سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۱
۱۳
راهبرد اصلاح طلبان در انتخابات ۱۴۰۰؛ 

هر کس از پیروزی بایدن ذوق زده نشود سیاه نمایی کرده!/ حرف تکراری از اصلاحات؛ ما «زبان دنیا» را بلدیم

يکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۲۱
کد مطلب: 745874
اصلاح طلبان که این روزها حیات خود را به شدت به برجام وابسته می بینند ساز مذاکره با آمریکای بایدن را کوک کرده اند و بیان می کنند هر کسی که از پیروزی نامزد دموکرات آمریکا ذوق زده نیست سیاه نمایی می کند!
هر کس از پیروزی بایدن ذوق زده نشود سیاه نمایی کرده!/ حرف تکراری از اصلاحات؛ ما «زبان دنیا» را بلدیم
گروه سیاسی جهان نيوز: اصلاح طلبان در راهی که برای انتخابات 1400 برای خود ترسیم کرده اند به شدت به راهبرد قدیمی خود یعنی مذاکره با کدخدا و برجام چنگ می زنند. این جریان سیاسی با پیروزی «جو بایدن» بسیار ذوق زده شد و حالا نوبت القای این موضوع به افکارعمومی است که بایدن راه نجات کشورمان از تحریم هاست.

اصلاح طلبان منافع خود را به شدت به برجام گره زده اند و از این رو سعی می کنند که منافع ملی را به نیز این موضوع گره بزنند تا در انتخابات آینده مانند گذشته با دوقطبی های معیشتی و هراسناک مردم را به سمت سبد رای خود هدایت کنند.

از این روست که به طور کاملا سفت و سختی در برابر هر نوع انتقاد درباره این راهبرد می ایستند و آنرا سیاه نمایی می نامند. درواقع هر کسی که از پیروزی جو بایدن مانند اصلاح طلبان ذوق زده نشود و از این راهبرد نخ نما شده انتقاد کند سیاه نمایی کرده است. 

در همین رابطه، «جواد امام»، مدیرعامل بنیاد باران و از چهره های نزدیک به سید محمد خاتمی با بیان اینکه اصلاح طلبان هستند که فقط شرایط کشور را درک می کنند، می گوید: «آقایان بدون اینکه متوجه سختی‌های کشور و مشکلات مردم باشند، به طمع انتخابات ۱۴۰۰ همه سعی‌شان را برای تخریب دولت به کار بسته‌اند تا شاید بتوانند فضا را برای راهیابی به پاستور آماده کنند. البته بر هیچ کسی پوشیده نیست که دولت اشکال‌هایی دارد، اما اینکه قالیباف و تندروها اقدام‌های تهاجمی را سفت و سخت دنبال می‌کنند به این خاطر است که فقط به فکر برنده شدن در انتخابات ریاست‌جمهوری هستند. آنها البته این حس را دارند که سیاه‌نمایی علیه دولت می‌تواند هدف‌شان را محقق کند و به‌ همین دلیل حاضرند مردم را ناامید کنند.»

وی می افزاید: «این نوع رفتارها هزینه‌ساز است و بر بی‌اعتمادی و یأس افکار عمومی دامن می‌زند. تداوم سیاه‌نمایی و تندروی‌ها خسارت‌های زیادی به بار خواهد آورد. در چنین موقعیتی توقع می‌رود سیستم به فکر کنترل کردن تندروی تندروها باشد؛ اما مجلس که می‌تواند تنش‌زدایی کند جایگاهش را از دست داده و به نهادی بی‌اثر تبدیل شده است.»

«فرزانه ترکان»، فعال سیاسی اصلاح طلب می گوید: «حرف هایی که در حد رییس مجلس مطرح می شود، حرف هایی کاملا غیرکارشناسانه و بدون زیر ساخت های منطقی است. در رده های مختلف مجلس می بینیم که حرف ها هیچ پایه و اساس کارشناسانه ای ندارند.»

وی با بیان اینکه راه حل مشکلات داخلی در خارج از کشور است بیان می کند: «مشکلاتی که می بینیم و این مصائب اقتصادی زیر ساخت هایی در سیاست خارجی کشور دارد که بارها و بارها توسط کارشناسان به آنها اشاره شده است.»

این فعال زن اصلاح طلب در ادامه تخریب های اصلاح طلبان علیه مجلس یازدهم اظهار می کند: «وقتی نماینده ای در کمال ندانم کاری حرف هایی می زند که نشانه عدم شناخت و عوام فریبی است، مایه تاسف است و ما را به این نتیجه می رساند که برخی نمایندگان، برنامه ای برای حل مشکلات کشور ندارند.»

«حسین مرعشی»، فعال اصلاح طلب و سخنگوی حزب کارگزاران نیز با بیان اینکه کلید راه حل مشکلات کشور در دست اصلاح طلبان است، می گوید: «فردي بايد در ايران به رياست‌جمهوري برسد که بتواند از اين فضا به سود منافع ملت ايران استفاده کند و گل‌هاي زيادي براي مردم ايران بچيند». همان طور که در گزارش ها قبل ذکر شده بود هدف اصلاح طلبان صرفا ناظر به پیروزی در انتخابات 1400 و تمدید حضور در قدرت است.

وی اضافه می کند: «جريان اصلاحات در مناسبات تاريخي و اجتماعي جامعه ايران با محوريت مردم نقش مهمي ايفا کرده است. در نتيجه اگر قرار است همچنان مردم محور تصميمات مديران جامعه باشند بايد دغدغه‌هاي بخش مهمي از مردم که از جريان اصلاحات حمايت مي‌کنند مورد توجه قرار بگيرد.»

آذر منصوری دیگر فعال زن اصلاح طلب نیز مجلس را به سیاه نمایی متهم کرده است و بیان می کند: «حالا که پیروز انتخابات آمریکا کسی است که گفته به برجام برمی‌گردد و تحریم‌ها را رفع می‌کند، همه جریان‌های سیاسی فارغ از وابستگی‌های جناحی و موضوع انتخابات ۱۴۰۰ باید کمک کنند که زبان دیپلماسی ایران رساتر از قبل، پیگیر حقوق مردم ایران و رفع تحریم‌ها باشد.»

وی با بیان اینکه تنها دغدغه اصولگرایان انتخابات 1400 و حذف رقبای سیاسی است اظهار می کند: «آن‌هایی که باعث شدند پرونده ایران به شورای امنیت برود، همان گروهی هستند که مانع از تصویب FATF شدند و حاضر هستند به قیمت فشار بیشتر بر زندگی مردم، موفق به حذف رقیب خود شوند.»

راهبرد اصلاحات برای اینکه به مردم القا کنند که نیاز به مذاکره جدیدی است و این اصلاح طلبان هستند که زبان دیپلماسی و زبان دنیا را بلد هستند، در سخنان «علی صوفی» مشاور خاتمی به خوبی دیده می شود.

وی در همین راستا می گوید: «قطعا روی کار آمدن بایدن در مردم نیز امید ایجاد می‌کند. بالاخره انتظارات مردم را و کاهش قیمت‌ها در واکنش به پیروزی بایدن را می‌بینیم. این یعنی همه فکر می‌کنند که موفقیت بایدن یعنی عرضه ارز، فروش نفت، کاهش تحریم و .... الان هم شاهدیم که علی‌رغم آنکه هیچ اتفاق خاصی در کشور نیفتاده، بازار متحول شده است؛ بنابراین اگر مردم امیدوار شوند که مشکلات حل خواهد شد، دوباره اطمنیان خواهند یافت که می‌توانند اثرگذار باشند لذا اگر رئیس جمهور آینده کسی باشد که بتواند با دنیای خارج تعامل داشته و تنش‌ها را برطرف کند و یک تیم مذاکره کنده قوی داشته وضع خیلی بهتری خواهند داشت؛ بنابراین مردم به خاطر خود رویکردشان نسبت به انتخابات را تغییر خواهند داد.»

آنچه از جمیع سخنان اصلاح طلبان به طور دقیق می توان واکاوی و تجزیه و تحلیل کرد این است که این جریان سیاسی به مذاکره به عنوان تبلیغات سیاسی و پل پیروزی انتخابات 1400 فکر می کنند. این جریان سیاسی دو رویکرد را در حال حاضر به شدت دنبال می کند. از یک سو با تخریب مجلس یازدهمی که اصلاح طلبان سهم اندکی از آن دارند سعی می کنند که رقیب سیاسی را از دور خارج کنند و از سوی دیگر بازهم با وعده مذاکره و اینکه اصلاح طلبان زبان دنیا را بلد هستند سعی می کنند اینگونه القا سازی کنند که اگر اصلاح طلبان در مقابل بایدن نباشد فرصت از دست می رود و کشور دچار تحمیل فشارهای بیشتری می شود. این درحالی است که وضعیت امروز کشور که بسیار وابسته به انتخابات آمریکا شده است به سبب همین راهبرد وابسته سازی منافع کشورمان به برجام و مذاکرات هسته ای است. آنچه اصلاح طلبان این روزها به آن فکر می کنند استفاده از معیشت و منافع مردم برای رسیدن به صندلی پاستور است؛ این درحالی است که کشور بیش از هفت سال معطل همین راهبرد شد و امروز اقتصاد کشور دیگر توان رکود برجامی را ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ایلچی
Iran, Islamic Republic of
زبان دنیا رو بلدید که وضعیتمون شده این بلد نبودید چی میشد
Iran, Islamic Republic of
.مشکل مردم ایران وجود دو جناحی می باشند که فقط جناحی فکر میکنند.حال شما که بلدید چه گلی به سر مردم ایران زده شد.
Iran, Islamic Republic of
هر کسی از پیروزی بایدن خوشحال یا ذوق زده شود.......!!!!1
شاهین
Iran, Islamic Republic of
اصلاحات دیگه تمومه ماجرا.
شاکی
Iran, Islamic Republic of
آیا دلار 27000 تومانی و سکه 13 میلیونی و تورم 600 درصدی سیاه نمایی است یا واقعیت دارد ؟!
خخ
Iran, Islamic Republic of
نگرانی اصلاحات و کارگزاران از شکست در انتخابات 1400 قابل درک است اما خود کرده را تدبیر نیست.
از خراسان
Iran, Islamic Republic of
جانا کردی اعتراف " اصلاحات را ذوق بود ز بایدن انتخابش".
Iran, Islamic Republic of
..
Iran, Islamic Republic of
سریال دودکش یادتونه؟ بلدم بلدم
Iran, Islamic Republic of
بايدن خودش دزده و پسرش زبان دزدان را خوب مي فهمد
منصور حلاجی
Iran, Islamic Republic of
درحقیقت آقایانی که در حال حاضر به بایدن دل خوش کرده اندبخوبی واقفند که از دموکراتها هم ابی گرم نمی شود..
علی ک
Iran, Islamic Republic of
در امریکا هرکس رییس جمهور بشه دشمنی با ایران جز ذاتشه .
سعید مرید حاج حسین
Iran, Islamic Republic of
بذار اصلاحاتیها بیان یه بار دیگه یه خسات محض مثل برجامم پیاده کنند