کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سنگ تمام آقای «ما اصولگراها» برای تخریب مجلس جدید

مهاجری: خود اصولگراها می‌گویند مجلس یازدهم ضعیف خواهد بود!/ اصولگرایان دنبال «دعوا درمانی» هستند/ می‌خواهند جامعه‌ تک صدایی به وجود بیاورند/ این مجلس مثل «زن بابا» محبوبیت ندارد/ قالیباف غیر از دوران دفاع مقدس چه رزومه‌ قابل دفاعی دارد؟

20 ارديبهشت 1399 ساعت 9:53

قالیباف غیر از دوران دفاع مقدس چه رزومه‌ی قابل دفاعی دارد؟ چه کاری برای توسعه‌ی سیاسی و اندیشه‌ی سیاسی مملکت کرده است؟


گروه سیاسی جهان نیوز: محمد مهاجری، روزنامه نگار اصلاح طلب حامی دولت و جزو گردانندگان سایت خبرآنلاین در گفتگو با روزنامه آفتاب یزد، برای تخریب مجلس یازدهم چیزی کم نگذاشته است. البته که این چهره مدعی اصولگرایی و شهره شده به «ما اصولگراها» کار جدیدی انجام نداده و صرفا سعی کرده است از حرکت پرشتاب حمله به مجلس تشکیل نشده، جا نماند. نکته جالب آنجاست که مهاجری ادعا کرده است: «همه‌ اصولگراها می‌گویند احتمالا این مجلس، مجلس ضعیفی خواهد بود»! احتمالا جنس این اصولگراهای خیالی مورد ادعای مهاجری هم از جنس اصولگرایی خودش است. ظاهرا رنگ و بوی متفاوت مجلس یازدهم در تحول به نفع مردم که با «نه بزرگ» مردم به مدعیان اصلاحات و اعتدال ایجاد شد، خاطر خیلی ها را آزرده کرده که برای تخریب آن از بیان هیچ سخن تخریب گونه ای چشم پوشی نمی کنند.

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم اظهارات مهاجری را در ادامه خواهید خواند:

*نه من بلکه همه‌ی اصولگراها می‌گویند احتمالا این مجلس، مجلس ضعیفی خواهد بود، هم به لحاظ کمیت آرا یعنی تعداد افرادی که در انتخابات شرکت کرده‌اند و خودشان هم می‌دانند که به لحاظ کمّی این گونه است، و هم به لحاظ کیفی زیرا علی‌رغم همه‌ی شعارهایی که داده‌اند، واقعاً و اصلاً نتوانستند افراد زُبده، متخصص و نیروهای کارآمد را در لیست بگنجانند و وارد مجلس کنند. در واقع از همان ابتدا مجلس را برای بازی‌های خاصی چیده‌اند یعنی عضوگیری مجلس برای یک سری بازی‌های خاص است که بخشی از آن بازی‌ها قرار است به طور مثال در 1400 اتفاق افتد.

*چون مجلس را برای بازی آفریدند، خود به خود و به اصطلاح، افرادی که تخصص کافی داشته باشند مد نظرشان نبوده است. حالا ممکن است این وسط یکی ـ دو نفری «بُر خورده» و وارد شده باشند یعنی افراد متخصص آمده باشند ولی از اول، ایده و تصمیم «اصولگرایان تندرو» این نبوده که یک مجلس کارآمد وجود داشته باشد. آنها مجلسی می‌خواهند که اهل دعوا باشد و در واقع با این هدف این مجلس آمده است. نمی‌خواهند بلایی سر خودشان یا اصلاح‌طلب‌ها بیاورند بلکه می‌خواهند بلایی سر مملکت بیاورند. در واقع می‌خواهند جامعه‌ای تک صدایی به وجود آورند؛ جامعه‌ای که کسی در آن اظهار نظر نکند.

*مجلس یازدهم دغدغه من نیست. چون تصورم این است که این مجلس هیچ کار خاصی نخواهد کرد. درست مثل این که یک تیم والیبال درست کنیم که متوسط قدشان 150 تا 160 سانتی‌متر باشد. شما فکر می‌کنید در کدام مسابقه می‌توانند برنده شوند؟ اصلاً فرض کنید یکی دو نفری هم قدشان 240 سانت باشد. بنابراین امید و دغدغه‌ای ندارم و وقتی چنین امیدی ندارم.

بیشتر بخوانید:
استفاده ابزاری از بیانات رهبری شیوه‌ اصولگرایان هست!


*یک نکته‌ای هم دیدم که بعضی‌ها درباره‌ی رئیس مجلس می‌گویند و آن این که از این به بعد می‌خواهند نقش رئیس مجلس را در حد «مُبصر» کاهش دهند که کسی شلوغ نکند، سر موقع حرف بزند، به موقع بیاید و به موقع برود. از نظر این عده، رئیس مجلس نقش سخنگو را دارد که مودبانه‌اش یعنی همان مبصر کلاس. آقای قالیباف برای این کار و این تفکر و این نگاه نسبت به جایگاه رئیس مجلس، گزینه‌ی درستی است.

*من این مجلس را کاملاً مشروع و کاملا قانونی می‌دانم. چند وقت پیش هم یک یادداشت نوشتم که مجلس یازدهم مثل «زن بابا» است؛ زن بابا هم مشروع و هم قانونی است ولی همه دوستش ندارد. در واقع همه‌ی مزایای حقوقی‌ای که مادر هر فرد دارد، زن بابا نیز دارد ولی محبوبیت بین همه ندارد.



*مجلس یازدهم مجلسی است که از همین الان برخی نمایندگانش نشان داده‌اند که با دعوا شروع خواهد شد. شما اسمش را گذاشتید «شعار درمانی»، من می‌خواهم اسمش را بگذارم «دعوا درمانی»؛ شروع کنند به همه گیر بدهند، به مجلس قبلی گیربدهند، به دولت گیر بدهند، حتی به آدم‌های عادی گیر بدهند و با این گیرها در واقع فضایی فراهم کنند که مردم به آنها امیدوار شوند. این کار و این شیوه ممکن است برای مدتی جواب بدهد اما بعد از مدتی خیر.

*قالیباف غیر از دوران دفاع مقدس چه رزومه‌ی قابل دفاعی دارد؟ چه کاری برای توسعه‌ی سیاسی و اندیشه‌ی سیاسی مملکت کرده است؟ اگر مدعی است بیاید و 20 دقیقه درباره‌ی یک موضوع سیاسی بحث کند. به لحاظ ایده و تئوری، به لحاظ عملی بیاید بحث کند. اصلاً اهل این داستان‌ها نیست. نه تنها اهلش نیست که اصلاً دوست ندارد. نه تنها دوست ندارد که اصلاً نمی‌خواهد بخواهد هم نمی‌تواند. بنابراین نمی‌توان خیلی امیدوار بود.

*همین آقای میرسلیم که تازه از مجریان پر سابقه‌ی کشور است، وقتی حرف می‌زند فکر می‌کنید که یک دانشجوی 20 یا 21 ساله احساساتی که سال اول و دوم دانشگاه است در حال انتقاد کردن است. یعنی اصلاً تصور این که این آدم، پخته باید صحبت کند، تصور محالی است.

*من واقعاً وزنه‌ی مهم یا آدم وزینی که بشود به جامعه‌ سیاسی کشور ارائه‌اش کرد، واقعاً ندیدم حالا ممکن است «تک و توک» چندتایی هم باشند که بتوان به آنها امید بست.

*قاعدتاً باید به عنوان یک اصولگرا خیلی خوشحال باشم که زمین اصلاح‌طلب‌ها شخم زده شده و همگی از بین رفته‌اند اما واقعیت این است که به هیچ وجه این طور نیست. بگذارید فوتبالی به داستان نگاه کنیم: اگر یک استقلال قوی و یک پرسپولیس قوی نداشته باشید هیچ وقت فوتبال زیبا و دلخواه شکل نمی‌گیرد. اگر یکی از اینها خیلی ضعیف باشد هیچ جذابیتی در فوتبال وجود نخواهد داشت.


کد مطلب: 727057

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/727057/مهاجری-خود-اصولگراها-می-گویند-مجلس-یازدهم-ضعیف-خواهد-اصولگرایان-دنبال-دعوا-درمانی-هستند-می-خواهند-جامعه-تک-صدایی-وجود-بیاورند-این-مثل-زن-بابا-محبوبیت-ندارد-قالیباف-غیر-دوران-دفاع-مقدس-رزومه-قابل-دفاعی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com