کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

غرویان، از روحانیون اصلاح طلب:

ائمه جمعه درباره مسائل سیاسی کلی‌گویی کنند/ به مسائل تخصصی مثل FATF ورود نکنند/ خودشان را مقابل مصالح ملت قرار ندهند!/ اکثریت مردم با انتخاب دولت روحانی ترجیح داده‌اند که مصالح کشور اینگونه باشد!

9 دی 1398 ساعت 8:45

نسبت به مسائل تخصصی هم ائمه جمعه نباید وارد شوند چون اگر ورود پیدا کنند کار خراب می‌شود و نتیجه مطلوب نخواهد بود. مثلا FATF یک مسئله‌ای است که جنبه اقتصادی دارد.


گروه سیاسی جهان نیوز: محسن غرویان، روحانی اصلاح طلبی که جزو حامیان دولت محسوب می شود و پیش تر هم نظریاتی مانند «یکی از خطبای نماز جمعه باید رئیس‌جمهور باشد» و یا «نمایندگان قم به مسائل کشور کاری نداشته باشند!» را در کارنامه خود ثبت کرده است، این بار پیشنهاد داده که ائمه جمعه به کلی گویی کفایت کنند. وی با اتهام زنی به ائمه جمعه مبنی بر موضع گیری جناحی(!)، آنها را از این کار نهی کرده است. البته باید یادآور شد که عبارت جناحی مدنظر اصلاح طلبانی نظیر غرویان همان تذکرات درباره رعایت مصالح انقلاب است که این افراد می خواهند با برچسب «جناحی» این تریبون های مردمی را ساکت کنند و البته تاکنون ناکام مانده اند. جنس این اظهارات از همان نوعی است که به خطبای مراسم‌های ایام محرم پیشنهاد می کنند صرفا به بیان ذکر مصیبت بپردازند و کاری به مسائل روز نداشته باشند!

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم اظهارات غرویان را در ادامه خواهید خواند:

*نماز جمعه نماز عبادی و سیاسی است، این فرمایش امام است، بنابراین باید محور اصلی مسائل مطرح در نماز جمعه مسائل عبادی، اخلاقی، معنوی و فرهنگی باشد و یکی هم مسائل سیاسی، البته مسائل کلی سیاست. چون مسائل سیاسی مراکز تصمیم‌گیری متعدد در کشور دارد

*در نماز جمعه می‌شود مسائل کلی سیاسی از این دست که مردم در صحنه باشند، در انتخابات شرکت کنند و امثالهم را مطرح کرد اما مسائل جناحی را نباید مطرح کرد.

*نسبت به مسائل تخصصی هم  ائمه جمعه نباید وارد شوند چون اگر ورود پیدا کنند کار خراب می‌شود و نتیجه مطلوب نخواهد بود. مثلا FATF یک مسئله‌ای است که جنبه اقتصادی دارد.

*اظهار نظرهای تخصصی را باید به متخصصین امور اقتصادی، بانک مرکزی و مسائل تجارت جهانی و بین‌الملل واگذار کرد ولی کلیات را می‌توان در نماز جمعه مطرح کرد که آیا FATF را مثلا ما باید در جهت مصالح ملت در نظر بگیریم خب این یک چیزی است که مفهوم کلی دارد و مصالح ملت‌ را هم باید افرادی که وکیل و نماینده ملت هستند اینها بنشینند بحث کنند در این حد. اما جزئیات FATF و یا این قراردادهای بین‌المللی اینها را باید به متخصصین واگذار کرد و اینها را صلاح نیست در نماز جمعه به صورت جناحی مطرح کنیم.

بیشتر بخوانید:
روحانی بهترین است، چون متعادل و معتدل است!
روحیه یارانه خوری و آماده‌خوری خوب نیست
زنان را از ورود به ورزشگاه محروم نکنیم!
 
*باید از دبیرخانه ائمه جمعه تذکرات داده شود که ائمه جمعه خودشان را رو در روی مصالح ملت قرار ندهند. مصالح کلی مملکت را نمایندگان مردم و خود مردم تشخیص می‌دهند.

*به هر حال رأیی که اکثریت مردم به دولت و رئیس جمهور دادند به این معناست که باید این طور مصالح کشور را اکثریت ملت با نماینده‌ای که انتخاب کردند و رئیس جمهوری که رأی دادند آنها تعیین کنند.

*موضع‌گیری‌های جناحی در تریبون‌های نماز جمعه علیه تصمیمات دولت و رئیس‌جمهور که منتخب اکثریت هست، در واقع نماز جمعه را در مقابل اکثریت مردم قرار می‌دهد و این به صلاح خود نهاد نماز جمعه و پایگاه نماز جمعه نیست که در برابر رأی اکثریت مردم قرار بگیرد. این مسئله باعث کم رونق شدن نماز جمعه خواهد شد و جمعیتش کاهش پیدا می‌کند و تبعات منفی دیگر هم دارد.


کد مطلب: 712861

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/712861/ائمه-جمعه-درباره-مسائل-سیاسی-کلی-گویی-کنند-تخصصی-مثل-fatf-ورود-نکنند-خودشان-مقابل-مصالح-ملت-قرار-ندهند-اکثریت-مردم-انتخاب-دولت-روحانی-ترجیح-داده-اند-کشور-اینگونه-باشد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com