کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هاشمی‌طبا، کارشناس ثابت رسانه‌های اصلاح‌طلب:

مطمئنا اصولگرایان با ورود به مجلس هیچ کار خاصی انجام نمی‌دهند/ مجلس باید از متفکرین تشکیل شود

10 بهمن 1398 ساعت 9:39

معاون رئیس جمهور در دولت اصلاحات گفته است: مجلس باید از متفکرین و کسانی تشکیل شود که با دنیای امروز آشنا باشند.


گروه سیاسی جهان نیوز: مصطفی هاشمی طبا، معاون رئیس دولت اصلاحات، کاندیدای انتخابات دولت دوازدهم و کارشناس ثابت رسانه‌های اصلاح طلب، این بار در گفتگو با پایگاه خبری جماران گفته است: «مطمئنا اصولگرایان با ورود به مجلس هیچ کار خاصی انجام نمی دهند. مجلس باید از متفکرین و کسانی تشکیل شود که با دنیای امروز آشنا باشند». ظاهرا متفکرین مدنظر آقای هاشمی طبا اصلاح طلبان پرحاشیه مجلس ششم و یا نمایندگان ناکارآمد، حاشیه ساز و وکیل الدوله‌های مجلس دهم هستند که هرکدام به نوبه خود در ممانعت از پیشرفت کشور نقش موثری ایفا کردند.

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم اظهارات هاشمی طبا را در ادامه خواهید خواند:

*اشکال قضیه اینجاست که اگر قرار است بنابر اطلاعاتی یک عده ردصلاحیت شدند، این شیوه باید در قبال همه اجرا شود. البته آقایان شورای نگهبان می گویند ما خدا ترسیم و فرقی قائل نمی شویم. فارغ از این ماجرا، تجربه نشان داده که اگر مجلس تنها از یک طیف سیاسی خاص تشکیل شود کارایی بهتری پیدا نمی کند. ضمن اینکه معتقدم اگر صددرصد مجلس نیز تنها از اصولگرایان تشکیل شود هیچ کدام از مشکلات کنونی حل نخواهد شد.

*مطمئنا اصولگرایان با ورود به مجلس هیچ کار خاصی انجام نمی دهند. مجلس باید از متفکرین و کسانی تشکیل شود که با دنیای امروز آشنا باشند. بنابراین حتی اگر تمام کرسی های مجلس از طیف اصولگرا باشند نه می توانند معجزه ای کنند و نه اینکه کار خاصی انجام دهند.

بیشتر بخوانید:
نباید تندروی قذافی و صدام را داشته باشیم

بزرگترین دشمن ما وضعیت آب است نه آمریکا
اگر اقتصاد خوب می‌خواهیم باید با آمریکا آشتی کنیم!

*طبق قانون، شورای نگهبان مرجع تشخیص صلاحیت است و رئیس جمهور نمی تواند بگوید مکانیزم شورای نگهبان را قبول ندارد. لذا در این شرایط، آقای روحانی هیچ کار دیگری نمی تواند انجام دهد. ضمن اینکه اقداماتی که تاکنون انجام داده کفایت می کند.

*مسئولان کشور باید نسبت به منافع ملی حساس تر عمل کنند. عدم تصویب FATF و متعاقب آن بسته شدن روزنه های اقتصادی کشور مشابه همان کاری خواهد بود که ترامپ با ما کرده است.


کد مطلب: 716766

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/716766/مطمئنا-اصولگرایان-ورود-مجلس-هیچ-کار-خاصی-انجام-نمی-دهند-باید-متفکرین-تشکیل-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com