کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حقیقت‌پور، مشاور لاریجانی:

یک عده بزرگان نظام مثل لاریجانی را لگدمال کردند!/ لاریجانی یک سرمایه مهم برای کشور است/ نظام می‌تواند از او در انتخابات ۱۴۰۰ استفاده کند!/ غیر از ریاست مجلس سابقه درخشانی هم در حوزه اجرا دارد

13 خرداد 1399 ساعت 11:30

کسی از گوشنه‌نشینی آقای ناطق خوشحال نیست و حتما هیچ فرد منصفی هم راضی به کنارکشیدن آقای لاریجانی از عرصه سیاست نیست.


گروه سیاسی جهان نیوز: ششم خرداد، آخرین روز دوازده سال ریاست لاریجانی بر مجلس شورای اسلامی بود. پایان دوره حضور لاریجانی از یک سو و همچنین نزدیکی به انتخابات ریاست جمهوری از سوی دیگر باعث شده که بسیاری از کارشناسان، لاریجانی را کاندیدای بالقوه ریاست قوه مجریه قلمداد کنند. امری که اصلا دور از ذهن نیست و به احتمال زیاد لاریجانی بخواهد پس از تجربه شکست در سال 84 شانس خود را بار دیگر امتحان کند. با این تفاوت که لاریجانی موسس «مجلس تک نفره» به عنوان صمیمی ترین یار و همراه روحانی، شریک بزرگ ناکارآمدی های دولت و مشکلات پیش آمده برای کشور و ملت طی سال های گذشته است. در همین باره منصور حقیقت پور، مشاور رئیس مجلس دهم در گفتگو با سایت اصلاح طلب نامه نیوز گفته است: «آقای لاریجانی یک سرمایه مهم برای کشور است و نمی‌توان به راحتی او را کنار گذاشت» و «او یک سرمایه مهم است که نظام می‌تواند از او در انتخابات 1400 استفاده کند». گفتنی است برخی چهره های اصلاح طلب به دلیل عدم وجود گزینه قابل توجه در جریان اصلاحات، احتمال ائتلاف با لاریجانی برای انتخابات آتی را رد نکرده اند.

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم اظهارات حقیقت پور را در ادامه خواهید خواند:

*باتوجه به عقلانیتی که در آقای قالیباف سراغ دارم تصور می‌کنم که مجلس یازدهم تقابلی با دولت نخواهد داشت اما این به‌معنای وکیل‌الدوله‌بودن نمایندگان مجلس نیست. در این یک‌وسال اندی که از عمر دولت داوزهم باقی است، باید میان دولت و مجلس تفاهمی شکل بگیرد تا خاصه مشکلات معیشتی مردم حل شود. واقعیت این است که در این مدت نمی‌شود کار عجیبی رقم زد اما می‌توان با تکیه بر قانون و عدالت قدری از میزان مشکلات مردم کم کرد. دولت هم باید قدری کم‌انگیزگی را کنار بگذارد و کار کند.

بیشتر بخوانید:
وزن سیاسی لاریجانی به وقت خروج از پارلمان چقدر است؟

زاکانی چگونه طراحی چندماهه اصلاح طلبان برای مجلس را بهم ریخت؟!

*از سال 84 تا کنون جریانی در کشور ایجاد شد که هدفش تخریب شخصیت‌های برجسته نظام بود و این کار را هم کردند که آقای لاریجانی هم از توهین‌های آنها در امان نماند. عده‌ای بسیاری از بزرگان نظام را لگدمال کردند که خدا از تقصیرشان نگذرد. آقای لاریجانی یک سرمایه مهم برای کشور است و نمی‌توان به راحتی او را کنار گذاشت و به او اتهام زد. قرار است تا چه زمانی سیاست ریزش و حذف ادامه داشته باشد؟ اکنون هم که آقای لاریجانی در مجلس حضور ندارند، در این قوه یکی از سرمایه‌های کشور حاضر نیست که اگر بود می‌توانست مانند سابق خدمت کند.

*حتما اگر در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کند، نظام، کشور و مردم از حضورش بهره‌مند می‌شوند. او یک سرمایه مهم است که نظام می‌تواند از او در انتخابات 1400 استفاده کند. آقای لاریجانی علاوه بر آنکه 12سال در عالی‌ترین مقام مجلس بوده، سابقه درخشانی در حوزه اجرا دارد. طبیعی است کسی از گوشنه‌نشینی آقای ناطق خوشحال نیست و حتما هیچ فرد منصفی هم راضی به کنارکشیدن آقای لاریجانی از عرصه سیاست نیست. در نهایت امیدوارم که او برای انتخابات سال آینده بیاید.


کد مطلب: 729517

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/729517/یک-عده-بزرگان-نظام-مثل-لاریجانی-لگدمال-کردند-سرمایه-مهم-کشور-می-تواند-او-انتخابات-۱۴۰۰-استفاده-کند-غیر-ریاست-مجلس-سابقه-درخشانی-هم-حوزه-اجرا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com