کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اظهارات کاندیدای اصلاح‌طلب انتخابات سال ۹۶ :

رئیس جمهور، دومین فرد کشور است اما اختیارات چندانی ندارد و کاره‌ای نیست!/ احمدی نژاد فکر کرده مسیح است

31 خرداد 1399 ساعت 9:37

درست است که رئیس جمهور، دومین فرد کشور است اما در واقع اختیارات چندانی ندارد!


گزیده سیاسی جهان نیوز: سید مصطفی هاشمی طبا ، کاندیدای انتخابات سال 96 که در نهایت نام روحانی را بر برگه رای خود نوشت در جدیدترین اظهارات خود گفته است: «درست است که رئیس جمهور، دومین فرد کشور است اما در واقع اختیارات چندانی ندارد». جدای از بی اهمیتی تحلیل اظهارات این فعال اصلاح طلب یادآور می شود  هاشمی طبا سال هاست که به چهره ثابت رسانه های اصلاح طلب در کارشناسی همه امور تبدیل شده که شاید کمتر روزی باشد که از وی گفتگو یا یادداشتی در رسانه های جریان اصلاحات منتشر نشود.

لامز به ذکر است که هاشمی طبا چندی پیش درباره مجلس جدید هم گفته بود: «کار خاصی از نمایندگان مجلس جدید ساخته نیست» و «تنها راهی که می‌توانند در پیش بگیرند، سازش با آمریکاست»!

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم اظهارات هاشمی طبا را در ادامه خواهید خواند:

*به نظر بنده رئیس جمهور اختیارات کامل ندارد و به نوعی در همه مسائل دستش باز نیست که صفات و وظایفی را به آن نسبت دهیم که بتواند، آن صفات و یا وظایف را به انجام برساند. هم سیاستگذاران، هم مجلس و هم افراد صاحب نفوذ، رئیس جمهور را تحت تاثیر قرار می‌دهند. درست است که رئیس جمهور، دومین فرد کشور است اما در واقع اختیارات چندانی ندارد.

*ما در سال 1400 به یک رئیس جمهور پُرتحرک و خوش فکر نیاز داریم که به یک اصولی، باور داشته باشد و روی همان اصول نیز ثابت قدم بماند و بتواند، سیاست‌های مناسبی را پیاده کند. در حقیقت رئیس جمهوری می‌خواهیم که به مسائل اِشراف داشته باشد و با اعتقاد حرکت کند این ویژگی‎های یک رئیس جمهور است. از سوی دیگر این را هم باید در نظر بگیریم که رئیس جمهور تنها فرد در کشور نیست، بلکه به تعبیری دست بالای دست بسیار است.

درباره «هاشمی طبا» بیشتر بخوانید:
قالیباف شانس خیلی کمی دارد که بتواند به مجلس راه پیدا کند!
بزرگترین دشمن ما وضعیت آب است نه آمریکا
دلواپسان دست آغشته به عسل دولت را هم گاز می‌گیرند
اگر آقایی با خانمش به ورزشگاه بیاید، آدم محترم‌تری می‌شود


*رئیس جمهور بدان‌گونه که باید کاره‌ای نیست. به عنوان مثال اگر رئیس جمهور بخواهد کاری نیز انجام دهد مجلس بلافاصله با یک طرح سه فوریتی می‌تواند مانع دولت شود. همواره گفته می‌شود رئیس جمهور باید با مجلس هماهنگ باشد. پرسش این است که چگونه رئیس جمهور می تواند با مجلس هماهنگ باشد؟ رئیس جمهور باید منتظر بماند مجلس چه می‌گوید در حالی که مسائل اجرایی کشور این گونه نیست که همواره رئیس جمهور منتظر بماند که مجلس چه می‌گوید. رئیس جمهور خود باید دارای تفکر و مدیریت بر شرایط مختلف باشد.

*اخیرا مصاحبه احمدی‌نژاد را با یکی از شبکه‌های آمریکایی مشاهده کردم. وی در حد پیامبر صحبت می‌کرد! آقای احمدی‌نژاد مانند یک پیامبر صحبت می‌کند و می‎گوید: «جهان را به هدایت و عدالت می‌خوانم.» فقط نصیحت می‌کند و گفته ایران و آمریکا باید دوست شوند! به تعبیری خود را عیسی مسیح می‌پندارد!


کد مطلب: 731130

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/731130/رئیس-جمهور-دومین-فرد-کشور-اما-اختیارات-چندانی-ندارد-کاره-ای-نیست-احمدی-نژاد-فکر-کرده-مسیح

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com