کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ترکان:

یک عده فکر می کنند دين يعنی مبارزه با آمريکا/ در ايران بازنده انتخابات ول کن نيست و تا فرد پیروز را ساقط نکند کار را رها نمی‌کند!

29 آذر 1399 ساعت 9:16

مشاور سابق روحانی گفته است: واقعيت اين است که عده‌اي از روز اول گمان مي‌کردند دين يعني مبارزه با آمريکا.


گروه سیاسی جهان نیوز: اکبر ترکان، از مریدان مرحوم هاشمی و مشاور سابق روحانی که پیش تر در توهینی آشکار، رقبای روحانی را افرادی کینه تور خوانده بود که می‌خواهند دولت را ناکارآمد نشان دهند، به تازگی گفته است: «در ايران بازنده انتخابات ول کن نيست و تا لحظه‌اي که پيروز انتخابات را ساقط نکند کار را رها نخواهد کرد». باید از آقای ترکان پرسید هم اکنون که حدود شش - هفت ماه تا پایان عمر دولت متبوعشان مانده قصد ندارند دست از بهانه گیری بردارند و به جای انگشت اتهام گرفتن به سمت این و آن، از کارنامه خود گزارشی به مردم ارائه بدهند؟ البته که افزایش تحریم ها علی رغم وعده رفع تحریم، قیمت نجومی مسکن، خودرو، دلار، طلا، ارزاق عمومی و... نشان می دهد که کارنامه درخور بیانی وجود ندارد الا اینکه مسئولان دولتی خودشان را به همین گلابی های برجام و یا پیروزی اخلاقی در دنیا سرگرم کنند.

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم اظهارات ترکان را در ادامه خواهید خواند:

*آن چيزي که براي ما قابل‌اعتنا است اينکه رئيس‌جمهور جديد آمريکا به دنبال تنش‌آفريني نيست و به دنبال بازگشت به برجام به عنوان يک سند مهم بين‌المللي است. بدون‌ترديد در صورتي که اين اتفاق رخ بدهد همه طرفين برجام به تعهدات خود عمل خواهند کرد. يکي از مهم‌ترين پيامدهاي بازگشت آمريکا به برجام و انجام تعهدات همه طرفين پايان تحريم‌هاي ايران خواهد بود که اين اتفاق در نهايت به سود اقتصاد ايران است و مشکلات عمده اقتصاد ايران را حل خواهد کرد.

*واقعيت اين است که عده‌اي از روز اول گمان مي‌کردند دين يعني مبارزه با آمريکا. انقلاب اسلامي يعني اينکه به معادلات و مناسبات بين‌المللي پايبند نباشيم؛ بلکه تنها بايد به سمت مبارزه با ايالات متحده آمريکا حرکت کرد. برخي از ابتدا چنين رويکردي داشتند و به همين دليل نيز از همان ابتداي مذاکرات با برجام مخالف بودند. در شرايط کنوني نيز شايد اين افراد با اينکه در شرايط عادي تحريم‌ها عليه ايران برداشته شود، مخالف باشند. آقاي روحاني به دنبال اين است که تحريم‌ها عليه ايران برداشته و فشار از روي اقتصاد ايران کم شود. بايد به سمتي حرکت کنيم که شرايط کشور به وضعيت عادي نزديک شود. اين نکته را نيز بايد در نظر بگيريم که اگر تحريم‌ها برداشته شود همه تحريم‌ها از بين نخواهد رفت و تنها تحريم‌هايي برداشته خواهد شد که به موضوع هسته‌اي ايران ارتباط دارد. تحريم‌هاي ايران تنها تحريم‌هاي هسته‌اي نيست؛ بلکه تحريم‌هايي ديگري نيز وجود دارد. اگر آمريکا به برجام بازگردد تنها تحريم‌هاي مرتبط با موضوع‌هسته‌اي برداشته خواهد شد.

بیشتر بخوانید:
انگلیس بی‌حساب کاری نمی‌کند، نباید اقدام متقابل کنیم!

مقاومت منطقی یعنی همین برجام!
توهین ترکان به مردم شرکت کننده در انتخابات
انرژی هسته‌ای چقدر می‌ارزد که ما برایش اینقدر هزینه کرده‌ایم؟

*گروه‌هاي تندرو روي مواضع خود حرکت مي‌کنند. متأسفانه اين عده خود را به جاي مردم معرفي مي‌کنند و گمان مي‌کنند خود مردم هستند. سوال بنده اين است که آيا با ديدگاه‌ها و اقدامات مردم مي‌توان فهميد مردم چه مي‌گويند؟ اين عده فکر مي‌کنند آنچه آنها مي‌گويند به معناي اين است که مردم مي‌گويند. اين عده از رهبري هم عبور کرده‌اند. به مقامات کشور اعم از رئيس‌جمهور، وزرا و ديگر مسئولان ناسزا مي‌گويند. از نظر اين عده تنها آنها درست هستند و درست عمل مي‌کنند. اين عده در ابتدا بايد در افکار خود باز‌نگري کنند. در کشورهاي مختلف جهان هنگامي که يک گروه سياسي قدرت را به دست مي‌گيرد گروه‌هاي ديگر کنار مي‌روند و تلاش مي‌کنند به دولت کمک کنند. اين در حالي است که در ايران بازنده انتخابات ول کن نيست و تا لحظه‌اي که پيروز انتخابات را ساقط نکند کار را رها نخواهد کرد. قرار نيست کسي که پيروز انتخابات شده کشور را مديريت کند و بقيه نيز به وي کمک کنند. وضعيت به شکلي است که گروه رقيب به دنبال نابودي گروه برنده است و از همه ظرفيت‌ها وتوانايي‌هاي خود در اين زمينه استفاده مي‌کند.


کد مطلب: 748566

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/748566/یک-عده-فکر-می-کنند-دين-يعنی-مبارزه-آمريکا-ايران-بازنده-انتخابات-ول-کن-فرد-پیروز-ساقط-نکند-کار-رها-نمی-کند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com