پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۴۵
با توجه به حوادث تروریستی دراویش داعشی:

آقای روحانی پست‌های یکسال پیش آمدنیوز را دوباره بخوانید/ شبکه‌های اجتماعی که دیروز ستاد انتخاباتی بودند و امروز هماهنگ کننده اغتشاشگران و دراویش داعشی!

وقت کور کردن چشم و قلب فتنه فرانرسیده است؟!
چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۱۰
کد مطلب: 592850
باید از شخص روحانی به عنوان کسی که فیلتر نشدن یا قطع پیامک ها را از افتخارات دولتش می داند، پرسید آیا وی و همراهانش به خطراتی که ممکن است این ابزار خطرناک در فضای عمومی پس از انتخابات ایجاد کنند، اندیشیده بود.
آقای روحانی پست‌های یکسال پیش آمدنیوز را دوباره بخوانید/ شبکه‌های اجتماعی که دیروز ستاد انتخاباتی بودند و امروز هماهنگ کننده اغتشاشگران و دراویش داعشی!
گروه سیاسی جهان نيوز: تروریست های مجازی با تروریست های فضای حقیقی همنوا شده اند و به ظن خود برای نابودی کیان و ثبات ایران دست به دست هم داده اند کسانی که روزی در انتخابات برای یک نامزد جیغ و هورا می کشیدند!

به گزارش جهان نيوز، مطامع سیاسی گاهی اوقات چنان در اندیشه سیاست ورزان تعیین کننده می شود که حاضرند کشور و ثبات سرزمینی را قربانی آن کنند. در سال های اخیر با قدرت گرفتن شبکه های اجتماعی، این شبکه ها به ابزارهای در دست برخی از گروه ها و اشخاص برای دستیابی به قدرت سیاسی تبدیل شده اند.
در ایران نیز در سال های اخیر ورود شبکه های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام فضایی را مهیا ساخت تا این قدرت مجازی در اختیار برخی از سیاستمداران و مسئولان قرار گیرد و رقبای سیاسی خود را در این فضا مورد ضرب و شتم قرار دهند! در کنار این نقش این شبکه ها در انتخابات بر هیچ کس پوشیده نماند.

اما در این میان به خدمت گرفتن یا عبور همراه با رضایت از کنار برخی از کانال ها و صفحات در شبکه های اجتماعی توسط دولتمردان باعث سوالات متعدد گشته است. کانال های تلگرامی مانند آمدنیوز، بی بی سی فارسی ، به نام آیت الله و ... و در حال حاضر نیز ری استارت و شعبه های آن، به تروریست هایی تبدیل شده اند که آشوب و جنگ خیابانی در ایران را ترویج می کنند. ترویج خشونت عیان علیه مردم  و ماموران حافظ نظم که بار دیگر نمونه آن را در شب دوشنبه 30 بهمن ماه مشاهده کردیم. دراویش داعشی که به بهانه حمایت از رهبرانشان، در خیابان گلستان هفتم پاسداران گرد آمده و با حملات وحشیانه چندین تن از ماموران نیروی انتظامی را به قتل رساندند.

تروری که برای اولین بار با رد شدن اتوبوس و خودروی سواری تروریست های درویش مسلک، به وقوع پیوست. در این حملات علاوه بر ماموران به مردم عادی نیز خسارت های مالی شدیدی رسید و بسیاری از مردم زحمی شدند. در این میان باز هم کانال‌های همانند آمدنیوز در جایگاه هماهنگ کننده، خط دهنده و رسانه دراویش داعشی اقدام کردند.

این روش های تروریستی را در کنار اقدامات برخی از هواداران گروهی موسوم به ری استارت که توسط دیوانه ای به نام محمدحسینی تهییج می شوند و مراکز عمومی و مذهبی و حتی شخصی را به آتش می کشند، قرار دهید. همچنین آشوب های دیماه که مشخصا یک وندالیسم بی سر و ته بود که تنها قتل، آشوب و آتش زدن خیابان ها و شهرها را در سر داشت. اینها نتیجه یک مماشات و سواستفاده بزرگ است که چندین سال است به بهانه آزادی ورود شبکه های اجتماعی درایران در حال وقوع است.

تلگرام و اینستاگرام ابزارهای تروریستی شبکه های جاسوسی و برانداز هستند. کاملا مشخص بود که نفوذ تدریجی برخی کانال ها  در زندگی عادی مردم به نام افشاگری از مفاسد اقتصادی دارای برنامه بلندمدت برای ایجاد آشوب در کشور و براندازی است. متاسفانه گروه های سیاسی ایران غافل از این نقشه شوم دشمن، با این ابزار و افشاگری ها مطامع سیاسی خود را دنبال کردند و مانع از شکل گیری تارهای عنکبوتی شبکه هایی شدند که در حال حاضر بر افکار عمومی کشور تاثیرگذارند.

ایام انتخابات سال 94 بود که لیست های انتخاباتی با تلگرام دست به دست چرخیدند و قدرت تلگرام خود را به همگان ثابت ساخت. استفاده آگاهانه یا از روی غفلت از ابزار دشمن برای رسیدن به اهداف سیاسی، زیرساخت های خطرناکی را در بطن جامعه ایجاد ساخت. زیرساخت بی اعتمادی و نشانه رفتن مشروعیت نظام جمهوری اسلامی که در حال حاضر با بهره برداری فوق العاده دشمن، منافع ملی و عمومی را با خطر مواجه ساخته است.
انتخابات بعدی نیز تلگرام را رونق دو چندانی بخشید. دولت یازدهم در تغییر سبک اطلاع رسانی و رونق شبکه های اجتماعی اهتمام ویژه ای در این زمینه به کار بست. دولت در زمینه مدیریت افکار عمومی از طریق رسانه ها، قائل به بهره گیری از شبکه های نوین اطلاع رسانی خارج از کنترل دیگر نهادها بود و همچنان نیز هست. شبکه هایی که سرور آن در خارج از مرزها قرار دارد و دولت  ایران هیچ نظارتی بر محتوا و سبک و سیاق آن ندارد.

حمایت های گسترده کانال های تلگرامی مانند آمدنیوز، وحیدآنلاین، مملکته، بی بی سی فارسی و ... و ریپورتاژ آگهی رفتن برای ستاد انتخاباتی حسن روحانی هرچند در آن زمان به مزاق اصلاح طلبان و حامیان دولت خوش آمد ولی در حال حاضر این کانال ها به تروریست هایی تبدیل شده اند که مردم را به جان مردم انداخته اند و فرصتی را برای تروریست های واقعی فراهم کرده اند تا منافع ملی را تهدید کنند و جان هم وطنانمان را بگیرند. در شب های انتخاباتی شاهد بودیم که کانالی مانند آمدنیوز به پیاده نظام حامی یکی از نامزدهای اصلی انتخابات درآمد و دیگر رقبای وی را با انتشار اسناد جعلی می نواخت. جیک جیک مستان حامیان دولت سردی زمستانی را که کل نظام و کشور می تواند قربانی این مطامع شود را از یاد برده بود.

به هر حال باید از شخص حسن روحانی به عنوان کسی که فیلتر نشدن یا قطع پیامک ها در صبح انتخابات را از افتخارات دولتش می داند، پرسید آیا وی و همراهانش به آسیب هایی و خطراتی که ممکن است این ابزار خطرناک در فضای عمومی پس از انتخابات ایجاد کنند، اندیشیده بود. در حال حاضر شبکه های اجتماعی به ویژه تلگرام منافع ملی را به راحتی تهدیدمی کنند و برای نظام رجزخوانی می کنند، آیا این باعث غرور و عزت ملی گشته یا باعث خسران و بی ثباتی در کشوری که در منطقه خطرناک خاورمیانه قرار دارد.

و نکته مهمتر چه کسانی در برابر محدود کردن کانال های تروریستی مانند آمدنیوز در داخل کشور مقاومت می کنند. آیا این کانال پیام آور صلح و آزادی یا ترس و وحشت و ترور است؟ نیک روشن است که زمانیکه منافع ملی یک کشوری به خطر می افتد مماشات و تعارفات و حتی مطامع سیاسی برخی از ترسوهای سیاسی هیچ محلی از اعراب ندارد و نه تنها در ایران بلکه در کشورهایی که ادعای دموکراسی دارند نیز هرگز به شبکه های ترور و ترویج آن اجازه فعالیت نمی دهند که برخی دولتمردان در این میان کاسه داغ تر از آش شده است. اما با این تفاسیر آیا اینک وقت کور کردن چشم و قلب فتنه فرانرسیده است؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جهان جان شاید نویسنده این مطلب از جمله کسانی باشد که نمی تواند فرق بین خوب بد را تشخیص دهد و باید فیلتر و زور بالای سرش باشد اما نباید به همه مردم از این دید بنگرد و فکر کند همه مثل خودش هستند برادر من فیلتر و محدود کردن و پارازیت روی ماهواره و غیره... توهین به شعور ملت هستش ملتی که با تمام مشکلات و کمبودها به پای انقلاب نشستن کمی فکر کردن هم بد نیست
Iran, Islamic Republic of
تو که اصلا متن رو نخوندی وبرای خودت حرف میزنی ،معلومه چقدر فهمیده استدلال میاری.برو خوش باش.
.....
منظور نویسنده از این مطلب اینه که باید کلا فضای ایران بسته بشه و هر چی خودشون میخوان به خورد مردم بدن
Iran, Islamic Republic of
سوالم اینه چرا جهان نیوز خودش کانال تلگرام داره
Iran, Islamic Republic of
عزیزم
صیانت از روان و امنیت مردم چی میشه؟
اگر دولت فضای مجازی را کنترل نکند مانند رها کردن ویروسهای مهلک در جامعه به بهانه آزادیست.
کمی تامل کن
Iran, Islamic Republic of
بنده به این متن خوب یا بد کاری ندارم به استدلال شما نظرم است! آیا شما اجازه می دهی در خوراک روزانه ات هر روز مقداری سم بریزند یا جلویش را می گیری، یا روشنفکری می کنی و می گویی این توهین به شعور من است؟! این سم کم کم بیمارت می کند و مرگت را جلو می اندازد. سم است و روی شما اثر خودش را خواهد گذاشت و دست خودت نیست که تحت تاثیر قرار نگیری. الان شما احتمالا در معرض هوای آلوده ای. هوای آلوده دارد بر بدن و روح شما اثر می گذارد و به تدریج شما را از پا در خواهد آورد. آیا عقل می پذیرد که جلوی هوای آلوده را نگیرند مگر آن که شما نه آن را سم بدانی و نه این را آلوده. البته قبول کردن و یا نکردن شما اثرش را خواهد گذاشت همان طور که گذاشته و این وضع اخلاقی و فرهنگی جامعه ماست. چه بسا همین نوع نگاه شما نیز ناشی از ورود آلودگی های همین منابع باشد و شما خودت متوجه نیستی. کمی قرآنی بیندیشیم و تابع دین باشیم و "من" و شعور "من" و...نکنیم. ببینیم خدا چه می گوید نه "من"!
Iran, Islamic Republic of
ما نه اجازه میدهیم در خوراک روازانه ی ما سم بریزند و نه اجازه میدهیم خوراک روزانه ی ما را تعیین کنند
Iran, Islamic Republic of
یعنی اگ تلگرام تو انگلیس و امریکا فیلتره مردمش بی شعور هستند نمیدونم شاید !
Iran, Islamic Republic of
تو آمریکا و انگلیس اگه تلگرام فیلتر باشه دیگه یوتیوب و ...که فیلتر نیست انقدر فضای مردم و بستید که به تلگرام رو آوردن وقتی هیچ سرگرمی و تفریحی تو ایران نیست برنامه های تلویزیونی همه تکراری و کسل کننده است که داره جیب کارگردان و عوامل برنامه رو پر میکنه سریالها همه یخ با بازیگرانی تکراری با بازیهای زیر متوسط نتیجه اش شده اینکه مردم برای سرگرمی هم که شده به تلگرتم رو آوردن ج
Iran, Islamic Republic of
چه طوره کلا نیروی انتظامی و راهنمایی رانندگی رو تعطیل کنیم چون توهین به شعور ملت هست ! ملت مگه شعور ندارن که درست رانندگی کنن ! مگه ملت شعور ندارن که قتل و دزدی و جنایت نکنن ! چه طوره مواد مخدر و مشروبات و فحشا رو هم آزاد کنیم ! ملت مگه شعور ندارن خودشون خوب رو از بد تشخیص نمی دن ! متاسفانه با همین حرف های پوپولیستی بدون منطق کشور رو به فلاکت انداختین و طلبکارهم هستین ! اینترنت و وسایل ارتباطی که در انحصار امریکاست در هیچ جای دنیا مثل امریکا که خودش رو مهد آزادی می دونه تحت کنترل نیست !
Iran, Islamic Republic of
ما باید به دنبال امنیت پایدار باشیم. امنیتی که با فیلتر شبکه های اجتماعی و محدود کردن اینترنت به دست آید امنیت پایدار نیست بلکه امنیتی کردن فضااست که خود منجر به ناامنی می شود. ضمنا بفرمایید گزینه جایگزین شما برای شبکه های اجتماعی خارجی چیست؟ در مدتی که تلگرام و اینستاگرام فیلتر بودند و فضا در اختیار پیام رسان های داخلی بود چقدر توانستند پاسخگوی نیاز مردم باشند؟
Iran, Islamic Republic of
دولتی که کترینگ غذای قطار رو میده دست اتریشیها! معلومه چقدر علاقه مند ایجاد پیام رسان داخلیه !
Iran, Islamic Republic of
یعنی وجود راهنمایی رانندگی امنیتی کردن خیابان ها و بزرگراه هاست !؟ امنیت پایدار هرچی باشه وضعیت فعلی فضای مجازی بی در و پیکر و بی بندبار هست که تنها چیزی که به ارمغان میاورد نا امنی پایدار هست ! الان تلگرام که بدون تبعیت از قوانین ایران و بدون اجازه و پاسخگویی به دولت ایران فعالیت میکنند چه فرقی با یک باند موادمخدر و قاچاق دارد ! پیام رسان خارجی هم که فعالیت کند باید تابع قوانین ملی ما باشد نه فراتر از قانون که استقلال و عزت ملی ما را زیر سوال ببرد !
Iran, Islamic Republic of
در مدتی که تلگرام فیلتر بود همه از فیلترشکن استفاده میکردن این یعنی فیلترم بشه تاثیری نداره اگه بخوان مردم دنبال تلگرام و ...نرن باید حتما برنامه های داخلی از صدا سیما با اون مجریها و سریالهای مزخرفش اصلاح بشه تا بقیه برنامه های فرهنگی
علی
Iran, Islamic Republic of
پسر زم از فعالان ستاد ام الفتنه در سال 80 و ستاد مرحوم مغروغ در 84 و ستاد ملیجک فتنه در 88 بود .
این ارتباط ها رو باید از آشنا های دولت پرسید ، اونا خوب بلدن کار کیه .
Iran, Islamic Republic of
وقت آن است بساط فتنه جمع شود قبل از اینکه دیر شود
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
تاسف، تاسف، تاسف
Iran, Islamic Republic of
تاسف اینه که اکثریت دولت سالهای مشاغل امنیتی داشته اند از خود روحانی گرفته تا وزرا ومشاورانش ودر عین حال سال95کلی وسیله شنود وکامپیوتر پیشرفته وارد کرده ودر نهادریاست جمهوری نصب کردند ،حالا چطوری حتی در این ایجاد امنیت هم عاجزند ! خدا میداند و...........
Iran, Islamic Republic of
منظور بستن فضاها و ساختن کشوری شبیه کره شمالی است
Iran, Islamic Republic of
نه جانم! کدخداتون که فضاهاش بسته تر است.یادت رفته در جنبش 99درصدیها چطوری مردم رو لت وپار کرد.هر وقت پلیس یکی رو میکشه ،ومردم تظاهرات میکنند ،چطوری له لورده شون میکنه وتا ایجاد حکومت نظامی پیش میره.منتهی شماها اینجاها کلا آلزایمر میگیرید وفقط دشمنان کدخدا رو مسخره میکنید.
Iran, Islamic Republic of
روابط پنهان و آشکار رهبران درویش‌های گنابادی با مقامات اسرائیل و بهائیان داستان پنهانی نیست، به عنوان نمونه -و فقط نمونه- می‌توان به تصاویر منتشر شده از نشست مشترک مصطفی آزمایش یکی از رهبران فرقه گنابادی با دیان علایی نماینده بهائیان حیفای اسرائیل و یا تصویری از ملاقات وی با رضا پهلوی در آمریکا ‌اشاره کرد. آزمایش انکار نمی‌کند که به نمایندگی از سوی قطب دراویش گنابادی و برای تبادل نظر! در این نشست‌ها شرکت کرده بود.
Iran, Islamic Republic of
به برجام که میرسه دولت اخم کردهوغضبناک با 52 مدل توهین ولقب ،منتقدان رو میفرسته جهنم بودجه صدا وسیما رو نمیده که چرا منتقد برجام اومده حرف زده! اینجاها ایجاد فضای بسته نیست! ولی وقتی به شهید کردن نیروهای عزیز انتظامی ویا ریختن توی خونه مردم وخرابکاری میرسه ! باید ازاد باشیم!با خودت چند ،چندی داداش من؟؟؟؟؟!
Germany
صدا و سیما که کلا دست شماست دیگه چرا بال بال میزنی
Iran, Islamic Republic of
خدا اون روزو نیاره
ولی خیلی دوست دارین کشور مثه اوکراین بشه
...
Iran, Islamic Republic of
حتی متن رو هم نخوندی .همون قبله امالتون =امریکا ،حتی پلیس راهنمائی ورانندگی هم مسلح است ووقتی به حرفش گوش نکنی میتونه گلوله تو مغزت خالی کنه.
Iran, Islamic Republic of
بستن کدوم فضا ! منظور بستن فضا نیست منظور سازماندهی و قانون مند کردن فضای مجازی هست نه بستن فضا ! الان فضای مجازی مثل یک بزرگراه بدون راهنمایی رانندگی و قانون هست که هیچ نظارتی در رانندگی و کالاهایی که حمل ونقل میشن درش وجود نداره و هر روز شاهد تصادفات فراوان و حمل و نقل کالاهای خطرناک و زیان رسان در آن هستیم ! درضمن تمام کشورها دارای پیام رسانهای بومی خود هستن از ژاپن و کره جنوبی تا امریکا و حتی چین داری موتور جستوجوگر و اینترنت ملی هست خود اینترنت هم که ساخته و درانحصار امریکاست ! یعنی امریکا در سطح جهانی پروژه کره شمالی رو اجرا کرده ! حالا ما باید استقلال خودمون رو در فضای مجازی با تکنولوژی بومی بازیابیم و نباید وایسته با یک پیام رسان صهیونیستی مثل تلگرام باشیم که تمام اطلاعات مردم ما در انگلیس و خارج از کشور ذخیره شود که کاملا در دسترس سر.یس های جاسوسی غربی باشه !
Iran, Islamic Republic of
وقتی آقای روحانی گفتند ما پلیس را بدون اسلحه برای برخورد با معترضین میفرستیم یاد فیلم مختار افتادم که دشمن دسیسه کرد تا کیان ایرانی با پای پیاده به جنگ با دشمن برود . رئیس جمهور فرانسه حق دارد از این حرف تعجب کند
Iran, Islamic Republic of
جالب به خود دولتمردان که میرسه ،طوری حلقه حفاظتی دراند ،کانه در میدان مین وبین دشمنان میخواهند ،حرکت کنند!
Iran, Islamic Republic of
راهش اینه که مثلا روحانی یا جهانگیری بدون محافظ برن داخل این دراویش معصوم! واز دنیا بریده! ومظهر اسلام رحمانیِ مورد ادعای دولت وغائله رو بخوابانند!
Iran, Islamic Republic of
جهانگیری رو خوب اومدی!
Iran, Islamic Republic of
اخه اگه با دست خالی برن وسط این دراویش معصوم از دنیا بریده اونوقت خودشون هم یهویی از دنیا بریده میشن
Iran, Islamic Republic of
تا دير نشده ديوارهاي بتني دور كشور بكشيد، تمامي سفارتخانه ها را تعطيل كنيد، اينترنت رو ملي كنين و به كزه شمالي 2 تبديل بشيم. تا بتونيم نظام رو حفظ كنيم
Iran, Islamic Republic of
بامزه! 39سال است اینکار رو نکردیم ونه فقط امنیت کشورمون که امنیت غرب اشیا را با نابودی داعش تامین کردیم.حتی همون کره شمالی هم با اکثریت کشورهای دنیا رابطه داره.منتهی حرف اینه که یه عده عشقِ کدخدا ، وناتوان از اداره کشور ،عمدا بازی راه میندازن ///.از منافقین وبنی صدر که جلوتر نیستند.عِرض خود میبرند وزحمت ما میدارند.
كريم خان
Iran, Islamic Republic of
جناب بي مزه! مشكل دلواپسايي مثل تو اينه كه جرات مقايسه ايران با مالزي و ژاپن رو ندارين. ته هنرتون آتيش زدن پرچم نصف دنياست و حمله داعشي وار به سفارتخونه ها
Iran, Islamic Republic of
خوبه سنت حسنه حمله به سفارات توسط چپ ها ( اصلاح طلبان ) با تصرف لانه جاسوسی امریکا شروع شد ! درضمن تصرف سفارت چه ربطی به داعش داره در کل جهان شاهد همچین رویدادهایی بودیم درضمن تصرف سفارت شیطان افتخار هست و داعش هم سفارت ابابش امریکا رو اشغال نمی کنه !
Iran, Islamic Republic of
یعنی شما معتقدی اینترنت ملی نشود؟!!! چقدر جالب است اینجا ظاهرا ملی بد شده است!
Iran, Islamic Republic of
بدبخت خوبه الان ترکیه و آمریکا و اسرائیل و ... هستن که دارن دور کشورشون دیوارهای بتونی می کشن ! مشکل تو با دیوار چی هست نکنه قاچاقچی یا تروریستی که با دیوار مشکل داری !؟ درضمن در کره شمالیش هم تمام سفارتها تعطیل نیست چه برسه به ایران !؟ البته سفارتی که بشه لانه جاسوسی همون تعطیل باشه بهتره ! اینترانت ملی فقط در کره شمالی نیست چین و ... هم اینترانت ملی داره همون طور که پیام رسان خیلی کشورها پیام رسانهای ملی هست مثل امریکا و کره جنوبی و ژاپن و چین و ... و قوانین حاکم بر فضای مجازی تو غرب خیلی سخت گیرانه هست برخلاف ایران که بی قانون و بی بندوبارهست و نظارت بر شهروندان در غرب خیلی شدید هست شما نمی تونه هرچی می خوایی توئیت کنی و نشر بدی و مردم رو دعوت به شورش و سرنگونی نظام حاکم کنی و کاری باهات نداشته باشن یا با هرسنی نمی تونه به تمام محتواها دسترسی داشته باشی !
Iran, Islamic Republic of
جاهل منظور از ديوار كشي ديوار سياسيه نه بتني! مشالا به اين سواد!
Iran, Islamic Republic of
باید همانند تهضت تحریم تنباکو نهضت تحریم تلگرام ایجاد کرد
Iran, Islamic Republic of
!بیاید اطراف دانشگاه تهران ببینید پر شده قلیون سرا وکافه تریا وفست فود ودارند جوانان را به همه امراض آلوده می کنند به اسم اشتغال !!!!!!
یونس
Iran, Islamic Republic of
انگ زدن ها تو این مملکت خلاصی نداره چطور هست تا دیروزجشن نابودی داعش و سوت و کف میزدیم الان داعش داره با عناوین مختلف راست راست میگردن تو خیابون پس اون امنیت امیت که گوش فلک رو کر کردیم کجاست
چطور هرکس اعتراضی داره همه داعشی و معتاد و موادی هستند این پروژه داعش نمیخواد خلاص بشه احیانا و یکبار هم که شده بگید اینا تمام هموطنان هستند که به تنگ امدن ها؟؟؟،؟،،؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
داعشی چو داعشی بیند خوشش آید داعشی های وطنی قبل از داعش وجود داشتن ! شاید این دراویش قاتل و جنایتکار هم وطن شما باشن ولی هم وطن ما نیستن ! مردم معترض آدم کش و جانی و داعشی صفت نیستن .
Iran, Islamic Republic of
شاه سلطان حسین به‌قدری به امور کشور بی‌اعتنا بود که در پاسخ به هر چیزی که به او اطلاع می‌دادند و هر کاری که انجام می‌دادند فقط به گفتن «یخشی دور» (بسیار خوب است) بسنده می‌کرد چنان‌که یکی از معاصران وی در اینباره سروده‌است:

آن ز دانش تهی، ز غفلت پر شاه سلطان حسین یخشی دور
Iran, Islamic Republic of
....