کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ادامه تلاش اطلاح طلبان برای تعطیلی مراسم‌های محرم

عضو مجمع روحانیون مبارز برای تعطیلی مراسم محرم امسال فتوا هم داد/ این کار حرام است!/ مردم در گوشه خانه‌شان بنشینند و در قرنطینه عزاداری کنند/ نباید به نام امام حسین(ع) اجتماعاتی برای رشد کرونا به وجود بیاید

7 مرداد 1399 ساعت 14:57

سایت جماران، وابسته به موسسه تنظیم و نشر آثار امام راحل که کاملا در اختیار اردوگاه اصلاح طلبان و منویات این جریان بدسابقه سیاسی قرار گرفته است، در گفتگوهای جهت داری برای تعطیلی مراسم های عزاداری در حالا تلاش است.


گروه سیاسی جهان نیوز: حمله مدعیان اصلاح طلبی و اعتدال گرایی به مراسم های عزاداری سید و سالار شهیدان امر تازه ای نیست. در سال های گذشته این حملات با نزدیکی به ماه محرم در قالب یادداشت و گفتگو به بهانه آسیب شناسی، نقد به مادحین و خطبا و... انجام می شد. برای نمونه فاضل میبدی گفته بود «بیشتر مداحی ها از مسیر اصلی خارج شده است» و مجید انصاری هم در تهمتی مدعی شده بود «مداحی تبديل به بيزينس پر سود شده است»!

اما امسال و با شیوع ویرس کرونا جنس حملات اصلاح طلبان و اعتدال گرایان تفاوت پیدا کرده و برای تعطیلی کامل این مراسم و عدم برگزاری در پوشش حفظ سلامتی مردم تلاش می کنند.

چند روز پیش، مسیح مهاجری، مدیرمسئول روزنامه جمهوری در واکنش به اظهارات رئیس جمهور پیرامون لزوم برگزاری عزاداری های سالار شهیدان و پرهیز از دوگانه سازی «سلامت و عزاداری» نامه سرگشاده ای به روحانی منتشر کرد و گفته بود: «به خاطر یک امر مستحب، سلامت جامعه به خطر می‌افتد و پائیز سیاهی در انتظار مردم خواهد بود»! این ادعای مهاجری در حالی است که طبق آمارهای رسمی، کمترین میزان شیوع ویروس مربوط به تجمعات مذهبی بوده است و بیشترین میزان شیوع انتقال کرونا مربوط به اماکن عمومی و حمل و نقل بوده است. برابر برخی گزارش های منتشر شده توسط برخی نمایندگان مجلس، مبنی بر گزارش وزارت بهداشت در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، در آلودگی کرونا، حمل و نقل ۲۶% و اماکن عمومی ۲۵% و اماکن مذهبی کمتر از یک درصد دخیل بودند. علاوه بر آن، تجربه شب های قدر در ماه رمضان و بازگشایی چند هفته ای مساجد به خوبی رعایت مسائل بهداشتی توسط شرکت کنندگان در این برنامه ها را نشان داد. نکته بعد آنکه قرار است مراسم های محرم در قالب های جدید مانند فضای باز و با اعمال سختگیرانه پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

در همین حال، سایت جماران، وابسته به موسسه تنظیم و نشر آثار امام راحل که کاملا در اختیار اردوگاه اصلاح طلبان و منویات این جریان بدسابقه سیاسی قرار گرفته است، در گفتگوهای جهت داری برای تعطیلی مراسم های عزاداری در حالا تلاش است. در یکی از این گفتگوها، جماران با محمد مقدم، عضو مجمع روحانیون مبارز و مسئول کمیته بین الملل ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(ره) مصاحبه کرده که وی پیشنهاد داده مردم در قرنطینه عزاداری کنند.

مقدم گفته است: «امروز افراد و دست اندرکاران فضای فکری و فرهنگی جامعه باید این مسأله را روشن و واضح برای مردم توضیح دهند. باید بخواهند مردم برای عزاداری در گوشه خانه خود بنشینند و در قرنطینه برای امام حسین(ع) عزاداری کنند».

این عنصر اصلاح طلب در بخش دیگری گفته است: «تعجبم از این است که چرا باید مسأله ای به این روشنی و سادگی موجب چالش در فضای فرهنگی کشور شود؟!»
 
وی افزوده است: «می آییم مسأله ای را که با جان و حیات انسان و جامعه سروکار دارد را در مقابل مسأله ای که اصلش مستحب است و بر مبنایش "هرکس می تواند برای اهل بیت عزاداری کند"، قرار می دهیم. متأسفانه برخی دوستان و بزرگان به این مسأله توجه ندارند که در مباحث دینی این مسأله ای کاملا روشن است که هر چیزی موجب ضرر به جان خود و دیگری باشد، باید از آن دوری کرد».

مقدم ادامه داده است: «ما می گوییم روزه واجب است ولی اگر همین روزه موجب ضرر به جان انسان شود، نه تنها واجب نیست بلکه چنانچه اگر کسی بیمار است و روزه بگیرد، روزه اش علاوه بر باطل بودن، موجب گناه هم است».

عضو مجمع روحانیون مبارز در بخش دیگری از گفتگوی خود برقراری این اجتماعات را حرام(!) اعلام کرده و گفته است: «باید جامعه را آگاه کنیم تا خدای ناکرده به نام دین و امام حسین(ع) یا ارزش های فرهنگی اجتماعاتی به وجود نیاید که لانه رشد این بیماری محسوب شود. چنین مسأله ای در فضای دینی حرام است و در فضای پزشکی که همه بر رعایت پروتکل ها تاکید دارند، خلاف عقل و وجدان سالم انسان ها است».


کد مطلب: 735323

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/735323/عضو-مجمع-روحانیون-مبارز-تعطیلی-مراسم-محرم-امسال-فتوا-هم-این-کار-حرام-مردم-گوشه-خانه-شان-بنشینند-قرنطینه-عزاداری-کنند-نباید-نام-امام-حسین-ع-اجتماعاتی-رشد-کرونا-وجود-بیاید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com