کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تکاپوی بی‌صدا در اردوگاه اصلاحات؛

بازی در افکار عمومی، لیست چینی در پس پرده/ مرعشی، دست مولاوردی و موسوی لاری را رو کرد/ به اندازه کافی کاندیدا داریم/ حتما هم لیست می‌دهیم/ خیلی دست‌مان را رو نمی‌کنیم که رو دست نخوریم

26 آذر 1398 ساعت 14:33

مرعشی تعیین سازوکارهای اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس یازدهم را آماده دانست و اذعان کرد: «ما خیلی دست‌مان را رو نمی‌کنیم که رو دست نخوریم».


گروه سیاسی جهان نیوز: طی روزهای گذشته بسیاری از چهره های برجسته جریان اصلاحات اعلام کرده‌اند که احتمال دارد جریان اصلاحات در انتخابات دوم اسفند اصلا لیستی ارائه ندهد! هرچند این ادعا در پوشش حمله به شورای نگهبان مطرح می شود اما بویی از واقعیت ندارد و بیشتر برای دوقطبی سازی و اصطلاحا گرم کردن تنور سبد آرای کم رونق اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس یازدهم است.

در همین باره شهیندخت مولاوردی، عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، در خصوص لیست اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس یازدهم، گفته است: «اصلاح‌طلبان باید به جمع‌بندی برسند که آیا لیستی ارائه خواهند داد یا خیر؟ هنوز در خصوص ارائه لیست یا ارائه ندادن آن به جمع‌بندی نرسیدیم. امکان دارد اصلاح‌طلبان لیستی ارائه ندهند».



موسوی لاری، دیگر فعال اصلاح طلب و وزیر کشور دولت اصلاحات هم گفته بود: «باید منتظر نتیجه بررسی صلاحیت‌ها باشیم و ببینیم شورای نگهبان چه تعدادی از نیرو‌های اصلاح‌طلب را تأیید صلاحیت می‌کند. اگر کاندیدایی نداشته باشیم طبیعتا نمی‌توانیم لیستی بدهیم و وقتی لیستی نباشد، جناب خاتمی از چه چیزی باید حمایت کند؟ در حقیقت این احتمال وجود دارد که اصلا لیستی ارائه نشود».


کواکبیان، دبیرکل حزب مردم سالاری و عضو فراکسیون امید هم گفته است: «اگر افراد واجد شرایطی را برای قرار دادن در لیست نداشته باشیم؛ پس باید از کجا لیست ارائه بدهیم؟»

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات اظهار کرد: «اگر ما ۲۰۰ نفر واجد شرایط در کشور داشته باشیم و افرادی مقبول و مورد پسند مردم و اصلاح طلبان باشند حتما لیست ارئه می‌دهیم».

بیشتر بخوانید:
اصلاح طلبان در «چه کنم چه کنم» حضور لیستی در انتخابات مجلس

من چون فتنه‌گر هستم برای انتخابات ثبت نام نمی‌کنم


اما امروز حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران در گفتگو با فرهیختگان طور دیگری سخن گفت که عملا تئوری اصلاح طلبان را لو داد. مرعشی با بیان اینکه «هیچ گروهی از اصلاح‌طلبان اعتقادی به عدم ارائه لیست انتخاباتی ندارند»، گفت: «اصلاح‌طلبان حتما لیست خواهند داد. اما و اگری هم در این خصوص وجود ندارد. هیچ گروهی از اصلاح‌طلبان چنین اعتقادی (عدم ارائه لیست انتخاباتی) ندارد. کارگزاران و سایر اصلاح‌طلبان با هم لیست واحد خواهند داد».

مرعشی حتی تعیین سازوکارهای اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس یازدهم را آماده دانست و اذعان کرد: «ما خیلی دست‌مان را رو نمی‌کنیم که رو دست نخوریم».

سخنگوی حزب کارگزاران اضافه کرد: «به اندازه کافی کاندیدا داریم و منتظریم بررسی تایید صلاحیت‌ها تمام شود که برای لیست‌ها تصمیم بگیریم».

می توان ثبت نام قابل تامل شانزده هزار نفر در انتخابات مجلس را سندی بر صحت اعتراف مرعشی گذاشت. امری که اصلاح طلبان همچون انتخابات مجلس دهم با در نظر گرفتن چند هدف به انجام آن همت کردند.

مرعشی در ادامه با بیان اینکه اصلاح‌طلبان هنوز قوی‌ترین پایگاه اجتماعی را دارند، افزود: «به قولی جوجه‌ها را آخر پاییز می‌شمارند و اسفند ماه پایگاه اجتماعی اصلاح‌طلبان و برنده انتخابات مشخص خواهد شد».

این فعال اصلاح طلب در پایان گفت: «اصالت اصلاح‌طلبان خیلی بیشتر از آن است که با دولت باشند یا نباشند، اثری روی آنها بگذارد. اصلاح‌طلبان اصالتی 40 ساله در نظام و انقلاب دارند. دولت‌ها می‌آیند و می‌روند و اهمیتی ندارند».


کد مطلب: 711483

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/711483/بازی-افکار-عمومی-لیست-چینی-پرده-مرعشی-دست-مولاوردی-موسوی-لاری-رو-اندازه-کافی-کاندیدا-داریم-حتما-هم-می-دهیم-خیلی-دست-مان-نمی-کنیم-نخوریم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com