سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۱
سرخپوشان اسیر بحران مدیریت؛

این رکورد را هم به اسم پرسپولیس ثبت کنید!/ ۱۵ سال و چندین مدیر

شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب: 721546
در حالی که تا پیش از دهه نود، تنها یک سرپرست برای سرخ پوشان معرفی شده بود پس از آن به تناوب هرچند سال یک بار و با استعفای یک مدیرعامل، یک سرپرست در ابتدا به جای وی معرفی می شد که طبیعتا حکایت از ناپایدار بودن مدیریت داشت.
این رکورد را هم به اسم پرسپولیس ثبت کنید!/ ۱۵ سال و چندین مدیر
گروه ورزشی جهان نيوز: سید محمد موسوی نیا، در حالی که در روزهای اخیر اختلافات مدیرعامل سرخ پوشان و هیات مدیره این تیم به بیشترین حد خود رسید در نهایت محمدحسن انصاری فرد ترجیح داد تا با استعفایی از این جمع جدا شود و به این ترتیب وزارت ورزش می بایست در صورت پذیرش استعفای این مدیرعامل، مدیری دیگر را به انبوه مدیران پرسپولیس در سال های اخیر اضافه کند.

اتفاقی که خیلی زود افتاد و یک روز پس از اعلام استعفا از سوی مدیرعامل سابق پرسپولیسی ها، نام جانشین وی از سوی وزارت خانه اعلام شد و جالب اینکه به سنت سال های اخیر باز هم نامی به سرپرستی باشگاه پرسپولیس به میان آمد و به این ترتیب پنجمین سرپرست این تیم در دهه نود معرفی شود و به این ترتیب رکوردی جاودانه را به نام خود بزند.

در حالی که تا پیش از دهه نود، تنها یک سرپرست برای سرخ پوشان معرفی شده بود پس از آن به تناوب هرچند سال یک بار و با استعفای یک مدیرعامل، یک سرپرست در ابتدا به جای وی معرفی می شد که طبیعتا حکایت از ناپایدار بودن مدیریت داشت.

مروری بر 15 مدیرعامل پرسپولیس در 15 سال گذشته

اکبر غمخوار:
او در خرداد ۱۳۸۱ مدیرعامل پرسپولیس شد. وی از فرماندهان سپاه در دوران جنگ بود که مسئولیت باشگاه فتح را نیز بر عهده داشت. دوران مدیرات او تا تابستان ۱۳۸۳ ادامه داشت. کسب عنوان پنجم در لیگ سوم حرفه ای

مرحوم حجت الله خطیب:
بعد از اکبر غمخوار به مدیرعاملی پرسپولیس منصوب شد و همزمان مدیرت اداره کل تربیت استان تهران را نیز بر عهده داشت. کسب عنوان چهارم پرسپولیس در لیگ چهارم حرفه ای ۸۳-۸۴
 
محمد حسن انصاری فرد:
اولین بازیکن فوتبال تاریخ باشگاه پرسپولیس بود که فرصت مدیرت این باشگاه را از پاییز ۱۳۸۴ پیدا کرد. انصاری فرد، متولد ۱۳۴۰ و از سال ۱۳۶۴ در پرسپولیس بازی کرده است. وی فعالیت ساخت ورزشگاه و واگذاری سهام را با درخواست سازمان تربیت بدنی متوقف کرد و تلاش خود را روی کسب عناوین تیم پرسپولیس معطوف کرد.
صعود پرسپولیس به فینال مسابقات جام حذفی ۱۳۸۵ کسب عنوان سوم مسابقات لیگ ششم حرفه ای
 
حبیب کاشانی:
وی در سال ۱۳۸۶ مدیر عامل باشگاه پرسپولیس شد و پیش از آن نیز عضو هیئت مدیره این تیم بود. مدیریت او در این دوره یکسال بیشتر دوام نیاورد و پس از قهرمان شدن پرسپولیس در لیگ هفتم حرفه­ای از سمت خود استعفا داد. کاشانی در مهر ۱۳۸۸ نیز به عنوان سرپرست باشگاه پرسپولیس منصوب شد.

قهرمانی پرسپولیس در لیگ هفتم حرفه ای فصل ۱۳۸۶-۸۷ قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی ۱۳۸۹
 
عباس انصاری فرد: دوره دوم
 
داریوش مصطفوی:
متولد ۱۳۲۲ در زمان تصدی مدیرت پرسپولیس ۶۵ ساله بود، مصطفوی سابقه بازی در باشگاه پرسپولیس و تیم فوتبال را نیز دارد. وی در سال ۱۳۷۳ رئیس فدراسیون فوتبال شد و در تیر ماه ۱۳۸۷ به سمت مدیرعاملی پرسپولیس منصوب شد.
 
حبیب کاشانی : دوره دوم
 
محمد رویانیان:
سردار محمد رویانیان نخستین مدیرعامل باشگاه پس از تاسیس وزارت ورزش و جوانان است که از نیمه دوم سال ۱۳۹۰ و در پی استعفای سرپرست (حبیب کاشانی) و تغییر هیات مدیره به مدیرعاملی باشگاه منصوب شد. سردار رویانیان از فرماندهان دوران جنگ تحمیلی است که پس از جنگ در سمتهای مختلفی خدمت کرده است. از جمله ضمن تاسیس پلیس ۱۱۰ نخستین فرمانده مرکز فوریتهای پلیسی کشور (تا سال ۱۳۸۰) بود و پس از آن در سمتهایی نظیر فرماندهی پلیس راه کشور (تا سال ۱۳۸۴) ، فرماندهی راهنمایی و رانندگی کشور (تا سال ۱۳۸۶) و ریاست ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی حمل و نقل ریلی، منشا تحول در خدمت رسانی به جامعه در این نهادها بود و با هدف تحول در باشگاه پرسپولیس و تبدیل آن به یک باشگاه حرفه ای مدیرعاملی باشگاه را پذیرفته است.
 
علی پروین(سرپرست موقت):
 پس از روی کار آمدن دولت جدید و با شعار واگذاری باشگاه ها وزارت ورزش و جوانان تصمیم به تغییرات در دو باشگاه پرسپولیس و استقلال گرفت. به این منظور ابتدا تصمیم به تغییر محمد رویانیان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گرفت. به این ترتیب محمد رویانیان در روز دوم بهمن ماه ۹۲ از مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس برای چهارمین بار استعفا کرد و این‌بار با استعفای رویانیان موافقت شد. با تصمیم اعضای هیأت مدیره علی پروین به عنوان سرپرست موقت باشگاه پرسپولیس انتخاب شد.
 
علیرضا رحیمی:
 پروین که با سودای مالکیت پرسپولیس پس از واگذاری مدیریت پرسپولیس را قبول کرده بود پس از آن که متوجه شد وزارت ورزش پرسپولیس را به وی و شرکت حامی اش یعنی بانک قرض الحسنه رسالت واگذار نخواهد کرد از این سمت کناره گیری کرد. به این ترتیب در تاریخ ۸ اردیبهشت ۹۲ وزارت ورزش ترکیب جدید هیئت مدیره پرسپولیس را اعلام کرد و در نشست صبح هشتم اردیبهشت در وزارت ورزش و جوانان، علیرضا رحیمی به عنوان مدیرعامل جدید پرسپولیس انتخاب شد. در جلسه هیات مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس که در محل وزارتخانه و با حضور امیر رضا خادم برگزار شد، حمیدرضا سیاسی به عنوان رییس هیأت مدیره، محمدابراهیم کاظم پور به عنوان نایب رییس، حمید استیلی به عنوان سخنگو و مهدی خواجه وند به عنوان دبیر هیأت مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس انتخاب شدند.
 
بهروز منتقمی:
 پس از شکست پرسپولیس در هفته ششم لیگ برتر چهاردهم در تاریخ ۱۹ شهریور ۹۳ حمیدرضا سیاسی علی دایی را با تصمیم شخصی خود از سرمربی گری پرسپولیس کنار گذاشت و حمید درخشان را به جای منصوب کرد. علیرضا رحیمی مدیرعامل باشگاه با این تصمیم مخالف بود و به همین دلیل هیئت مدیره رای به کنار گذاشتن او هم داد و از این روز بهروز منتقی قائم مقام پیشین باشگاه با عنوان سرپرست اداره امور باشگاه را به دست گرفت.
 
حمیدرضا سیاسی:
 سیاسی به ریاست هیئت مدیره کفایت نکرد و با تصمیم اعضای هیئت مدیره مدیرعامل باشگاه پرسپولیس هم شد. وی تا ۱۵ آبان مدیرعامل پرسپولیس بود که از سوی دادسرای فرهنگ و رسانه احضار و سپس بازداشت شد . گفته می شود اتهامات او دیدار با یک فرد ضدانقلاب در اسپانیا و همچنین شکایت اسپانسر پیشین باشگاه از او بوده که قراردادش توسط سیاسی یک طرفه فسخ شد.
 
علی اکبر طاهری:
بعد از بازداشت سیاسی تا ۲۶ بهمن ۹۳ سرپرست باشگاه پرسپولیس بود که در این دوره یک نقل و انتقالات نیم فصل را پشت سر گذاشت و خریدهای عجیب او با نظر حمید درخشان و اضافه شدن بازیکنان بی کیفیتی مثل جعفرپور، خالقی فر ، میردورقی و تادئوی برزیلی در این دوره اتفاق افتاد.
 
محمدحسین نژادفلاح:
 با نارضایتی فزاینده هواداران و نتایج ضعیف این تیم با طاهری و درخشان وزارت ورزش وی را به عنوان قائم مقام باشگاه پرسپولیس با اختیار تام مدیرعاملی منصوب کرد. وی در این دوره با استخدام برانکو ایوانکوویچ و کمک گرفتن از حسین هدایتی برای مخارج باشگاه نتایج تیم را بهبود بخشید و موفق به صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان و بردن دربی برابر استقلال در هفته پایانی لیگ شد. از روز ۲۶ بهمن ۹۳ تا ۲۷ خرداد ۹۴ مدیریت او طول کشید.
 
علی اکبر طاهری(دوره دوم):
 با شروع لیگ پانزدهم علی اکبر طاهری بار دیگر جای نژادفلاح را گرفت . مدیریت در آبان 96 با استعفایی عجیب به پایان رسید و پرسپولیس اکنون به سرپرستی گرشاسبی به کار خود ادامه می دهد.

با کناره گیری  طاهری، محمد عرب وارث صندلی داغ مدیریتی پرسپولیس شد که چندان مورد حمایت تماشاگران و پیشکسوتان باشگاه قرار نگرفت و در نتیجه با برکناری سرمربی وقت باشگاه (برانکو) عرب هم با پرسپولیس خدا حافظی کرد.

پس از محمد عرب محمد حسن انصاریفرد که سابقه حضور در این باشگاه را داشته است به سمت مدیر عاملی پرسپولیس منصوب شد مدیریت چد ماهه انصاریفرد با  حضور گابریل کالدرون آرژانتینی شروع شد که مرد آرژانتینی با به دست آوردن قهرمانی نیم فصل برای پرسپولیس به دلیل مشکلات مالی از این تیم جدا ش. اما این چندروزه شایعات بسیار زیاد و متفاوتی در حوالی باشگاه به گوش می رسد  و با استعفای چند روز گذشته انصاریفرد حاشیه های زیادی به وجود آمد.

 دلیل استعفای مدرعامل پرسپولیس گویا برکنار کردن مدیر روابط عمومی باشگاه بدون نظر خواهی از مدیر عامل پرسپولیس صورت گرفته و مورد اعتراض و در نتیجه با استفای ایشان همراه شد. اما در طرف مقابل هیئت مدیره باشگاه طی یک بیانیه اضهارات انصاریفرد را تکذیب نموده و گفته شده که هیئت مدیره هیچ نقشی در برکناری مدیر روابط عمومی نداشته است.

اما با گذشت از این اتفاقات چند روزه چن سوال باید از آقای انصاریفرد پرسید:
جناب آقای محمد انصاریفرد با تجه به این که قبلا هم در باشگاه پرسپولیس فعالیت داشته است اتفاقات درونی باشگاه آشنا نبوده است که در این موقعیت که باشگاه در تلاش است به چهارمین قهرمانی پیاپی فکر می کند تیم را وارد یک بحران کند؟ مدیرعامل باشگاه پس از شکایات متعدد و محکوم شدن در دادگاه ورزشی در چند وقت اخیر برای مواجهه نشدن با این مشکلات استعفا داده است؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *