت همین فشارها بود که قطع شد و ادامه پخش آن به دوره ریاست جمهوری آینده موکول شد.

در تایید سخنان تهیه کننده سریال گاندو باید به سخنان «سید احسان قاضی زاده هاشمی» عضو ناظر مجلس در شورای نظارت بر صداو سیما در تیرماه سال 98 اشاره کنیم که آن زمان مطرح کرد: «مطلع شدم دولت به دلیل پخش سریال گاندو کل بودجه سه ماهه دوم صداوسیما را صفر کرده است.»

عضو ناظر مجلس در شورای نظارت بر صداوسیما تصریح کرده بود: ضمن پیگیری جدی این مساله در شورای نظارت، آیا رئیس جمهور هنوز هم می‌تواند بگوید «پناه می‌برم به خدا از بستن دهان منتقدان؟»

مثال های دیگری نیز در این راستا می توان ذکر کرد. ماجرای عدم دعوت شهردار قبلی تهران که همسو با دولت روحانی بود نیز از جمله همین موارد است. با شنیده شده اختلافات دولت و شهرداری قبل در خصوص یک یا چند مسئله بود که «پیروز حناچی» دیگر در هئیت دولت حضور نیافت و گفته می شد احتمالا این موضوع به اختلافات فی مابین ارتباط دارد.

این موارد در دولت روحانی کم نیستند. روشی که هراس افکنی هم چاشنی کار آن می شد تا فشار بر روی منتقدان بیشتر شود. مسئله برجام یکی از مواردی بود که همواره  دولت روحانی با گره زدن به معیشت مردم سعی می کرد به هر روشی آنرا ادامه دهد و صدای منتقدان را خاموش کند. هر چند که در انتها با وجود همه فشارها به منتقدان و حتی ناسزاگویی به آنان این طرف غربی بود که زیر میز زد و هیچ یک از تعهدات خود را عملی نکرد. درواقع صحت حرف منتقدان که نباید به غربی‌ها اعتماد کرد مشخص شد اما دولت با یک خطای استراتژیک بیشتر از اینکه تمرکز خود را معطوف به طرف غربی کند سعی کرد با منتقدان داخلی روبرو شود. کارشناسان مطرح می کنند از همین جا بود که برجام ضربه خورد؛ چراکه اگر دولت روحانی در برابر هر یک از کارشکنی های غرب واکنشی نشان می‌داد غربی‌ها در سریال کارشکنی در عمل به تعهداتشان اینقدر گستاخ نمی شدند و شاید برجام تا به این نقطه از دست نمی رفت.

اگر به موضوع قطع بودجه صداوسیما به سبب فشار بر سریال گاندو و جلوگیری از تولید و پخش آن بازگردیم نکته قابل توجه سیاست فشار بر بدنه نیروهای صداوسیما برای عدم پخش یک سریال پررنگ است. درواقع به نوعی به گفته تهیه کننده سریال گاندو دولت روحانی قصد تحریم صداوسیما را داشته و در این زمینه رسانه ملی را تهدید کرده است. مشابه این رفتار را آمریکایی‌ها در تحریم ملل مختلف از جمله ملت ایران برای براندازی حکومت‌های منتقد امپریالیسم آمریکا انجام می‌دهد. در روش تحریمی آمریکایی ها مردم تحت فشار قرار می گیرند تا از این راه به مسئولان حکومتی برای پذیرش خواسته های غرب فشار وارد کنند. درواقع به نوعی سیاست فشار از پایین و چانه زنی از بالا در مذاکرات شکل بگیرد که برآیند آن به نفع غرب خواهد بود.

این درحالی است که با توجه اینکه دست اندرکاران سریال گاندو مطرح می کنند این سریال بر اساس برخی واقعیات و مستندات ساخته شده است بایستی این موارد مورد بررسی قرار گرفته و در مورد آن شفاف سازی لازم صورت گیرد. بسیاری مطرح می کنند که گاندو تنها یک سریال نیست و از همین جهت است که حساسیت دولت روحانی در قبال آن حتی تا سطح قطع بودجه صداوسیما قابل تامل است.

هر چند که بعد از همه این اتفاقات گاندو بعد از دولت روحانی دوباره پخش شد و مورد استقبال مردم قرار گرفت اما برگ دیگری از اقدامات دولت قبل علیه افکارعمومی در تاریخ ثبت شد و نشان داد دولت روحانی در این حوزه نیز کارنامه خوبی ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
....
محسن
Iran, Islamic Republic of
فردی که میگفت به خدا پناه میبرم از بستن دهان منتقدان !نباید بخاطر پخش یک سریال بودجه صدا و سیما را قطع می کرد...!!!
h
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
اینکه آمریکا پس از 20 سال اشغالگری در افغانستان تصمیم می‌گیرد تجهیزات خود را رها کرده و از کشور افغانستان فرار کند تصادفی نبوده بلکه هدف اصلی ایجاد مزاحمت برای ایران است.
Iran, Islamic Republic of
وقتی سردار دل‌ها و دکتر فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان توسط دشمنان قسم خورده انقلاب به شهادت رسیدند مدعیان اصلاحات می‌گفتند نبایددر تله دشمن بیفتیم. چه شده که امروز تلاش می‌کنند ایران را به جنگ با طالبان در افغانستان وادار بکنند. ...!!
Iran, Islamic Republic of
امید است مجلس انقلابی برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند: اگر آمریکا برجام را پاره کند ما آن را آتش می‌زنیم، نقشه راه عملی را تعیین کنند تا برجام را در انظار عمومی به آتش کشیده تا جریان سلطه بداند دوران باج‌خواهی از ایران اسلامی تمام شده .
با انقلاب تاظهور
Iran, Islamic Republic of
«هر آنچه در گاندو گفتیم، مستندات واقعی دارد و همه کسانی هم که در دولت، سریال را نقد کرده‌اند، به پرونده‌ها واقف هستند ولی برای فرار رو به جلو، بازی ژورنالیستی به راه انداختند.»
قوه محترم قضاییه لطفا رسیدگی وبه مردم اطلاه رسانی کند.باتشکر
ب
Iran, Islamic Republic of
روحانی همان خاتمی هست همان رفسنجانی هست ...!!
Iran, Islamic Republic of
به هرحال صدا وسیما هرچند ناقص , وظیفه خود در رابطه با روشنگری در مورد مسئله خطرناک نفوذ و نفوذیها در دولت غربگدای روحانی انجام داد الآن نوبت دستگاه قضاو بخصوص شخص رئیس فسادستیز آن یعنی حاج آقا اژه ای است تا به این موارد مطرح شده رسیدگی و خاطیان و مجرمان اصلی را به محاکمه بکشد.
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان به همراه حسن روحانی متاسفانه مردم ایران را گرفتار کردند.
Iran, Islamic Republic of
این انتقادها بماند تا نتیجه مذاکرات برجام چه باشد.