کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قائم مقام «اعتماد ملی» خبر رد صلاحیت شنیده است؟

حمله الیاس حضرتی به شورای نگهبان/ این شیوه حکومت کردن است؟/ نباید جوانان تند عقده‌ای وارد مجلس شوند

5 دی 1398 ساعت 12:15

خارجی‌ها به وسیله رسانه‌های خود و برخی از عناصر داخلی نیز می خواهند با سکوت رادیویی چند جوان تند عقده‌ای را وارد مجلس کنند.


گروه سیاسی جهان نیوز: الیاس حضرتی قائم مقام حزب اعتماد ملی که پس از ثبت نام برای شرکت در انتخابات مجلس یازدهم گفته بود که به دستور مهدی کروبی، یکی از سران فتنه 88 برای انتخابات دوم اسفند کاندیدا شده است، امروز در سومین کنگره سراسری حزب مجمع فرهنگیان ایران اسلامی، اظهارات تندی علیه شورای نگهبان بر زبان رانده است.

به گزارش جهان نیوز، گزیده اظهارات مهم این عضو فراکسیون امید و مدیرمسئول روزنامه اصلاح طلب اعتماد را در ادامه خواهید خواند:

*فرزندان ما بر اثر بی کاری، آوارگی و مشکلات شدید اقتصادی که چه باید بکنند و چه کار کنند و خشم شان از سو مدیریت‌ها فاجعه وحشتناکی را رقم زد.

*امیدوارم این آخرین بی تدبیری در کشور باشد و خداوند به بازماندگان صبر و به مسئولان عقل و فکری درست بدهد.

*انتظار بر این بود در چهلمین سال انقلاب، بزرگان، شیوخ و مسئولان ما برای ارزیابی راه طی شده تصمیم بگیرند که نتایج دستاوردها، چالش‌ها، مشکلات و نارسایی‌ها چه بوده است. باید کمیته‌های تخصصی مستقل تشکیل و ارزیابی کنند که راه طی شده را درست پیموده‌ایم یا خیر؛ به عقب برگردند و نکاه کنند که راه را درست آمدیم یا مسیر طی شده اشکالات اساسی اندر اساسی دارد...باید این شجاعت را داشته باشیم که بگوییم بخشی از رویکردها و نگرش ما از مردم سالاری، حکمرانی، سیاست خارجی و غیره اشتباه بوده است.

*احزاب باید بتوانند اختیارات و مسئولیت بپذیرند و راه حل ارائه دهند و در افکار عمومی محاکمه شوند. الان چه کسی مسئولیت می پذیرد؟ امروز احزاب را کنار گذاشته اند و حکومت محفلی، باندی، جناحی و غیره درست کرده‌اند و هر جایی دو سه نفر با هم می‌نشینند و بعد باند تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید:
این فرد باید رد صلاحیت شود +عکس
چرا «اعتماد» عکس خاتمی را منتشر کرد؟
ریشه خشم و عصبانیت مردم به دولت‌های قبل برمی‌گشت!


*نظارت استصوابی به یک معضل و به چالش مفصل تبدیل شده است. نظارت استصوابی یعنی چه؟ آیا لازم است یا خیر؟ نظارت استصوابی که اکنون شورای نگهبان صورت می دهد به طرز شدیدتر بی‌رحمانه تری در خود احزاب وجود دارد. ما به این چسبیده ایم که حتما باید ۱۲ نفر کلی پرونده را بررسی کنند. این شیوه حکومت کردن است؟

*اصلاح طلبان مسئولند. ما نباید با ناامیدی و شلختگی با مسائل برخورد کنیم و اصلاح طلبی را تنها راه ممکن برای خروج از بن بست موجود می‌دانیم. 

*خارجی‌ها به وسیله رسانه‌های خود و برخی از عناصر داخلی نیز می خواهند با سکوت رادیویی چند جوان تند عقده‌ای را وارد مجلس کنند و ما باید شاهد بی تفاوت و منفعل ماجرا باشیم.


کد مطلب: 712474

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/712474/حمله-الیاس-حضرتی-شورای-نگهبان-این-شیوه-حکومت-کردن-نباید-جوانان-تند-عقده-ای-وارد-مجلس-شوند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com