کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اظهارات بامزه نمازی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران:

اگر ترامپ دوباره رای بیاورد، باید با او کنار بياييم و مذاکره کنيم!/ مردم هنوز به خاتمی امیدوار هستند/ دولت روحانی را باید شش ماه تمدید کرد!

10 شهريور 1399 ساعت 20:00

من معتقدم بايد با استفاده از يک حکم نظامی اين دولت را تا شش ماه ديگر تمديد کنند.


گروه سیاسی جهان نیوز: علی‌محمد نمازی فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در گفتگو با روزنامه اصلاح طلب آرمان در اظهاراتی، نود روز آینده را برای ایران به دلیل ایام منتهی به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، سخت توصیف کرده است. وی در ادامه پروژه «ستاد انتخاباتی اصلاح طلبان برای بایدن» مدعی شده است که اگر بایدن رای بیاورد ممکن است بخشی از مشکلات حل شود اما اگر ترامپ مجددا انتخاب شود باید با او مذاکره کنیم! بامزه تر آنکه نمازی پیشنهاد داده به دلیل مشکلات پیش رو و بی‌رغبتی مردم برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، دولت روحانی شش ماه دیگر تمدید شود! البته که این فعال اصلاح طلب هم از عدم تفاوت بین بایدن و ترامپ مطلع است و هم از روزشماری مردم برای پایان دولت دوازدهم و رغبت برای آغاز به کار یک دولت کارآمد.

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم اظهارات نمازی را در ادامه خواهید خواند:

*چاره اين است که صريحا به مردم، احزاب و تشکل‌هاي سياسي اعلام شود که انتخاباتي مانند سال 76 بين رئيس دولت اصلاحات و ناطق نوري برگزار شد، قرار است که برگزار شود. اگر اين پيام در جامعه منعکس شود، مردم با همه اين کاستي‌ها، کمبود‌ها و مشکلات، مي‌گويند مي‌خواهيم يک انتخابات رقابتي واقعي برگزار شود و در اين صورت است که دلار روند صعودي اش را از دست خواهد داد و بر آن تاثير خواهد گذاشت.... در سايه يک انتخابات رقابتي و آمدن کانديداهاي قوي و انتخاب يک کانديداي واقعي است که منجر به تحولات اجتماعي، اقتصادي، سياسي و فرهنگي خواهد شد. آنهايي هم که تاکنون اجناسي را احتکار کرده‌اند، جنس‌هايشان را در اختيار بازار بگذارند، بازار رونق پيدا خواهد کرد و اقتصاد روند صعودي پيدا خواهد کرد و خود به خود گراني‌ها کمتر و ارزاني‌ها بيشتر خواهد شد.

*من معتقدم بايد با استفاده از يک حکم نظامي اين دولت را تا شش ماه ديگر تمديد کنند. ما الان 3 ماه بسيار مشکل در پيش رو داريم که در اين 90 روز ايران نمي‌خواهد با ترامپ مذاکره کند. حالا اگر ترامپ راي نياورد، برود و بايدن به جايش بيايد، ممکن است معضلات کشور به نحوي و تا حدودي درست شود. اگر هم نشد که بايد تکليف روشن شود و به نوعي با ترامپ کنار بياييم و مذاکره کنيم. 90 روز بسيار سختي بر کشور حاکم است. هم از طريق داخلي که روحيه دولت تضعيف مي‌شود، حملات مخالفان دولت روز به روز افزايش پيدا مي‌کند و مجلس هم نمي‌تواند کاري انجام دهد و اميد اصولگراها مدام کم مي‌شود. از طرف ديگر ممکن است تغييري شگرف در سياست خارجي ايران رخ دهد. بنابراين اين 90 روز را نبايد از دست داد و بايد تحولي ايجاد کرد. اما حتي اگر اين 3 ماه بسيار سخت را هم کنار بگذاريم، بعد از آن انتخابات خودمان باقي مي‌ماند. پيشنهاد مي‌کنم که دولت کنوني شش ماه ديگر تمديد شود يا اينکه بيايند و براي اين که مردم اميد پيدا کنند، اقداماتي انجام دهند که مردم رغبت بيشتري براي حضور پاي صندوق‌هاي راي داشته باشند.

*به نظرم مي‌‌آيد که در گفت و گوهايي که بين مردم مي‌شود، آنها هنوز به رئيس دولت اصلاحات اميدوار هستند و از او به نيکي ياد مي کنند اما من مي‌گويم که به جز ايشان سرمايه‌هايي در کشور وجود دارد که اگر انتخابات حداکثري در کشور برگزار شود و کسي از بابت رد صلاحيت نگران نباشد، آن افراد و افرادي مثل رئيس دولت اصلاحات يا ناطق نوري‌ها و بزرگ‌هاي ديگر به ميدان مي‌آيند. اگر احزاب بيايند و کانديداهاي قوي را شناسايي کنند، مي‌توانند بسياري از جوانان مقتدر و مدبر را پيدا کنند. اجازه بدهند کساني که توان دارند و در ديگر پست‌هاي مديريتي سابقه درخشاني داشتند، روي کار بيايند. لازم نيست که حتما رئيس دولت اصلاحات خودش مستقيما وارد عمل شود. بزرگان مي‌توانند اين کانديداها را به مردم معرفي کنند و پشتشان بايستند.


کد مطلب: 738470

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/738470/اگر-ترامپ-دوباره-رای-بیاورد-باید-او-کنار-بياييم-مذاکره-کنيم-مردم-هنوز-خاتمی-امیدوار-هستند-دولت-روحانی-شش-ماه-تمدید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com