کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ادامه حملات به مجلسی که هنوز تشکیل نشده؛

ناصر قوامی، نماینده مجلس ششم: مجلس خاصیت خود را از دست داده!/ بی‌خاصیت‌ترین مجلس در دوران جمهوری اسلامی همین مجلس یازدهم خواهد بود!/ نمایندگان منتخب هیچ برنامه‌ای نمی‌توانند داشته باشند

25 فروردين 1399 ساعت 16:12

همه مردم متوجه شدند مجلس خاصیت خود را از دست داده است و براساس همین بی‌خاصیتی، فرقی نمی‌کند که اصول‌گرایان در آن باشند و یا اصلاح‌طلبان!


گروه سیاسی جهان نیوز: ناصر قوامی، فعال اصلاح طلب و رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس پرحاشیه ششم است که چندی پیش اعضای نهضت آزادی و جبهه ملی را مردمان بسیار خوب و سیاستمدارانی مؤمن و متعهد دانسته بود و ضمن ابراز تاسف از عدم امکان استفاده از توان این جماعت، آنها را پایه‌گذاران اصلاح‌طلبی معرفی کرده بود. این تعریف و تمجید مدعیان سابق پیروی از خط امام(ره) از اعضای نهضت آزادی، جبهه ملی و در عین حال ابراز تاسف از عدم استفاده از آنها در حالی است که نظرات صریح امام راحل پیرامون فقدان صلاحیت نهضت آزادی و نفی هرگونه استفاده از آنها موجود است. قوامی در گفتگو با خبرگزاری اصلاح طلب برنا، همان تئوری نخ نما شده ردصلاحیت اصلاح طلبان را طرح کرده و سعی نموده است تا «نه قاطع» مردم به این جریان خصوصا بعد از خسارات به بارآورده را کتمان کند. تخریب مجلس هنوز تشکیل نشده یازدهم هم محور عیان بخش دیگری از اظهارات این فعال اصلاح طلب است.

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم اظهارات قوامی را در ادامه خواهید خواند:

*با توجه به شرایط پیش آمده به نظر می‌رسد همه مردم متوجه شدند مجلس خاصیت خود را از دست داده است و براساس همین بی‌خاصیتی، فرقی نمی‌کند که اصول‌گرایان در آن باشند و یا اصلاح‌طلبان.

*اگر نمایندگان منتخب صحبتی می‌کنند تنها در حد حرف است و بیشتر از آن نیست. فکر می‎کنم بی‌خاصیت‌ترین مجلس در دوران جمهوری اسلامی همین مجلس یازدهم خواهد بود هرچند مجلس دهم هم قوی نبود.

*به نظر می‌رسد، این نمایندگان منتخب هیچ برنامه‌ای نمی‌توانند داشته باشند و بر سر ریاست هم حتما دعواهایی خواهند داشت.

*در این دوره چهره‌های اصلاح‌طلب تاثیرگذار ثبت نام نکردند چرا که گفتند نمی خواهیم با عنوان عدم التزام عملی به اسلام و مواردی از این قبیل ردصلاحیت بشویم، بنابراین اصلا ثبت نام نکردند.
 
*آن تعداد افرادی هم که از رده‌های سوم و چهارم اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس یازدهم ثبت نام کردند، ردصلاحیت شدند که اگر این اتفاق نمی‌افتاد به عنوان مثال از استانی مانند قزوین دو یا سه شخصیت اصلاح‌طلب وارد مجلس می‌شدند.

*با توجه به اینکه نمایندگان مجلس یازدهم با آرای بسیار کمی وارد مجلس شدند، نمی‌توانند برنامه‌ای داشته باشند.


کد مطلب: 724297

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/724297/ناصر-قوامی-نماینده-مجلس-ششم-خاصیت-خود-دست-داده-بی-خاصیت-ترین-دوران-جمهوری-اسلامی-همین-یازدهم-خواهد-نمایندگان-منتخب-هیچ-برنامه-ای-نمی-توانند-داشته-باشند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com