کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تخریب چهره قوه قضائیه توسط عضو «اعتماد ملی»:

وقتی رئیسی کار پوپولیستی می‌کند روحانی هم تبلیغاتی جواب می‌دهد!/ روحانی می‌گوید با نقل و نبات‌ سر مردم شیره نمالید!

22 آبان 1398 ساعت 13:00

جوادی حصار می‌گوید: رقیب آقای روحانی از شرایط عمومی که در اختیارش قرار گرفته تحت عنوان مبارز با فساد استفاده می‌کند. از دیدگاه آقای روحانی این نوع مبارزه با فساد می‌تواند در ذات خودش یک حرکت انتخاباتی و تبلیغاتی باشد.


گروه سیاسی جهان نیوز: محمد صادق جوادی حصار فعال اصلاح طلب و عضو حزب اعتماد ملی در گفتگو با خبرگزاری ایلنا طی اظهاراتی عجیب رفتارهای اخیر قوه قضائیه در مبارزه با فساد را پوپولیستی نامگذاری کرده و گفته است: «وقتی یک قوه کار پوپولیستی و تبلیغاتی می‌کند، خب دولت هم می‌آید جوابش را تبلیغاتی می‌دهد». بهتر است این فعال اصلاح طلب به جای آسمان ریسمان بافی هم برای خودش و هم برای آقای رئیس جمهور -به شرط دسترسی- توضیح دهد که پیش از این خود را در افکار عمومی از اعتبار نیاندازند. مردم تشنه مبارزه با فساد هستند و به خوبی در حدود هفت ماه گذشته مبارزه واقعی با فساد را متوجه شده اند. حال اگر قسمت مهمی از این دانه درشت‌ها به مسئولان دولتی ارتباط پیدا می‌کنند، مشکل از قوه قضائیه نیست. در آخر هم باید گفت که اتفاقا اغلب مردم دلیل سخنان دوقطبی ساز رئیس جمهور در یزد را همان «وحشت» روحانی قلمداد کردند؛ البته نه با استدلال های جوادی حصار.

به گزارش جهان نیوز، بخش های مهم اظهارات جوادی حصار را درادامه خواهید خواند:

*یکی از چیزهایی که روحانی در ذهن دارد این است که جریان مقابل ایشان با استفاده از انتخاباب پیش رو در پی زمین‌گیر کردن دولت و فایده بردن از این زمین‌گیری در انتخابات مجلس و سپس انتخابات ریاست جمهوری بعد است. 

*رقیب آقای روحانی از شرایط عمومی که در اختیارش قرار گرفته تحت عنوان مبارز با فساد استفاده می‌کند. از دیدگاه آقای روحانی این نوع مبارزه با فساد می‌تواند در ذات خودش یک حرکت انتخاباتی و تبلیغاتی باشد.

*رئیس‌جمهور در عمل برای دو سال آینده خودش مبارزه می‌کند؛ او تلاش دارد که مجلس آینده مطابق با این شعار‌های پوپولیستی شکل نگیرد و کاری می‌کند که  نشان دهد شعارهایی که برای مبارزه با فساد مطرح می‌شود ریشه‌ای و بنیادی نیست بلکه پوپولیستی است و برای شکل دادن مجلسی از این دست مطرح می‌شود.

*روحانی می‌خواهد در جهت خنثی‌سازی این برنامه حرکت کرده و از تحقق مجلسی که از آن وحشت دارد جلوگیری کند؛ چون اگر مجلسی منطبق با این راه و روش و شیوه مبارزاتی که در پیش گرفته شده، شکل بگیرد، دو فایده برای رئیس دستگاه قضا خواهد داشت، نخست اینکه بستر را برای آینده آقای رئیسی یا کاندیدای مورد حمایت ایشان فراهم می‌کند، یعنی او می‌تواند خودش و یا یکی شبیه خودش را در آنتخابات آینده ریاست جمهوری کاندیدا کند بنابراین این مجلس بسترساز دوره آینده ریاست جمهوری است. دیگر اینکه در دوسال آینده اهرم فشار مخالفان روحانی علیه دولت است.

بیشتر بخوانید:
اصولگرایان پایگاه مردمی ندارند/ از سیاست فاصله بگیرند


*دولت را در حصر گذاشته‌اند، اگر آقای روحانی حرفی هم می‌زند و مقابل به مثل می‌کند همه به او می‌تازند که چرا شعار می‌دهی؟! در مملکتی که ۷۰ درصد آن با شعار پیش می‌رود، آقای روحانی شعار هم ندهد باید چه کار کند؟

*روحانی می‌گوید کار خوبی کردید که جلوی این بخش از مفاسد را گرفتید، اما با این نقل و نبات‌ها سر مردم شیره نمالید.

*فقط همین دله دزدهای دور و بر را که می‌توانند، می‌گیرند؛  ۱۰۰۰ یا ۲۰۰۰ میلیارد در برابر پول‌های دلاری که از کشور خارج شده و ردی از آنها نیست دله دزدی و آفتابه دزدی است.

*مجلس دو وظیفه قانون‌گذاری و نظارت دارد؛ نظارت کار قوه‌قضائیه نیست که خودش را قاطی نظارت کرده است، کار قوه قضاییه، قضاوت است یعنی کسی باید برود شکایت کند قوه قضاییه به شکایت طرفین رسیدگی کند.

*الان قوه قضاییه خودش را از بقیه تافته جدا بافته می‌داند و فکر می‌کند چون می‌تواند حکم زندان بدهد پس خیلی قدرتمند است.

*بروید شرح وظایف قوه قضاییه را در قانون اساسی ببینید آیا این کاری که قوه قضاییه می‌کند منطبق با شرح وظایف این ارگان است؟ ... وقتی یک قوه کار پوپولیستی و تبلیغاتی می‌کند، خب دولت هم می‌آید جوابش را تبلیغاتی می‌دهد بعد کشور در جاده تبلغات منحرف می‌افتد درحالی که اساسا کار و مشکل کشور این نیست.


کد مطلب: 707203

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/707203/وقتی-رئیسی-کار-پوپولیستی-می-کند-روحانی-هم-تبلیغاتی-جواب-می-دهد-می-گوید-نقل-نبات-سر-مردم-شیره-نمالید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com