کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پروژه اصلاح طلبان برای ریاست جمهوری آقای وزیر خارجه؛

اصولگرایان فقط ظریف را رقیب جدی برای ریاست جمهوری می‌دانند/ ظریف مسلط به زبان انگلیسی است/ تحصیلکرده آمریکاست/ حالت روشنفکری دارد/ اقشار تحصیل کرده به ظریف رأی می‌دهند/ ظریف ارتباط خوبی با حاج قاسم داشت/ رهبری هم نگاه تائیدی به ظریف دارد

29 مرداد 1399 ساعت 13:03

اگر روزی ظریف نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود براساس این نقاط قوت، اقشار تحصیلکرده جامعه فارغ از دیدگاه های سیاسی به ظریف رأی دهند.


گروه سیاسی جهان نیوز: پس از آنکه قطعنامه ضدایرانی امریکا در شورای امنیت با شکست مواجه شد، اصلاح طلبان و اعتدال گرایان در پروژه ای هماهنگ شده به تقلا افتاده اند تا این موضوع را به پیروزی برجام(!) جا زده و از این طریق به احیای چهره ظریف بپردازند و او را بهترین گزینه برای ریاست جمهوری معرفی کنند. در همین باره، صادق زیباکلام با بیان ویژگی های ظریف نظیر تحصیل در امریکا، تسلط به زبان انگلیسی، روحیه روشنفکری و ... او را کاندیدایی دانسته که اصولگرایان از کاندیداتوری اش برای ریاست جمهوری هراس دارند! البته که به مدیریت ظریف بر وزارت خارجه طی هفت سال گذشته انتقادات جدی وارد است و اساسا میتوان او را نه وزیر خارجه بلکه وزیر پروژه پرخسارت برجام نامید. زیباکلام همچنین دوستی ظریف با سردار سلیمانی را دلیل دیگری برای رای آوری ظریف دانسته است؛ در حالی که قرابت با حاج قاسم ملاک است و نه رفاقت.

علاوه بر زیباکلام، حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور هم چند روز پیش گفته بود: «ظریف دارای اقبال عمومی است و هم زبان عام و خاص را میداند و اگر بتواند با خود کنار بیاید میتواند وارد عرصه انتخابات شود».

دو روز پیش هم، شهربانو امانی عضو شورای شهر تهران ظریف را شخصی دارای محبوبیت و مقبولیت معرفی کرده بود که شان جمهوری اسلامی را بالا برده است!

پیش تر از این هم، محمدرضا خباز، استاندار سابق سمنان و از مریدان دولت روحانی گفته بود: «ما باید چهره‌های جدیدی را به مردم معرفی کنیم و نگران از رأی‌آوری نداشته باشیم زیرا اگر برنامه وجود داشته باشد و نامزد معرفی‌شده خود را متعهد به برنامه‌های ارائه‌شده بداند، مردم رأی می‌دهند؛ خواه آن نامزد آقای ظریف یا یکی از دیگر عزیزان باشد. در عین حال این احتمال کاملا وجود دارد که آقای ظریف نامزد ریاست‌جمهوری بشود؛ هرچند او در زمان برجام به دلیل فشارهایی که نیروهای تندرو می‌آوردند قسم خورد که در ریاست‌جمهوری نامزد نشود اما در عالم سیاست هیچ‌چیزی غیرمنتظره نیست».

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم اظهارت زیباکلام را در ادامه خواهید خواند:

*با وجودی که اصلاح طلبان گزینه های زیادی را مطرح می کنند اما اصولگرایان هیچ یک از آنها را رقیب جدی نمی دانند، به جز محمدجواد ظریف.
 
*با وجود همه حملاتی که مخالفان برجام در زمان مذاکرات، پس از توافق و حتی بعد خروج امریکا از برجام به محمدجواد ظریف انجام دادند، همیشه رهبر انقلاب نگاه تأییدی به ظریف داشتند. ضمن آنکه محمدجواد ظریف ارادت ویژه ای به شهید سردار حاج قاسم سلیمانی داشت.


 
*محمدجواد ظریف مسلط به زبان انگلیسی است، وجه تحصیلکرده و حالت روشنفکری بارزی دارد و پیشینه اجتماعی او با خیلی از اصلاح طلبان فرق می کند. تحصیلکرده آمریکاست.

*اگر روزی ظریف نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود براساس این نقاط قوت، اقشار تحصیلکرده جامعه فارغ از دیدگاه های سیاسی به ظریف رأی دهند. ضمن آنکه ارتباط خوب ظریف با شهید حاج قاسم سلیمانی نیز شاید مزید برعلت شود تا بخشی از بدنه اصولگرایی زمان انتخابات به سوی او متمایل شوند.

بیشتر بخوانید:
تنها راه نجات ایران و آمریکا از باتلاق «برجام ۹۹» است!
نذر می‌کنم ترامپ و روحانی با هم ملاقات کنند!
اگر به ۹۶ برگردیم بیشتر برای روحانی تبلیغ می‌کنم

 
*قدرت فن بیان ظریف هنگام مناظرات انتخاباتی می تواند برای رقیب چالش ایجاد کند.
 
*حتی در زمان هایی که ظریف در مجلس یا جاهای دیگری مورد هجمه ها و توهین های بزرگ قرار گرفت، او هیچ گاه با ادبیات توهینی و سخیف پاسخ طرف مقابل را نداد بلکه با سعه صدر و جملات دیپلماتیک جواب هایی را بیان کرد که فرد توهین کننده نزد افکارعمومی محکوم شد.


کد مطلب: 737381

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/737381/اصولگرایان-فقط-ظریف-رقیب-جدی-ریاست-جمهوری-می-دانند-مسلط-زبان-انگلیسی-تحصیلکرده-آمریکاست-حالت-روشنفکری-اقشار-تحصیل-کرده-رأی-می-دهند-ارتباط-خوبی-حاج-قاسم-رهبری-هم-نگاه-تائیدی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com