کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همان افکار پوسیده، همان تئوری تسلیم

وکیلی: بلای کنونی را تحريم سر ما آورده!/ ترامپ اميدواری مردم ایران را درهم شکست!/ جنگ اقتصادی با آمریکا که شوخی نیست/ راه حل اين جنگ سیاسی است نه اقتصادی!

30 بهمن 1398 ساعت 15:10

عضو لیست ائتلاف اصلاح طلبان گفته است: ترامپ اين اميدواري را درهم شکست و از برجام خارج شد. يک جنگ اقتصادی تمام عيار با بزرگترين اقتصاد دنيا شوخي نيست.


گروه سیاسی جهان نیوز: محمدعلي وکيلي، عضو فراکسيون اميد و عضو هيات رئيسه مجلس دهم است که در ليست ائتلاف اصلاح طلبان هم برای انتخابات مجلس يازدهم از حوزه انتخابيه تهران حضور دارد. وکیلی گفته است: «تا زماني که برجام زنده بود و همه طرف ها به آن پايبند بودند وضع کشور اميدوارکننده بود. همان اميدواري باعث مشارکت خيره کننده 94 و 96 شد. اما ترامپ اين اميدواري را درهم شکست و از برجام خارج شد». وی در ادامه مدعی شده است: «اين جنگ(با آمریکا) راه حل اقتصادي ندارد؛ راه حل آن سياسي است». هرچند ادعای عجیب وکیلی مبنی بر موفقیت ترامپ امر جدیدی نیست و قبل از او افرادی نظیر روحانی و جهانگیری برای فرار از مسئولیت در پذیرش مشکلات به وجود آمده، ناخواسته بر موفقیت ترامپ صحه گذاشتند.

اما واقعیت آن است که ترامپ اگر تا حدی هم به اهدافش رسیده به دلیل حضور افراد غرب گرا و ناکارآمدی در راس دولت‌های مدعی تدبیر و همراهی وکیل الدوله های فراکسیون امید و نمایندگان دور لاریجانی بوده است. نکته بعد آنجاست که از مجموع اظهارات وکیلی باید نتیجه گرفت که در عقاید این افراد هیچ تغییری صورت نگرفته و قصد دارند تا با ورود به مجلس آینده، بجای ایفای وظایف نمایندگی، همان افکار پوسیده تسلیم جلوی ابرقدرت های پوشالی را دستور کار قرار دهند و باعث فشار بیشتری بر کشور شوند؛ همان افکار باطلی که باعث گستاخی سران آمریکا و اروپایی‌هایی نظیر انگلیس، آلمان و فرانسه شد. فی الواقع بانیان وضع موجود بدون عذرخواهی می خواهند تا با همان تئوری های سوخته ادامه کار بدهند و انتظار همراهی مردم را هم دارند!

بدون شک ایران عزیز نیازمند تشکیل «مجلس قوی» است که از مولفه های مجلس قوی نماینده ای است که حداقل از دشمن نترسد و با نگاه به داخل برای قوی شدن کشور در همه حوزه ها خصوصا بخش اقتصادی ریل گذاری کند تا باقیمانده تهدیدهای دشمن هم خنثی شود.

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم اظهارات وکیلی را در ادامه خواهید خواند:

*واضح است که مثلثِ مشارکت پايين مردم، حاکميت يکپارچه اصولگرايان و حضور ترامپ، مي تواند کار را سخت کند.

*ترديدي وجود ندارد که باوجود قبول ضعف دولت در برخي حوزه ها، بلاي کنوني را تحريم سرِ ما آورده است.

*تا زماني که برجام زنده بود و همه طرف ها به آن پايبند بودند وضع کشور اميدوارکننده بود. همان اميدواري باعث مشارکت خيره کننده 94 و 96 شد. اما ترامپ اين اميدواري را درهم شکست و از برجام خارج شد. يک جنگ اقتصاديِ تمام عيار با بزرگترين اقتصاد دنيا شوخي نيست.

بیشتر بخوانید:
روحانی با موج آفرینی ما دوباره رای آورد
تنها حُسن این دولت این است که دولت رییسی نیست!
وکیلی: درازهی یک فرد آرام و شخص فرهنگی است!


*صريح بگويم که اين جنگ راه حل اقتصادي ندارد؛ راه حل آن سياسي است. اگر راه غيرسياسي داشت، اقتصاد بزرگي مانند چين همان را انتخاب مي کرد. ترامپ براي مقابله با راه حل هاي سياسي، به‌دنبال مشروعيت سازي است.

*شايد هيچ گاه مانند امروز نيازمند صيانت از نهاد انتخابات نباشيم. بايد به هوش بود! بايد با همه گلايه ها براي ايران آمد. حفظ ايران به مشارکت مردم گره خورده است. براي ايران بار ديگر بياييم.

*در همين مجلس دهم گام‌هايي خلاف خواسته مردم برداشته شد که اگر اصلاح‌طلبان نبودند، جلو اين اقدامات گرفته نمي‌شد.


کد مطلب: 719199

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/719199/وکیلی-بلای-کنونی-تحريم-سر-آورده-ترامپ-اميدواری-مردم-ایران-درهم-شکست-جنگ-اقتصادی-آمریکا-شوخی-نیست-راه-حل-سیاسی-نه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com