کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک نکته مهم درباره موفقیت بزرگ امنیتی در برخی شهرها

نکاتی درباره لیدرهای های محلی در اغتشاشات/ چرا دستگیری لیدرهای های شهرستانی فتنه ۹۶ مهم است؟

14 دی 1396 ساعت 14:03

بر اساس برخی گزارش‌های منتشر شده از منابع انتظامی، دستگیری‌هایی که طی چند روز اخیر صورت گرفت نشان‌دهنده این نکته مهم بود که بسیاری از این افراد و سرکرده‌های اغتشاشات، بومی آن مناطقی که در آنجا مبادرت به آشوب و تخریب کردند نبوده و از نقاط دیگر به این شهرها آمده‌اند.


گروه سیاسی جهان نیوز: به لحاظ تحلیل راهبردی اغتشاشات اخیر در ایران بیش از آنکه در پایتخت متمرکز باشد در برخی شهرستان ها تلاش شد که فرآگیر شود و سپس موج ایجاد شده در شهرستان ها به تهران کشیده شود. به همین دلیل دستگیری لیدرهای محلی فوریت اطلاعاتی بود که موفقیت در این زمینه ارتباط مستقیمی با مدیریت و جلوگیری از گسترش فتنه داشته است.

* دستگیری تعدادی از فرزندان سرمایه‌داران قم در وقایع اخیر
به گزارش جهان نیوز، نماینده ولی‌فقیه در سپاه خبر داد که برخی اغتشاشگران دستگیرشده در قم فرزندان سرمایه‌داران هستند‌!

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شکاف طبقاتی درکشور مشکل‌آفرین شده است، برخی ازافراد اغتشاشگر دستگیرشده در قم فرزندان سرمایه‌دارانی هستند که با وجود بیشترین استفاده از سرمایه‌های نظام به این نظام سنگین‌ترین ضربه‌ها را نیز می‌زنند.

*دستگیری یک لیدر اروپایی اغتشاشات
حمید رضا بوالحسنی رئیس دادگستری بروجرد در گفت‌وگو با تسنیم از دستگیری یک تبعه اروپایی به عنوان لیدر اغتشاشات در این شهر خبر داد. به گفته این مقام مسئول این فرد که نقش لیدر و هدایت کننده اغتشاش‌گران را بر عهده داشت توسط سازمان‌های جاسوسی در اروپا آموزش دیده و به شهرستان بروجرد آمده بود.

دستگیری آتش زنندگان 3 امامزاده در مازندران
همچنین حیدری مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران با اشاره به حمله سه شب پیش اوباش به بقاع متبرکه و امامزادگان در این استان، از دستگیری عناصر این حمله خبر داد.

وی با اعلام این که در این حملات به کتاب الهی، منبر و مفاتیح توهین شده است، تصریح کرد: در گشت زنی نیروهای منطقه، سه نفر مشاهده و دستگیر می‌شوند و بعد از سوال و جواب، به آتش زدن این امامزادگان اعتراف می‌کنند. وی تأکید کرد که دو نفر از این افراد مازندرانی نبوده اند.

دستگیری  لیدرهای اصلی اغتشاشات اردبیل  
ناصر عتباتی دادستان اردبیل نیز با اعلام دستگیری کسانی که مردم را به آشوب و اغتشاش دعوت و تحریک می‌کردند، از شناسایی و دستگیری سه نفر از عوامل اصلی آتش زدن دو مسجد در اردبیل خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدمصطفی حقی دادستان گرگان نیز اظهار کرد: ۱۲ نفر از لیدرهای اغتشاشات اخیر در گرگان دستگیر و روانه زندان شدند.

دادستان کرمانشاه نیز ضمن اعلام اخبار مشابهی از بازداشت عناصر اصلی اغتشاشات گفت: تاکنون تعداد قابل توجهی از عوامل اصلی تحریک به ایجاد تجمع و هدایت آشوب‌های خیابانی در کرمانشاه دستگیر شده‌اند.

دستگیری لیدر اغتشاشات اخیر در کرمان و همدان
استاندار کرمان نیز از دستگیری تعدادی محدود در محرکان تجمعات اخیر در کرمان که در پشت صحنه برای شبکه‌های معاند نظام خوراک تهیه می‌کردند و یا لیدر و محرک آشوب‌های اخیر بوده‌اند، خبر داد.

بر اساس گزارش رسانه ها از همدان در حالیکه چند روز قبل در آرامگاه بوعلی تجمعی 200 نفره صورت گرفته بود نیروی انتظامی 3 نفر از لیدرهای این تجمع را دستگیر کرد.

این در حالیست که وزارت اطلاعات پیش از این خبر داده بود که برخی از عناصر و اغتشاشگران معاند و محرکین ناآرامی های اخیر، شناسایی و تعدادی از آنها دستگیر شدند و سایر عناصر نیز تحت پیگرد می‌باشند که به زودی برخورد جدی با آنها صورت خواهد گرفت. 

*یک نکته مهم درباره موفقیت بزرگ امنیتی در برخی شهرها
پیش از این بررسی‌های صورت‌گرفته نشان‌ می داد که برخی اختلافات قدیمی میان مردم قبائل و اقوام مختلف و دیگری وجود سلاح گرم در دست مردم برخی نقاط آشوب زده در شهرستان ها دو عامل عمده‌ای است که کنترل وضعیت امنیتی را در برخی شهرها برای نیروهای انتظامی و امنیتی سخت می کرد.

زیرا در برخی از شهرستان‌های کشور به دلیل وضعیت خاص آن مناطق، افرادی مبادرت به نگهداری سلاح گرم می‌کنند که همین امر باعث شد تا تلاش نهادهای امنیتی و انتظامی برای برقراری نظم و امنیت عمومی با مشکل مواجه شود.

همچنین بر اساس برخی گزارش‌های منتشر شده از منابع انتظامی، دستگیری‌هایی که طی چند روز اخیر صورت گرفت نشان‌دهنده این نکته مهم بود که بسیاری از این افراد و سرکرده‌های اغتشاشات، بومی آن مناطقی که در آنجا مبادرت به آشوب و تخریب کردند نبوده و از نقاط دیگر به این شهرها آمده‌اند.

اما ضمن اینکه سرعت دستگیری لیدرهای اغتشاشات در شهرهای مختلف خود از آمادگی اطلاعاتی سراسری در کشور خبر می دهد ولی با توجه به نکات گفته شده در بالا برقراری مجدد امنیت در برخی از شهرهای مذکور خود یک موفقیت خاص و بزرگ اطلاعاتی و امنیتی محسوب می شود.

زیرا هم اغتشاشگران موقعیت استفاده از سلاح گرم را داشته اند و هم برخی از آنها از افراد غیر بومی محسوب می شدند که عملیات اطلاعاتی و شناسایی آنها را دچار پیچیدگی و سختی می کرده است.

در همین حال به لحاظ تحلیل راهبردی اغتشاشات اخیر در ایران بیش از آنکه در پایتخت متمرکز باشد در برخی شهرستان ها تلاش شد که فرآگیر شود و سپس موج ایجاد شده در شهرستان ها به تهران کشیده شود. به همین دلیل دستگیری لیدرهای محلی فوریت اطلاعاتی بود که موفقیت در این زمینه ارتباط مستقیمی با مدیریت و جلوگیری از گسترش فتنه داشته است.
 


کد مطلب: 578897

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/578897/نکاتی-درباره-لیدرهای-های-محلی-اغتشاشات-چرا-دستگیری-شهرستانی-فتنه-۹۶-مهم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com