جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۲۶

افول ادامه دار خاتمی در بین اصلاح طلبان/ کواکبیان: اينکه عقل جمعی ۳۲ حزب را تعطيل کنيم و به صحبت‌های يک فرد گوش کنيم، نمی‌شود/ با خاتمی مشورت می‌کنیم و رهنمود می‌گیریم

دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب: 748106
هميشه احترام و مشورت گرفتن از اين بزرگان براي ما عمل درستي بوده اما اينکه عقل جمعي 32 حزب را تعطيل کنيم و به صحبت‌هاي يک فرد گوش کنيم، موضوع اختلاف بوده است.
افول ادامه دار خاتمی در بین اصلاح طلبان/ کواکبیان: اينکه عقل جمعی ۳۲ حزب را تعطيل کنيم و به صحبت‌های يک فرد گوش کنيم، نمی‌شود
گروه سیاسی جهان نيوز: چند روز پیش جهان نيوز در گزارشی با عنوان «رانده شده از طرف مردم و بی اعتبار در میان فعالین اصلاح طلب» به افول سیاسی عبرت آموز رئیس دولت اصلاحات پرداخته بود. کاهش اعتبار خاتمی به جایی رسیده است که حتی افرادی نظیر کرباسچی از احتمال حذف او سخن به میان آورده بودند. فائزه هاشمی هم به تازگی از عدم اعتقاد اصلاح طلبان به مقوله دموکراسی صحبت به مبان آورده و این موضوع را به شخص خاتمی مرتبط دانسته بود. حتی دیگر اصلاح طلبان هم لزوم اتخاذ تصمیمات جدی را پیشنهاد داده اند و معتقد هستند که با عدم جدیت در تصمیم گیری کار جریان اصلاحات پیش نمی رود. در تازه ترین نمونه کواکبیان، دبیر کل حزب مردم سالاری و نماینده سابق مجلس گفته است که از نظرات خاتمی و دیگر بزرگان اصلاحات در مشاوره بهره خواهند جست و اینگونه نیست که یک نفر برای 32 حزب تصمیم بگیرد.

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم اظهارات کواکبیان را خواهید خواند:

*در ميان 32 حزب شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات، هيچ اختلافي در اينکه آقاي خاتمي ارائه طريق کنند، راهکاري بدهند يا رهنمود و نکته‌اي داشته باشند که بخواهيم به آن توجه کنيم، نداريم. همه اختلاف اين است که به عنوان مثال آيا شخص رئيس دولت اصلاحات عهده‌دار تنظيم ليست، تنظيم فرآيند عمل اصلاح‌طلبان يا تعيين موضع‌گيري براي اصلاح‌طلبان باشد؟ تمام اختلاف در اين نقطه است. اختلاف بر سر سازوکاري است که اصلاح‌طلبان را به اجماع مي‌رساند. ما نظر مشورتي آقاي خاتمي يا حتي بزرگاني در مجمع روحانيون را مي‌پذيريم اما اينکه آنها راسا براي 32 حزب تصميم بگيرند که چه کسي نامزد انتخابات بشود، چه کسي حضور پيدا کند يا خير و فرآيند‌ها چه باشد، محل اختلاف است. هميشه احترام و مشورت گرفتن از اين بزرگان براي ما عمل درستي بوده اما اينکه عقل جمعي 32 حزب را تعطيل کنيم و به صحبت‌هاي يک فرد گوش کنيم، موضوع اختلاف بوده است. در اصل اما بايد از نظر اين افراد استفاده شود.

*شوراي عالي اصلاح‌طلبان تمام شد. چرا عده‌اي دوست دارند آن را دوباره زنده کنند؟ شوراي عالي برآمده از شوراي هماهنگي و براي انتخابات بود. آخرين انتخابات نيز در اسفندماه برگزار شد و اعضاي شوراي عالي گفتند که ما نامزدي نداريم و هر حزبي مطابق نظر خود عمل کند. اين شيوه عملکرد بي‌معنا است، زيرا اين شورا براي انتخابات تعيين شده بودند اما هنگامه‌ اصلي انتخابات گفتند که ما تسليم هستيم و نمي‌خواهيم نامزدي را براي انتخابات معرفي کنيم. بخشي از آن را بايد حق داد، زيرا نامزدهاي تاييد صلاحيت شده در کل کشور بسيار اندک بود اما در تهران اين تعداد نامزد وجود داشت. به همين دليل شوراي عالي صرفا براي انتخابات بود و پس از اينکه انتخابات به پايان رسيد، کار اين شورا نيز بايد به پايان برسد. نهادي که پابرجا هست، شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات بوده و 32 حزب در آن فعال است. نظر ما بارها بيان شده اما دوستان اين نظر را اجرا نکردند. تاکيد مي‌کنم، در بهمن 97، پارلمان اصلاحات، مصوبه شوراي هماهنگي است اما بسياري از دوستان به دليل وجود شوراي عالي سياستگذاري گفتند که اين مصوبه فعلا روي زمين بماند. در اين بيش از 10 ماه که شوراي سياستگذاري عملا وجود ندارد، در همين بازه نيز پيگيري‌هاي لازم انجام نشده است.

*مولاوردي سابقه‌اي طولاني در عرصه سياست دارد و در سلامت نفس، پاک دستي و بي‌حاشيه بودن او شکي وجود ندارد. ايشان يکي از دولتمرداني هستند که محکم پاي مواضع خود ايستاده‌اند. به شدت پيگير رفع مشکلات خانم مولاوردي هستيم و از رئيس قوه‌قضائيه تقاضا دارم که به اين موضوع ورود کند. اينکه گفته شود، او اسناد محرمانه‌اي را در اختيار افرادي قرار داده است، به هيچ عنوان به شخصيتي مانند مولاوردي نمي‌چسبد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
مهدی
Iran, Islamic Republic of
زیباکلام: مردم از رای دادن به اصلاح طلبان سرخورده شده اند.
طناب پوسیده خاتمی
Iran, Islamic Republic of
دلار 32 هزار تومانی و سکه 16 میلیونی و تورم 700 درصدی نتیجه تفکر اصلاح طلبی است آزموده را دوباره آزمودن خطاست.
Iran, Islamic Republic of
اگر اصلاحات نبود الان دلار شده بود 300 هزار تومن
خخ
Iran, Islamic Republic of
شماها که شب امضاء برجام با اسکناس یک دلاری و 500 تومانی رقص و پایکوبی می کردید و خیال می کردید با توافق هسته ای دلار مُفت می شود !
.
Iran, Islamic Republic of
....
ربابه زرگر
Iran, Islamic Republic of
لابد شما هم رو به پیشرفت و تعالی هستید..!!!؟
ربابه زرگر
Iran, Islamic Republic of
لابد شما هم رو به پیشرفت و تعالی هستید،؟!!
محمد خاتمی
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلب اصول گرا محکوم به فنا
وَمَنْ يَتَوَلَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ ﴿٥٦﴾

و کسانی که خدا و رسولش و مؤمنانی [چون علی بن ابی طالب] را به سرپرستی و دوستی بپذیرند [حزب خدایند،] و یقیناً حزب خدا [در هر زمان و همه جا] پیروزند.
خاتمی قهرمان
Iran, Islamic Republic of
خاتمی قهرمان امید ملت ایران
Iran, Islamic Republic of
خداوند شما را با خاتمی محشور کند
مهره سوخته
Iran, Islamic Republic of
امید ملت ایران فقط خداوند متعال است .
Iran, Islamic Republic of
شما که منفی زدید نمیخواهیدمحشور بشید . عجب! پس میدانیداز کی طرفداری میکنید.
Iran, Islamic Republic of
..........
Iran, Islamic Republic of
بعد این جماعت . برای یک ملت تصمیم میگیرند!.
Iran, Islamic Republic of
برادران اقلیت فقط حق دارن برا اکثریت تصمیم بگیرن!!!
33 بر صفر
Iran, Islamic Republic of
انتخابات مجلس نشان داد که اصلاح طلبان اقلیت مطلق هستن.
Iran, Islamic Republic of
...
رضا
United Arab Emirates
.شما رو چه به اسم آوردن از خاتمى بزرگ ؟!
Iran, Islamic Republic of
خاتمی را به فتنه گری می شناسیم آن هم سران فتنه 88.
Iran, Islamic Republic of
بله. بزرگی به آشوب کشیدن یک مملکت، ادعای بزرگ تقلب که خودشان در خفا میگن تقلب نشده..
United Arab Emirates
عجب .
Iran, Islamic Republic of
بزرگی به عقل است نه به آشوب کشیدن یک کشور به مدت ده ماه
United States
........
Iran, Islamic Republic of
خدا به خاتمی عزت داده !!!. نه این جناح و آن جناح.
Iran, Islamic Republic of
خدا به خاتمی رحم کنه که اصلاح طلبا و خصوصا کواکبیان شروع کردن به حمله بهش . البته استدلال کواکبیان درسته اصلاح طلبا تا کی باید تاوان فتنه گری های خاتمی و اطرافیانش رو بدن تازه او که بچه هاش رو هم بدر برده و تاون هر کاری که بکنه به خودش بر می گرده .اصلاح طلبایی که فکر می کنند خاتمی هنوز از نظر سیاسی زنده افس اشتباه می کن حالا همه ما فهمیدیم که با این سخنان کواکبیان دوران حیالت سیاسی خاتمی تموم شده