کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

محمود صادقی، نماینده ردصلاحیت شده:

دغدغه اصلی من در مجلس، سوگندی بود كه اول کار ياد كردم/ اصلاح‌طلبان خواهان اجرای درست و اصولی جمهوری اسلامی هستند!/ می‌خواهيم نظام را اصلاح كنيم!

21 ارديبهشت 1399 ساعت 10:04

اصلاح‌طلبان خواهان اجراي درست و اصولي جمهوري اسلامي هستند. جمهوري اسلامي بايد آنگونه كه مقرر شده و آنگونه كه مردم به آن راي داده‌اند اجرا شود.


گروه سیاسی جهان نیوز: محمود صادقی، عضو پرحاشیه فراکسیون امید و کاندیدای مجلس یازدهم که بعد از ردصلاحیت گفته بود: «دنیای شما نزد من از عطسه‌ ماده بزی کم‌ارزش‌تر است» با روزنامه اعتماد گفتگوی مفصلی انجام داده است که بخش های مهم آن را در ادامه خواهید خواند:

*دغدغه اصلي‌ام، سوگندي بود كه زمان آغاز به كار مجلس ياد كرده‌ام، يعني دفاع از حقوق اساسي مردم، دفاع از دستاوردهاي انقلاب، دفاع از استقلال و تماميت كشور و تلاش و مبارزه براي شفافيت و يافتن راهي براي پيشگيري از فساد. اينها ازقضا محورهاي عمده فعاليت من بوده و فعاليت‌هاي ديگرم هم ذيل اينها قابل‌بررسي است.

*اپوزيسيون خارج كشور از طيف‌هايي مختلف تشكيل شده؛ ما اپوزيسيونِ برانداز داريم اما اپوزيسيونِ تحول‌خواه هم داريم. اپوزيسيونِ برانداز اساسا وجود پديده‌اي به عنوان «اصلاحات» را با «براندازي» در تضاد و تنافر مي‌بيند و به‌نحوي ما را سدِ راه خودشان مي‌داند. چون وقتي ما از اصلاح‌طلبي صحبت مي‌كنيم؛ يعني كليتِ نظام را قبول داريم و مي‌خواهيم نظام موجود را اصلاح كنيم اما جريانِ برانداز منطقا به‌دنبال اين هستند كه به اصطلاحِ نظام حاكم را براندازند. اصلاح‌طلبان موضع اپوزيسيون درون‌نظامي دارند و به نوعي اپوزيسيون قانوني هستند و مي‌خواهند در چارچوب نظام قانوني مستقر، با عملكرد اصلاح‌طلبانه و انتقادي، وضع موجود را به وضع مطلوب نزديك كنند. از اين منظر، طبيعي است كه آنها ما را رقيب خود و سد راه خود بدانند، بنابراين با ما مخالفت مي‌كنند.

*درمجموع به نظرم، 2 طيف در تبليغات رواني عليه اصلاح‌طلبان هم‌افزايي كردند: يكي طيف براندازان و ديگري طيف اصولگرايان تندرو و اين 2 طيف، به عقيده من، 2 تيغه يك قيچي هستند كه هرچند به‌ظاهر با هم تضاد دارند اما در يك جهت عمل مي‌كنند.

بیشتر بخوانید:
شورای نگهبان چگونه باطن محمود صادقی را عیان کرد؟
برخی‌ها هنوز دنبال حوادث ۸۸ هستند و در گذشته مانده‌اند
محمود صادقی؛ از استعفا تا ثبت نام برای انتخابات جدید!
واکنش بی‌ادبانه محمود صادقی به بیانات رهبرانقلاب


*اصلاح‌طلبان خواهان اجراي درست و اصولي جمهوري اسلامي هستند. جمهوري اسلامي بايد آنگونه كه مقرر شده و آنگونه كه مردم به آن راي داده‌اند _بر اساس قانون اساسي_ اجرا شود؛ اما طيفي كه اساسا به جمهوري اعتقاد ندارند و نهايتا خواهان حكومت اسلامي هستند، يك تيغه قيچي هستند و همزمان طيفي كه اسلام را نمي‌خواهند يا خواهان جمهوري به‌تنهايي هستند يا به‌دنبال سلطنت هستند، تيغه ديگر اين قيچي هستند كه كنار هم به‌دنبال قطع كردن طومار جمهوري اسلامي هستند. اصلاح‌طلبان اما جمهوريت و اسلاميت را توامان مي‌خواهند.

*تحليل من اين است كه مي‌خواستند شكايت‌ها و پرونده‌هايي مفتوح عليه بنده موجود باشد تا مرا به‌خاطر ترس از اين پرونده‌ها، به‌نوعي وادار به سكوت كنند؛ هرچند كه ساكت نشدم.


کد مطلب: 727169

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/727169/دغدغه-اصلی-مجلس-سوگندی-اول-کار-ياد-كردم-اصلاح-طلبان-خواهان-اجرای-درست-اصولی-جمهوری-اسلامی-هستند-می-خواهيم-نظام-اصلاح-كنيم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com