کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مواضع جدید خانم نماینده پرحاشیه؛

تعداد زیاد اصلاح طلبان در مجلس به درد نمی خورد/ تا وقتی شورای نگهبان وجود دارد کاری نمی‌توان کرد/ من در سال ۹۴ این میزان علم و آگاهی را نداشتم/ پروانه سلحشوری چگونه دست برخی اصلاح طلبان را رو کرد؟

10 بهمن 1398 ساعت 9:25

در مجلس دهم که تعداد اصلاح‌طلبان به نسبت گذشته افزایش پیدا کرده بود هم کار خاصی نشد، زیرا وقتی برای هر موضوعی باید تایید شورای نگهبان باشد چطور می‌شود کاری را جلو برد مگر اینکه کار مدنظر آن‌ها انجام شود.


گروه سیاسی جهان نیوز: پروانه سلحشوری، نماینده پرحاشیه فراکسیون امید در مجلس دهم که با پیش دستی از ردصلاحیت برای مجلس یازدهم گفته بود: «به خاطر نظارت استصوابی نیامدم»، این بار و به صراحت موضع اصلی برخی اصلاح طلبان نسبت به شورای نگهبان را اعتراف کرده و مدعی شده است تا وقتی که شورای نگهبان وجود دارد حتی افزایش تعدد اصلاح طلبان در مجلس هم به درد نمی خورد؛ چرا که کاری نمی‌توان از پیش برد. این اعتراف به خوبی نشان می دهد که مشکل اصلاح طلبان نه تائید صلاحیت، نظارت استصوابی و .. بلکه اصل وجود شورای نگهبان است. در اینجا باید شکر نعمت وجود نهادی به نام شورای نگهبان را به جای آورد که تا این حد حاشیه سازان ناکارآمدی نظیر سلحشوری را ناامید می کند. افرادی که در چهارسال گذشته حتی از تریبون مجلس به نفع مجرمان امنیتی هم سوءاستفاده کردند و در برخی مواقع محتوای باب میل دشمنان ملت را بر زبان آوردند. اینکه افرادی نظیر سلحشوری ضمن اعتراف به زیاد بودن اصلاح طلبان در مجلس دهم، شورای نگهبان حافظ شرع مقدس و قانون اساسی را مانع خود می بینند به خوبی عمق خطرناک برخی تصمیمات این افراد را نشان می دهد که از «وجود» شورای نگهبان اعلام ناراحتی می‌کنند. فی الواقع اگر این جمعیت زیاد قصد خدمت واقعی و انجام وظایف محوله را داشتند فرصت از همه جهت کاملا مهیا بوده اما بنای این جریان سیاسی موضوعات دیگری بوده است.

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم اظهارات سلحشوری را در ادامه خواهید خواند:

*معتقدم در این شرایط ارائه لیست توسط اصلاح‌طلبان به صلاح نیست. البته حرف من فقط یک نظر شخصی است و بهتر است نامزد‌های اصلاح‌طلبی که تایید صلاحیت شدند بدون لیست و به پشتوانه عملکرد خود در انتخابات ظاهر شوند.

*عده‌ای می‌گویند میدان را خالی نکنید که مجلس به‌صورت یک‌دست در اختیار اصولگرایان قرار نگیرد، ولی باید در جواب این افراد بگویم که در مجلس دهم که تعداد اصلاح‌طلبان به نسبت گذشته افزایش پیدا کرده بود هم کار خاصی نشد، زیرا وقتی برای هر موضوعی باید تایید شورای نگهبان باشد چطور می‌شود کاری را جلو برد مگر اینکه کار مدنظر آن‌ها انجام شود.

*این حرف‌ها مربوط به پروانه سلحشوری سال ۹۸ است نه ۹۴. من در سال ۹۴ این میزان علم و آگاهی را نداشتم، ولی اکنون متوجه جایگاه نمایندگی هستم. شک نکنید اگر این سطح آگاهی را در چهار سال پیش داشتم هرگز وارد این رقابت سیاسی نمی‌شدم.

*می‌گویند نماینده طبق قانون اساسی در بیان نطق و اظهارنظر آزاد است، اما تا چهارتا حرفی که عده‌ای خوششان نمی‌آید می‌زنیم از چند جای مختلف احضار می‌شویم. 

بیشتر بخوانید:
همه برای شورای نگهبان برابرند، اما خودی‌هایشان برابرتر!
یک عده معتقدند که می‌شود به صندوق رأی اعتماد داشت!

*اصلاح‌طلبان زمانی رای می‌آورند که غیر از حامیان خود، آرای خاکستری هم به صحنه بیایند و به نامزد‌های آن‌ها رای دهند، اما با وضع موجود و دلخوری بسیاری از مردم از اتفاقات سال‌های اخیر خیلی به حضور حداکثری آرای خاکستری در انتخابات امیدوار نیستم و تصورم بر این است که مشارکت در کلان‌شهر‌ها و مخصوصاً تهران با افت شدیدی روبرو خواهد شد، ولی بعید می‌دانم مشارکت در شهرستان‌ها با کاهش محسوسی روبرو شود.


کد مطلب: 716880

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/716880/تعداد-زیاد-اصلاح-طلبان-مجلس-درد-نمی-خورد-وقتی-شورای-نگهبان-وجود-کاری-نمی-توان-سال-۹۴-این-میزان-علم-آگاهی-نداشتم-پروانه-سلحشوری-چگونه-دست-برخی-رو

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com