کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اظهارات نماینده روحانی در شورای فرهنگی زنان و خانواده:

دوچرخه سواری، اسب سواری و حضور در ورزشگاه خواسته به حق زنان است!/ همه اینها نیازمند مقاومت است

2 مرداد 1399 ساعت 9:17

اشرف بروجردی می گوید: بحث دوچرخه‌سواری، حضور در ورزشگاه، اسب‌سواری و خیلی چیزهایی که امروز بانوان آن را مطالبه می‌کنند هم نیازمند همین مقاومت‌هاست.


گروه سیاسی جهان نیوز: اشرف بروجردی که به تازگی روحانی با حکمی مسئولیت او را به عنوان نماینده رئیس جمهور در شورای فرهنگی- اجتماعی زنان و خانواده تمدید کرد، گفته است: «از دیدگاه من بانوان باید فضای گفت‌وگو با علما را همواره تداوم بخشند و کوتاه نیایند. باید مرتب بروند، بحث کنند، صحبت کنند، توصیف کنند، توضیح دهند و نیازهای جامعه را مطرح کنند... بحث دوچرخه‌سواری، حضور در ورزشگاه، اسب‌سواری و خیلی چیزهایی که امروز بانوان آن را مطالبه می‌کنند هم نیازمند همین مقاومت‌هاست»! ظاهرا زنان اصلاح طلب قصد ندارند از پروژه سرگرم نمودن دختران و بانوان جامعه به مسائل انحرافی و یا دست چندم دست بردارند و قدمی برای نیازهای حقیقی زنان ایرانی بردارند.

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم اظهارات بروجردی را در ادامه خواهید خواند:

*اهمیت به جایگاه بانوان در بخش ورزش جزء مواردی است که همواره در چند سال اخیر به آن تاکید شده و خوشبختانه در این مدت هم شاهد رشد آن بخش بودیم. برای مثال حضور بانوان در ورزشگاه‌ها آن‌هم در چند بازی مختلف و یا الان بحث دوچرخه‌سواری زنان که مطرح است، همه این‌ها مواردی است که به‌حق هم است و به این مطالبه‌ها باید پاسخ داده شود ولی نگاه من به جایگاه بانوان به‌صورت کلان است و اگر زنان جایگاهی در حوزه مدیریت کلان جامعه پیدا کنند سایر موارد هم به تدریج و آرام آرام حل و مرتفع می‌شود به ویژه در بخش ورزش که همواره شاهد درخشش آنان در میادین بین‌المللی بودیم. از دیدگاه من بانوان باید فضای گفت‌وگو با علما را همواره تداوم بخشند و کوتاه نیایند. باید مرتب بروند، بحث کنند، صحبت کنند، توصیف کنند، توضیح دهند و نیازهای جامعه را مطرح کنند تا آقایان فقها این شرایط را برای بانوان فراهم کنند.

بیشتر بخوانید:
نوع تعامل ما با کشور‌های ديگر اقتصاد را بيمار کرده!

*امروزه کم و بیش شاهد هستیم که جامعه نسبت به مشارکت زنان در عرصه اجتماعی و سیاسی اقبال دارد ولی هنوز مدیران نظام به‌طور کامل این باور را ندارند و ما این معضل را داریم و همین باعث شده زن ها یک مقدار در حاشیه قرار گیرند. بعضی از خانم‌ها که این توانایی‌ها را داشتند خودشان هم باور کردند که حضورشان در عرصه مدیریتی کلان جامعه ممکن است کارآمد و کارساز نباشد لذا خیلی تلاش نکردند برای اینکه بروند حضور یابند ولی اینها تعداد اندکی بودند و اکثریت زنانی که فعال اجتماعی یا فعال سیاسی بودند احساس کردند که باید مبارزه کنند و در این عرصه ورود کنند. 

*بحث دوچرخه‌سواری، حضور در ورزشگاه، اسب‌سواری و خیلی چیزهایی که امروز بانوان آن را مطالبه می‌کنند هم نیازمند همین مقاومت‌هاست. برای مثال در معادن اجازه نمی‌دادند بانوان وارد شوند اما مقاومتی که آنها نشان دادند در دوره اصلاحات این سهمیه‌بندی برداشته شد. تحقق خواسته‌های بانوان در موارد ورزشی هم تا به امروز خوب بوده اما یک مقدار با افت و خیز همراه است اما قاعدتا به سمت حل شدن در حال حرکت است.


کد مطلب: 734673

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/734673/دوچرخه-سواری-اسب-حضور-ورزشگاه-خواسته-حق-زنان-همه-اینها-نیازمند-مقاومت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com