کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اظهارات جدید نماینده سلفی بگیر:

انتظار داشتیم که بعد از شکست ترامپ فضای عقلانیت در ایران حاکم شود که نشد/ برجام بيانگر فرهنگ گفت‌وگو در بين مردم ايران بود

19 آذر 1399 ساعت 10:36

برخي نه‌تنها از شکست وي در انتخابات خوشحال نشدند؛ بلکه به نظر مي‌رسيد بيش از خود ترامپ از اين شکست ناراحت شدند.


گروه سیاسی جهان نیوز: احمد مازنی، اصلاح طلب سلفی بگیر مجلس دهم با خانم موگرینی و نفر هفتم نتایج انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه گرگان، برجام را بیانگر فرهنگ گفتگو در ایران دانسته است. البته که مردم ایران همیشه اهل منطق و گفتگو بوده اند اما این اظهارت مازنی مترادف ادعای آقای رئیس جمهور در پیروزی اخلاقی ایران در برجام است. ظاهرا دولتمردان و حامیان آنها یادشان رفته که برای چه پا به مذاکرات گذاشتند و آیا هدف مذاکرات رفع همه تحریم ها نبود؟

سوال آن است که آیا مدعیان پیروزی اخلاقی که مشخصا به خاطر دست خالی مجبور به اینگونه سخنرانی ها می شوند در زندگی شخصی خود حاضر هستند با طرف مقابل اینگونه معامله کنند که همه تعهدات را پیش دستانه و داوطلبانه انجام دهند و پس از آنکه طرف مقایل هیچ تعهدی را انجام داد، مدعی شوند که ما اخلاق را بردیم!

مازنی همچنین گفته است: «انتظار اين بود که اين اتفاق (شکست ترامپ) در فضاي سياسي ايران سبب افزايش عقلانيت و استفاده از فرصت شود». هرچند همه ملت ایران از شکست ترامپ به عنوان دشمن ملت ایران و قاتل سردار سلیمانی ناراحت هستند اما برای ملت ایران فرقی بین قاتل سردار سلیمانی با جو بایدن به عنوان یکی از مقامات سازنده گروه تروریستی داعش تفاوتی وجود ندارد و این ذوق مرگی از سرکار آمدن بایدن یا ناشی از قدرت طلبی است و یا اوج نادانی.

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم گفتگوی مازنی را در ادامه خواهید خواند:

*يک جريان سياسي به دليل رقابت‌هاي سياسي از پيروزي ترامپ در ايالات متحده آمريکا خوشحال بود و امروز از شکست وي ناراحت است. به صورت طبيعي پس از شکست ترامپ در انتخابات رياست‌جمهوري انتظار اين بود که اين اتفاق در فضاي سياسي ايران سبب افزايش عقلانيت و استفاده از فرصت شود. اين در حالي است که در عمل چنين اتفاقي رخ نداد. به هر حال رفتار و اقدامات خصمانه ترامپ نسبت به ايران بي‌سابقه بود.

*برخي نه‌تنها از شکست وي در انتخابات خوشحال نشدند؛ بلکه به نظر مي‌رسيد بيش از خود ترامپ از اين شکست ناراحت شدند.

*اين نمايندگان هنگامي که مشاهده کردند مشکلات به چه ميزان جدي است و از سوي ديگر نيز به مردم وعده‌هايي داده‌اند براي اينکه عنوان کنند اقدام مهمي انجام داده‌اند طرح کاهش تعهدات برجامي را به عنوان مصوبه رفع تحريم‌ها تصويب کرده‌اند. اين در حالي است که در اين مصوبه رفع تحريم واقعيت بيروني ندارد. ديدگاه سوم بهره‌برداري از گشايش‌هاي احتمالي در آغاز کار دولت جديد آمريکا است.

بیشتر بخوانید:
برجام با زحمت و همت شخص رهبری به نتیجه رسید!
سال ۹۲ عبور از جهنم و ورود به برزخ بود
جماعتی از پوشش زنان ابزاری ساخته‌اند برای کسب قدرت
افراطیون به خاطر کینه‌های ۸۸ نمی‌خواستند روحانی موفق شود!
در ۸ سال احمدی نژاد قطار عقلانیت از ریل خارج شد


*برجام بيانگر فرهنگ گفت‌وگو در بين مردم ايران بود. برجام نشان داد ايران از ظرفيت گفت‌وگو در سطحي برخوردار است که مي‌تواند با کشورهاي غربي مذاکره کند. نتيجه اين رويکرد نيز حذف قطعنامه‌هاي سازمان ملل عليه ما و توافقي به سود ما بود. ما مدعي نيستيم برجام عيب و نقصي نداشت. در اين توافق نيز مانند همه توافق‌هاي سياسي ممکن است عيب و نقص‌هايي وجود داشته باشد. اما نکته قابل‌تأمل اينکه در حالي که تيم مذاکره‌کننده هسته‌اي ايران در حالي مذاکره با کشورهاي غربي بود در داخل کشور برخي رسانه‌ها که از بيت‌المال نيز استفاده مي‌کنند به تيم مذاکره‌کننده فشار وارد مي‌کردند. اين فشارها به اندازه‌اي بود که آقاي عراقچي عنوان مي‌کرد ما از مطالعه برخي روزنامه‌هاي داخلي منع شده‌ايم.

*بنده برخي از افراد را که در مسير ديپلماسي و حل شدن مشکلات مردم اخلال ايجاد مي‌کنند، به صورت مستقيم يا غير‌مستقيم نفوذي مي‌دانم که در بزنگاه‌ها اقداماتي انجام مي‌دهند تا وضعيت به سود ملت نباشد.


کد مطلب: 747694

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/747694/انتظار-داشتیم-بعد-شکست-ترامپ-فضای-عقلانیت-ایران-حاکم-شود-نشد-برجام-بيانگر-فرهنگ-گفت-وگو-بين-مردم-ايران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com