شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۶
۳۵
واقعیت بهشتی که نیست

آن روی سکه کانادای مرموز و جنگ طلب/ ۱۳ نکته گمشده درباره بهشت اختلاس گران

دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب: 716628
طبق یک تحقیق ملی در کانادا، ناپدید شدن یا قتل هزاران زن و دختر بومی در دهه‌های اخیر در این کشور به‌عنوان «یک تراژدی ملی در ابعاد وسیع» و «نسل کشی» نامیده شده است.
آن روی سکه کانادای مرموز و جنگ طلب/ ۱۳ نکته گمشده درباره بهشت اختلاس گران
گروه بین الملل جهان نيوز، رضا صفری: در گزارش قبل با عنوان «پیشنهاد نام‌گذاری یک خیابان در تهران به نام سرباز کت و شلواری اسرائیل!» اشاره شد که بر خلاف آنچه که از کشور کانادا در بین مردم مشهور شده و بر خلاف ظاهر اتوکشیده و فریبنده جاستین ترودو، نخست وزیر این کشور، آن روی سکه ای هم وجود دارد که شاید با اطلاع یافتن از آن دیدگاه جامع تری نسبت به این کشور به ظاهر آرام اما پرحاشیه داشته باشیم. اکنون به چند نکته در این باره اشاره می کنیم:
 
کانادا در جنگ جهانی اول، جنگ جهانی دوم، جنگ خلیج فارس، جنگ کره، جنگ افغانستان، جنگ عراق و بسیاری از جنگ های دیگر در قاره های مختلف دنیا حضور پیدا کرده، در حالیکه هزاران کیلومتر با کشور محل جنگ فاصله داشته است.  اما در ذهن ما، کانادا به عنوان کشوری آرام، با فرهنگ و صلح طلب نقش بسته است!
برای مثال، فقط  در نبرد نرماندی فرانسه (یکی از نبردهای جنگ جهانی دوم) که به بزرگترین عملیات آبی خاکی تاریخ  معروف است، برخی آمارهای ارائه شده می گوید که در مجموع 5500 کانادایی جان خود را از دست دادند.
 
هر چند که ادعا می شود کانادا از دیرباز همواره خود را از سلاح های هسته ای دور نگه داشته است اما این کشور یکی از شرکای اصلی پروژه منهتن -تلاش آمریکا برای ساخت بمب اتمی- در زمان جنگ جهانی دوم، بود. همچنین به مدت ۲۰ سال در دوران جنگ سرد، حدود 200 کلاهک تحت کنترل آمریکا در پایگاه‌های نظامی کانادا انبار شده بود تا در صورت بروز جنگ با اتحاد جماهیر شوروی از آن‌ها استفاده شود.
 
طبق کتاب «آلن دونال» با نام «جنایت و فساد در آفریقا»، کانادایی‌ها دارای بیشترین جنایت نسبت به هر استعمارگری پیش از خود در آفریقا بوده‌اند! بخش اعظم اقتصاد کانادا مرهون صنعت معدن در آفریقاست. این در حالی است که فعالان حقوق بشر و محیط زیست همچون «دیده‌بان بین‌المللی معادن» به شدت نسبت به خطرات کشنده و زیانبار صنعت معدن برای زیست‌بوم‌ها و مردمان منطقه‌ای به کانادا و دیگر استعمارگران معدنی اخطار و تذکر داده اند.
 
در سال 2014 دولت وقت کانادا با عربستان سعودی یک  قرار داد تسلیحاتی به ارزش 15 میلیون دلار امضاء کرده است. زمانی که دیده‌بان حقوق بشر و تعداد زیادی از سازمان‌های حقوقی از ترودو – دولت بعدی - خواستند فروش سلاح به عربستان را متوقف کند و در کشتار مردم بی‌دفاع یمن شریک نشود، وی اعلام کرد: «نمی‌توانم قرارداد فروش سلاح به عربستان را لغو کنم و مردم کانادا را از دلار حاصل از آن محروم سازم».

اریک والبرگ روزنامه‌نگار، تحلیلگر و نویسنده کانادایی در کتاب خود با عنوان «قدرت لابی اسرائیل در کانادا» دلایلی می آورد که نشان می دهد روند شکل‌گیری کشور‌ کانادا به عنوان یک محصول استعمار و پیروی کننده از سازوکارهای آمریکا و امپریالیسم جهانی، مبتنی بر سلب مالکیت بومیان بوده است. مسئله‌ای که در فلسطین نیز رخ داد و یهودیان اروپایی با ورود به این سرزمین به سلب مالکیت فلسطینیان از اراضی فلسطین دست زدند.
 
طبق یک تحقیق ملی در کانادا، ناپدید شدن یا قتل هزاران زن و دختر بومی در دهه‌های اخیر در این کشور به‌عنوان «یک تراژدی ملی در ابعاد وسیع» و «نسل کشی» نامیده شده است.

پلیس سواره‌نظام سلطنتی کانادا در سال 2014 اعلام کرد که 1017 زن بومی بین سال‌های 1980 تا 2012 به قتل رسیده‌اند. این درحالی است که برخی گروه‌ها این رقم را حدود چهار هزار دختر و زن بومی کانادایی عنوان می‌کنند.
 
نخست وزیر کانادا در جمع بومیان کانادا - رویترز

کشور کانادا عضو پیمان نظامی آتلانتیک شمالی (ناتو) و از دیرباز هم پیمان آمریکا، پدر تروریست های دنیا است و از این طریق به بهانه های مختلف، حریم کشورها را در سراسر دنیا نقض می کند. این کشور همیشه پایبندی خود به اسرائیل را نشان داده است. به گونه ای که ترودو نخست‌وزیر کانادا در اظهاراتی به مناسبت مراسم سالیانه « پیاده روی برای اسرائیل »! در تورنتوی کانادا گفت: «کانادا برای تقریبا هفت دهه دوست اسراییل بوده است. ما همچنان در کنار اسراییل که یکی از نزدیکترین دوستان و شرکای ما است، خواهیم ماند که این به خاطر ارزش‌های مشترک و حضور ثمربخش و موفق جامعه یهودی کانادا است.»
 
اخیراً پایگاه Middle East Monitor (MEMO)  که بر روی موضوعات فلسطین و خاورمیانه متمرکز است، گزارش داده که حدود شش هزار سرباز کانادایی در ارتش اسراییل خدمت می کنند و طی مراسمی در سفارت کانادا در اسراییل از آنها تقدیر به عمل آمده است.
 
کانادا پای ثابت قطعنامه های ضد ایرانی سازمان ملل و در کنار آمریکایی ها و صهیونیست ها پشتیبان تحریم ایران و ایرانی است.
از طرفی دولت ترودو به جای کمک به ایران در مبارزه با پولشویی و فساد مالی، از  ابراختلاس گرها و مفسدین ایرانی فراری با آغوش باز پذیرایی کرده و به آنها پناه داده است.
 
سازمان شفافیت بین الملل کانادا در یکی از گزارش های خود می گوید: «مجرمان و تبهکاران بین المللی دارند خانه های لوکس در منطقه تورنتوی بزرگ را می خرند بدون اینکه نامی از آنها ثبت شود. آنها از این طریق میلیاردها دلار از پول های کثیف خود را پولشویی می کنند». همچنین جیمز کوهن رئیس سازمان شفافیت بین الملل می گوید: «پول نقد کثیف خودتان را به کانادا انتقال بدهید تا مثل برف، سفید و دست نخورده تمییز شود».

برخی گزارش ها می گوید که تا سال 1996 که آخرین مدرسه از 80 مدرسه شبانه روزی در کانادا بسته شد، حدود 150 هزار کودک بومی شامل اقوام اولیه، اینوئیت‌ و متیس‌ها در این مدارس به سر برده بودند. در این میان حدود ۶ هزار بچه، به دلایل گوناگون جان خود را از دست دادند و عده‌ای هم هرچند زنده ماندند، اما رنج آن روزها را از یاد نبردند. علاوه بر این، گزارش‌هایی هم در مورد تجاوز به کودکان و شکنجه آن‌ها وجود دارد که دانستن درباره آنها بی‌تردید عرق شرم بر پیشانی انسان می‌نشاند.

در مهرماه سال گذشته عفو بین الملل خواستار توقف عقیم سازی اجباری زنان بومی کانادا شد. این مساله اولین بار در سال 2015 افشا شد که چهار زن بومی تجربیات خود را از بیمارستانهای استان «ساسکاچوان» اعلام کردند. طبق گزارش عفو بین الملل زنان بومی هنگام مراجعه به بیمارستان برای زایمان بدون اجازه و رضایت آنها لوله های رحمی شان بسته شده  است. به برخی دیگر از زنان گفته شده بود اجازه دیدن نوزادشان را ندارند مگر اینکه با عقیم سازی خود موافقت کنند!
 
یک بررسی جدید نشان داده است که 3 خانوار از 10 خانوار کانادایی (یعنی یک سوم) نمی توانند هزینه های ماهانه خود را تأمین کنند و نیمی از آنها در آستانه ورشکستگی قرار دارند! اما زندگی مردم کانادا در ذهن بعضی مردم ایران به گونه ای ترسیم می شود که گویی مملکتی بدون فقیر و درد و مشکل در آن سوی دنیا کاشته شده است!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چند سالی هست که هر کی تو ایران به یه پول مفت و نجومی به دست پیدا میکنه میره کانادا. این همه کشور چرا همشون میرن کانادا
Canada
چون بهشت روى زمينه
Iran, Islamic Republic of
پس لطفا همه تان بروید به همان بهشت کانادا. بگذارید ما در جهنم ایران بمانیم.
Canada
کسی که تونسته بره رفته
Iran, Islamic Republic of
پس همه با هم
مرگ بر کانادا...
میدونم سانسور میکنی...
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر امریکا / دشمن اصلی ما امریکاست
Iran, Islamic Republic of
دشمن اصلی ما تفکرات بسته ،بی فرهنگی و خود حق پنداری ماست..
Iran, Islamic Republic of
همین کامت 9.02 بهترین نموه تفکر بسته و بی فرهنگی و خود حق پنداری است..
ساسان
Iran, Islamic Republic of
بهشت اینجاست، ایران، کانادا جهنمه، اره بابا اینطوریه
Iran, Islamic Republic of
دوست من اینها که بافتنی نیست، از همون طریق که ثابت شده ایران جهنمه!!!!، از همون طریق ثابت شده که کاندا بهشت نیست.حرفیه!!!..
Iran, Islamic Republic of
یه دور متنو بخون بعد میبینی چقدر ضایع میشی
در ضمن کسی نگفته ایران بهشته اما جهنم هم نیست، کمی انصاف خواهشاً
بعید میدونم متن رو خونده باشی
Iran, Islamic Republic of
ایران اتفاقا برای شماها خلدبرین است....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
در مقایسه با کشورهای دیگه ایران بهتره
Canada
همه بد هستن. فقط ما خوبیم!!!!!
Iran, Islamic Republic of
همه فقط خوب نیستند، بعضی بدی هاشون تمام خوبی هاشون رو له و لورده می کنه
Iran, Islamic Republic of
اگه ما به نظر شما خوب نیستیم، به نظر شما کانادا با این همه جنایت هایی که مرتکب شده و هنوز هم درحال شیره مالیدن هست به سر من و شما خوبه؟!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
کانادا قسمتی از فرمانروایی انگلیس است کشوری حیله گر و استعمارگر پیر
Iran, Islamic Republic of
.....
United States
یک بررسی جدید نشان داده است که 3 خانوار از 10 خانوار کانادایی (یعنی یک سوم) نمی توانند هزینه های ماهانه خود را تأمین کنند و نیمی از آنها در آستانه ورشکستگی قرار دارند!
درست است.... از گرانی نمیدانم چکار کنم!!!!
Canada
نه بابا؟!!
پژوهشگر از خبرگزارى فارس بوده يا تسنيم؟!!
Iran, Islamic Republic of
....این سایت ظاهراً برای ایرانی های تو کانادا هست. منظورم این بود که داخلی نیست.
Iran, Islamic Republic of
اگه انگلیسی بلد نیستید، این رو می تونید تو یکی از سایت های ایرانی مقیم کانادا که به ادعای خودش برنده بهترین تحریریه، آزادی بیان، ایده و تصویر پردازی رسانه های قومی کانادا شده دنبال کنید. این هم لینکش:

https://b2n.ir/521565
Iran, Islamic Republic of
اینقدر بدبخت شدین که توان پژوهشگر داخلی براتون شده مشخره..
United States
اگر کانادا اینقدر بده چرا همه سر و دست میشکونند تا بیان کانادا؟؟!!! اگر از حجاب و اینجور چیزها ناراحت هستند میتوانند بروند ترکیه که از شانس بد آنهم پیشینه ی استعماری عثمانی دارد!!!!
Iran, Islamic Republic of
حالا اگه قبول کنیم کانادا مرکز جرم و جنایت دنیاست شما حاضر میشین راست وحسینی بگید جریان سقوط هواپیما چیه و چرا جعبه سیاهش را تحویل نمیدین
Iran, Islamic Republic of
جریان واضحی دارد..
Iran, Islamic Republic of
سانسورچی عزیز که جانت فدای من!
Iran, Islamic Republic of
ما که پیشاپیش قبول کردیم اشتباه کردیم! جعبه سیاه در کشور ما افتاده بعد بدیم یکی دیگه ازش سوء استفاده کنه؟ بیان همین جا در خدمتشون هستیم.
Iran, Islamic Republic of
این جور خبرسازیها راو20 و 30 مد کرد یعنی وقتی میگی حقوق بشر در ایران فوری بگی در امریکا و عربستان و اسراییل هم نقض میشه. یعنی حواس بیننده را پرت کنی و بخوای اثبات کنی اونوریا بدترن
Iran, Islamic Republic of
چه فرقی دارد؟ شما که آمریکا و کانادا و اروپا برایتان بهشت است و حتی اگر خود آن کشورها هم به آمار بالای جنایت و تجاوز در کشورهایشان اعتراف کنند شما باور نمی کنید.
Canada
ما كه راضى هستيم..
Iran, Islamic Republic of
گفته نشده که همه مردم کانادا ناراضی اند، اگر اینطوره خیلی ها تو همین ایران ما هم راضی اند، اصلاً صحبت سر راضی یا ناراضی بودن نیست بلکه صحبت سر بیان حقیقت و مرغ همسایه غازه هستش،
در ضمن شما کانادایی هستی یا الکی پرچم کانادا زدی؟میشه بفرمایید دقیقاً اونجا چه کار می کنید و یا زیر نظر کی کار می کنید؟ چطوری اونجا تشریف بردید؟
جهان خواهشاً همه رو منتشر کن چرا اینقدر سانسور میکنی ؟
علی
Canada
...