شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۷
۲۹
یک نکته مهم درباره موفقیت بزرگ امنیتی در برخی شهرها

نکاتی درباره لیدرهای های محلی در اغتشاشات/ چرا دستگیری لیدرهای های شهرستانی فتنه ۹۶ مهم است؟

پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۳
کد مطلب: 578897
بر اساس برخی گزارش‌های منتشر شده از منابع انتظامی، دستگیری‌هایی که طی چند روز اخیر صورت گرفت نشان‌دهنده این نکته مهم بود که بسیاری از این افراد و سرکرده‌های اغتشاشات، بومی آن مناطقی که در آنجا مبادرت به آشوب و تخریب کردند نبوده و از نقاط دیگر به این شهرها آمده‌اند.
نکاتی درباره لیدرهای های محلی در اغتشاشات/ چرا دستگیری لیدرهای های شهرستانی فتنه ۹۶ مهم است؟
گروه سیاسی جهان نيوز: به لحاظ تحلیل راهبردی اغتشاشات اخیر در ایران بیش از آنکه در پایتخت متمرکز باشد در برخی شهرستان ها تلاش شد که فرآگیر شود و سپس موج ایجاد شده در شهرستان ها به تهران کشیده شود. به همین دلیل دستگیری لیدرهای محلی فوریت اطلاعاتی بود که موفقیت در این زمینه ارتباط مستقیمی با مدیریت و جلوگیری از گسترش فتنه داشته است.

* دستگیری تعدادی از فرزندان سرمایه‌داران قم در وقایع اخیر
به گزارش جهان نيوز، نماینده ولی‌فقیه در سپاه خبر داد که برخی اغتشاشگران دستگیرشده در قم فرزندان سرمایه‌داران هستند‌!

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شکاف طبقاتی درکشور مشکل‌آفرین شده است، برخی ازافراد اغتشاشگر دستگیرشده در قم فرزندان سرمایه‌دارانی هستند که با وجود بیشترین استفاده از سرمایه‌های نظام به این نظام سنگین‌ترین ضربه‌ها را نیز می‌زنند.

*دستگیری یک لیدر اروپایی اغتشاشات
حمید رضا بوالحسنی رئیس دادگستری بروجرد در گفت‌وگو با تسنیم از دستگیری یک تبعه اروپایی به عنوان لیدر اغتشاشات در این شهر خبر داد. به گفته این مقام مسئول این فرد که نقش لیدر و هدایت کننده اغتشاش‌گران را بر عهده داشت توسط سازمان‌های جاسوسی در اروپا آموزش دیده و به شهرستان بروجرد آمده بود.

دستگیری آتش زنندگان 3 امامزاده در مازندران
همچنین حیدری مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران با اشاره به حمله سه شب پیش اوباش به بقاع متبرکه و امامزادگان در این استان، از دستگیری عناصر این حمله خبر داد.

وی با اعلام این که در این حملات به کتاب الهی، منبر و مفاتیح توهین شده است، تصریح کرد: در گشت زنی نیروهای منطقه، سه نفر مشاهده و دستگیر می‌شوند و بعد از سوال و جواب، به آتش زدن این امامزادگان اعتراف می‌کنند. وی تأکید کرد که دو نفر از این افراد مازندرانی نبوده اند.

دستگیری  لیدرهای اصلی اغتشاشات اردبیل  
ناصر عتباتی دادستان اردبیل نیز با اعلام دستگیری کسانی که مردم را به آشوب و اغتشاش دعوت و تحریک می‌کردند، از شناسایی و دستگیری سه نفر از عوامل اصلی آتش زدن دو مسجد در اردبیل خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدمصطفی حقی دادستان گرگان نیز اظهار کرد: ۱۲ نفر از لیدرهای اغتشاشات اخیر در گرگان دستگیر و روانه زندان شدند.

دادستان کرمانشاه نیز ضمن اعلام اخبار مشابهی از بازداشت عناصر اصلی اغتشاشات گفت: تاکنون تعداد قابل توجهی از عوامل اصلی تحریک به ایجاد تجمع و هدایت آشوب‌های خیابانی در کرمانشاه دستگیر شده‌اند.

دستگیری لیدر اغتشاشات اخیر در کرمان و همدان
استاندار کرمان نیز از دستگیری تعدادی محدود در محرکان تجمعات اخیر در کرمان که در پشت صحنه برای شبکه‌های معاند نظام خوراک تهیه می‌کردند و یا لیدر و محرک آشوب‌های اخیر بوده‌اند، خبر داد.

بر اساس گزارش رسانه ها از همدان در حالیکه چند روز قبل در آرامگاه بوعلی تجمعی 200 نفره صورت گرفته بود نیروی انتظامی 3 نفر از لیدرهای این تجمع را دستگیر کرد.

این در حالیست که وزارت اطلاعات پیش از این خبر داده بود که برخی از عناصر و اغتشاشگران معاند و محرکین ناآرامی های اخیر، شناسایی و تعدادی از آنها دستگیر شدند و سایر عناصر نیز تحت پیگرد می‌باشند که به زودی برخورد جدی با آنها صورت خواهد گرفت. 

*یک نکته مهم درباره موفقیت بزرگ امنیتی در برخی شهرها
پیش از این بررسی‌های صورت‌گرفته نشان‌ می داد که برخی اختلافات قدیمی میان مردم قبائل و اقوام مختلف و دیگری وجود سلاح گرم در دست مردم برخی نقاط آشوب زده در شهرستان ها دو عامل عمده‌ای است که کنترل وضعیت امنیتی را در برخی شهرها برای نیروهای انتظامی و امنیتی سخت می کرد.

زیرا در برخی از شهرستان‌های کشور به دلیل وضعیت خاص آن مناطق، افرادی مبادرت به نگهداری سلاح گرم می‌کنند که همین امر باعث شد تا تلاش نهادهای امنیتی و انتظامی برای برقراری نظم و امنیت عمومی با مشکل مواجه شود.

همچنین بر اساس برخی گزارش‌های منتشر شده از منابع انتظامی، دستگیری‌هایی که طی چند روز اخیر صورت گرفت نشان‌دهنده این نکته مهم بود که بسیاری از این افراد و سرکرده‌های اغتشاشات، بومی آن مناطقی که در آنجا مبادرت به آشوب و تخریب کردند نبوده و از نقاط دیگر به این شهرها آمده‌اند.

اما ضمن اینکه سرعت دستگیری لیدرهای اغتشاشات در شهرهای مختلف خود از آمادگی اطلاعاتی سراسری در کشور خبر می دهد ولی با توجه به نکات گفته شده در بالا برقراری مجدد امنیت در برخی از شهرهای مذکور خود یک موفقیت خاص و بزرگ اطلاعاتی و امنیتی محسوب می شود.

زیرا هم اغتشاشگران موقعیت استفاده از سلاح گرم را داشته اند و هم برخی از آنها از افراد غیر بومی محسوب می شدند که عملیات اطلاعاتی و شناسایی آنها را دچار پیچیدگی و سختی می کرده است.

در همین حال به لحاظ تحلیل راهبردی اغتشاشات اخیر در ایران بیش از آنکه در پایتخت متمرکز باشد در برخی شهرستان ها تلاش شد که فرآگیر شود و سپس موج ایجاد شده در شهرستان ها به تهران کشیده شود. به همین دلیل دستگیری لیدرهای محلی فوریت اطلاعاتی بود که موفقیت در این زمینه ارتباط مستقیمی با مدیریت و جلوگیری از گسترش فتنه داشته است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
انشا الله بزودی پشت پرده اعتشاشات اخیر علیه دولت توسط سربازان گمنام اعلام شود تا دشمنان این ملت رسوا شوند
Iran, Islamic Republic of
آقای وزیر‌؛
چطور و بر اساس چه فرمولی، تعداد اغتشاشگران را که در اغتشاشات شبانه و کور، در دسته های پراکنده 100و 200 نفرهو در نقاط دوردست، آشوب کردند را، محاسبه کردی؟!
مگر راهپیمایی بوده که بر اساس ضرب طول مسیر در متوسط تراکم در واحد، تعداد افراد را تخمین زدی؟!
اون هم 42000 نفر؟!
ای مردم؛ این دولت، دولتی دیگر را دروغگو خواند و شما در ابهام، حرفش را باور کردید و از او، سند نخواستید. او را تقبیح نکردید. این دولت، عین مجازات خدا، است.
Iran, Islamic Republic of

نه شعار اغتشاشگران علیه دولت بود، نه رهبری داشتند که ادعا کند این اغتشاشات بر علیه دولت بود، و نه به لحاظ منطقی، آشوبگری، ضد دولت تلقی میشود.
حالا چطور تو از اغتشاش علیه دولت میگویی و خجسته باد سر میدهی باید به تو و دولت مشکوک بود.
به خصوص اینکه یکی از فرضیات قوی، به آشوب کشیدن اعتراضات کردم نسبت به مسایل اقتصادی، توسط خود دولت است تا هشدار دهد در صورت اعتراض و نارضایتی مردم، اعتراضات را به آشوب تبدیل میکند و در هر حالتی، میخواهد بر سر کار بماند، حتی اگر به وظایف خود، عمل نکند.
البته این فرضیه است. اما نباید بدون بررسی، رها شود.
Iran, Islamic Republic of
فتنه یعنی همین.
آنچه فرمودید میتواند تمام واقعیت قضیه باشد یا نباشد. میتواند بخشی از قضیه باشد یا نباشد.
به هر حال بازیگران زیادی وجود دارند که هیچکدام بیکار ننشسته اند. تعدد بازیگران تحلیل را برای هر شخصی مشکل میسازد.
بهترین تحلیل را کسی میتواند داشته باشد که بیشترین اطلاعات و اشراف را دارد. بنده حتی اگر پیرو رهبری هم نبودم، عقلا تحلیل چنین شخصی را معتبر تر میدانستم.
صداقت در ارائه رهنمود بر اساس تحلیل و بدور از سیاسی بازی را نیز بارها از ایشان شاهد بوده ایم.
Iran, Islamic Republic of
یعنی شک داری این اغتشاشات برای به زمین زدن دولت بود؟
Iran, Islamic Republic of
خدا را شاکریم برای در هم شکسته شدن اغتشاشات علیه دولت
Iran, Islamic Republic of
اعتراضات بدرستی علیه گرانی و فساد بود
اما اغتشاشات بعدی بطور هماهنگ علیه امنیت کشور بود
Iran, Islamic Republic of
میخوای بگی اولش خوب بود آخرش بد شد؟
شمیرانی
Iran, Islamic Republic of
احسنت
اما دستگیری برخی مدیران دولتی پشت صحنه هم مهم است.
هم در با ناکارامدی اقتصادی باعث اعتراض و اغتشاش شدند و هم در برخورد با اغتشاش بدعمل کردند و این همه کشته شدند.
مدیرانی که حتی در تهران و قم و... در برگزاری راهپیمایی مردمی علیه اغتشاش اخلال کردند
البته در قم و... موفق نشدند و مردم حماسه آفریدند
اما متاسفانه در تهران راهپیمایی لغو شد.
پیگیر باشید
Iran, Islamic Republic of
این فتنه موجب شد که چرک و کثافت هایی که در بدن جامعه مانده بودند بیرون آمده و زدوده شوند. البته باید نگذاشت مجددا این بدن چنین چرک و کثافت هایی را پیدا کند. دولت متاسفانه در بروز چنین مسائلی نقش اول را دارد.
Iran, Islamic Republic of
چرک وکثافت امثال تو وهمفکرهای توهستند که فکر میکنی باید همه مثل تو فکر کنن .چشماتو باز کن فقر وبدبختی مردومو ببین چرا همش میخوایین صورت مسئله رو پاک کنین .چرا فکر میکننین هیچ مخالف ومعترضی وجود نداره وهمه اعتراضات به خارج وصله .جالبه در زمانی که همفکران خودتون سر کار بودن حکومت گل وبلبل بود کسی هم خس وخاشاک نبود اگر معترضی هم بود فتنه گر بود ومخالفت با دولت مخالفت با خدا بود واگر تحریم میشدیم باید اشکنه میخوردیم .ولی الان اعتراض حق مسلم مردم ودولت باید رسیدگی کنه یه بخشی هم فتنه گرن ودوباره فتنه جدیدایجاد شده ودکان جدیدی هم برا این فتنه باز بشه وچه پولهایی که بابت کار فرهنگی برای مقابله با فتنه به دولت تحمیل بشه
Iran, Islamic Republic of
اینهمه دستگیر کردین دستتون......تعدادی اختلاص گر دستگیر میکردند مردم ارامش نسبی پیدا میکردن. یعنی میشه ؟اگه بشه چی میشه!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
بعضی آشوبگران از اتباع بیگانه بودند.
Iran, Islamic Republic of
با سلام .
اگر مسئولین حرف رهبر را گوش میکردند اینطور نمیشد
بخدا ما هیچ نیازی به خارج نداریم.مشکل مردم بیکاری وگرانی است حالا دولت هم زمزمه میکنه یارانه وبنزین و....مثل ریختن سوخت روی آتشه .همش فاز منفی توی جامعه .یک روز اختلاس میلیاردی .یک روز صندوقها .یک روز دروغ میگن روز بعد باز یک دروغ دیگه مثل سهام عدالت و مسکن مهر..شما رو بخدا همین حرفهای دولت مردان روجمع کنید بعد از چند ماه بررسی کنید.خود رییس جمهور که نفر اوله در مورد سهام عدالت چی گفت . برید روزنامه ها رو نگاه کنیدچند بار قول حتمی داد.الان حقیقتا هیچ کس اعتماد نداره .شما رو به خدا با احساسات مردم بازی نکنید فقط بلدند از دزدیها حرف بزنند مردم را تحریک کنند کاش درد دل رهبری را گوش میکردندوعمل میکردند.متاسفانه دستهایی در کاره اگر نه یک هفته تمام ایران شورش نمیکرد تازه شروع شده .خدا عاقبتمان را بخیر کنه. پدر بزرگای ما دینشون رو در زمان تبعید رهبر عزیزم به ایرانشهر ادا کردند وحالا نوبت ماست بخدا جانمون رو فدایش میکنیم..
منصور
Iran, Islamic Republic of
سیستم اطلاعاتی ما ضعیف است، افراد بیگانه وارد کشور شدندو دست به خراب کاری زدند و بعد فهمیدند کی بود و چی بود و چی شد و در نهایت دایره اطلاعات نیروی انتظامی و مامورین موفق به شناسایی و دستگیری می شود. این مشکل بزرگیست. شبیه آن تروریست های وارد شده به کشور و ورود آنها به مجلس و انجام عملیات تروریستی / سازمان اطلاعات کشور نبایستی زیر مجموعه رئیس جمهور باشد، بلکه بایستی وابسته به سازمان کل سپاه یا ارتش باشد و سازمان کل سپاه یا ارتش هم وابسته به رهبری می باشد. یک نماینده ای از سازمان اطلاعات در درون دولت حضور داشته باشد و با دولت ارتباط داشته باشد. این اشتباه بزرگیست که وزارت اطلاعات زیر مجموعه دولت باشد. این همه کالای قاچاق وارد کشور می شود و کمر صنعت داخلی را شکسته است، اینها چه کسی هستند؟ جواب را بایستی سازمان اطلاعات بدهد.
منصور
Iran, Islamic Republic of
هیچ وقت فراموش نکنیم که هر شخصی ادعای مملکت داری کرد، بایستی برای عدالت اجتماعی و رفاه اجتماعی گام بردارد. مدام بشینیم بگیم که مردم ما شریفند، محربانند، غیرت دارند، اما عمل ما منجر به ظلم به ملت و فشار به ملت، افزایش بیکاری، تعطیلی یا نیمه فعال شدن بنگاه های تولیدی کشور باشد، نه تنها این افراد مملکت دار نیستند، دوستدار مملکت نیستند، بلکه انسان های کدن در لباس مدیریت هستند. خواهش می کنم بنام بنده این مطالب را چاپ کنید.
United States
این برخورد با معترضین باید بیفته رودوش اصحالطلبان مخالفت بی بی سی رسانه اصحالطلبان عبدی و دخترش خاتمی و داداشش ممدرضا جلایی پور و خبرنگارهای اصحالطب که معترضین را بی سواد و فتنه گر و اشوبگر خوندن باید تو تلویزیون و رسانه ها اعلام بشه
تا این موج سواری اصحالطبان روی اپوزوسیون تموم بشه
Iran, Islamic Republic of
منم اول مثل شما فکر میکردم اینا از نفهمیشونه که کارهایی که شما گفتید انجام نمیدن ولی حالا مطمعن شدم خودشون هم دوست دارن ژست اپوزیسیون رفقای اصلاح طلبشون حفظ بشه ...
Iran, Islamic Republic of
این بنده خداها را ول کنید باور کنید اگر کار و درامد داشتند کجا می اومدن سر خیابون
مشکل اصلی اصحالطلبانند
گزارش اختصاصی بی بی سی فارسی و اینکه هکرهای سپاه!! قصد هک ایمیل مولاوردی و ظریف و نسولای اصحالطلب را داشتن نشون میده ایم رسانه اختصاصی اونهاست
اپوززوسیون ج.اسلامی هم با این تحقیری که از اصحالطلبان دید راهشو از اونها جدا کنه و از دولتهایشان بخواهد بودجه و مالیاتشون را صرف رسانه هلی اصحالطلب مثل بی بی سی و .. نکند
Iran, Islamic Republic of
فعلا یکی به ایت الله خاتمی بگه فردا تو نماز جمعه فقط حرفها مخالفت و توهین و تحقیرهای لیدرها و خبزنگارهای اصحالبلان با این معترضین را بگه نه اینکه باز با گفتن اعدام و برخورد خشن و ...کل هزینه را بندازه رو گردن اصولگراها
و این اصحالطلبای دوزیست که اول سر اینکه فکر کردن اینها سناریوی اصولگراها برای زدن دولت روحانین و بعد سر اینکه اینها اصلا اسم حصر و شعارهای اصحالطلبان را نمیارن کلی بهشون تحقیر و فحش و درخواست برخورد امنیتی کردن را بگن


به نظرم من شعارهای تند و کشته سازی و انحراف اعتراضاتهم نفوذیهای دولت امنیتی بود که اینها تجربه خوبی دارن مثل قتلهای زنجیره ای که گار خودشون بود

از سردار جعفری هم تعجب میکنم مسیله را خواست به احمدی نژادنسبت بده و با اون تصفیه کنند

این اعتراضات خودجوش بود ولی خوب به انحراف بردنش
United States
شواهد این که امدنیوز پروژه امنیتیهای مخفی برخی نفوذی های درون دولته بسیار زیاده
متاسفانه دوستان هنوز ساده اند
بنظر شما اگر توسط امدنیوز این اعتراضات به انحراف و اشوب کشیده نمیشد اعتراضات بحق اقتصادی به دولت قابل جمع شدن بود؟

دلسوزان نظام حواسشون باشه امنیتیها چنان بازی مسگیرن که شما هدف اصلیشون را ندانید

من هنوز معتقدم که امدنیوز رسانه مخفی اصحالطلبانه همانطور که بی بی سی بعد از گذشت زمان کافی از 88 مشخص شد رسانه اصحالطلبانه
خبرنگاران بی بی سی بیشتر نگران این بودند این تظاهرات برای اصحالطلبان بد نشه

بی بی سی پلیس خوب و امدنیوز پلیس بد تیم امنیتی اصحالطلبانه

اصولگراها نباید بازی میخوردن وقایع نشون داد که بد بازی خوردن

الان هم باز هزینه برخورد با معترضین افتاد روی دوش اصولگراها
اصلاحطلبان هم بعد از شوک دو روز اول با امنیتی کردن اعتراضات به دولت را جمع کردند هم باز هزینه برخورد را انداختن رو دوش اصولگراها
این که برخی از مسیولین نظام هم به اشتباه خواستند موضوع را به احمدی نژاد منسوب کنند و نصفیه جشاب کنند هم که دیگر عمق فاجعه بود

به هر حال هنوز اصولگراها با اشتباه تاکتیگی درک درشت از عملیات روانی رقبا ندارند
Iran, Islamic Republic of
اگر ذوب در احمدی نژاد نیستید, عملکرد احمدی نژاد و دوستان را با دقت در یک سال اخیر و بویژه روزها و ماه های اخیر مرور کنید بعد او را تطهیر کنید...
Iran, Islamic Republic of
اغتشاش گری در نظام ما هزینه ندارد . 24ساعت بازداشت و تمام.
حداقل میتونن خسارت ها را ازشون بگیرن. هزینه جبران خسارت های مالی را بگیرن. غالبا خانواده هاشون توانایی مالی را هم دارند. ما دیدیم که بسیاری از بچه پولدارهای شهر بینشون بودند.
سلام. پلیس کتک میخورد . خودرو نیروی انتظامی آتش میگیرد بعدقریب به اتفاق بازداشتی های مشهد با قرار بیست میلیون تومنی آزاد شدند. به قوه قضائیه حالی کنید حداقل جرم کسی که در اغتشاش شرکت کرده و ظاهرا خشونت نداشته اینه که با حضورش زمینه را برای خشونت بقیه آماده کرده. اگه همین ظاهرا شعاردهنده ها و تماشاچی ها نبودند اون چند نفر امکان حمله به پلیس را پیدا نمی کردند و خودرو پلیس را آتش نمی زدند.
امیر عباس
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای تاسف دارد که بجای دادن توضیج مناسب بدنبال توجیه می باشیم و با این توجیهات نسبت به تضعیف اقتدار وتوانمندیهای ملی خود مبادرت می ورزیم امروز بحث می شود از نقش عوامل بیگانه یا فلان اقا که با انتقاداتش باعث ایجاد اغتشاش شده است ؛انانی که با دانش اطلاعاتی اشنایی داشته باشند خوب میدانند که اشوب و نا ارامی در مرحله تهدید است و قبل از ان مراحل معضل و اسیب را داریم با این حرف دقیقا یکی از مقتدر ترین سیتمهای اطلاعاتی دنیا را متهم به نا کار امدی می کنیم سیتمی که قادر بوده است در سازمان های اطلاعاتی مخوف دنیا چون موساد نفوذ کند و عملیات فریب را در ان مراکز اجرا نماید سازمانی که در پیچیده ترین سازمان تروریستی نفوذ و اشراف اطلاعاتی داشته و تیم های عملیاتی تروریست ها سازمان منافقین قبل ورود به داخل خاک کشور کاملا شناسایی شده ومنهدم می شوند باید منصفانه قضاوت کنیم مردم نسبت به وضع موجود رضایت نداشته و ندارند و بایستی منتظر اعتراضات مسالمت امیز مردم باشیم و دیدید این مردم ضد انفلاب نیستند اینکه بگویم تعداد معترضین چهل هزار نفر یا کمتر و بیشتر بوده است چیزی را حل نمی کند اینکه بگویم دستگیر شدگان در قم فرزندان سرمایه داران ان شهر بوده اند چه چیزی را حل می کند بیایم بگویم چرا فرزندان سرمایه داران شهر قم که از رانت های مختلف برخودار می باشند در این اغتشاشات شرکت داشته اند و در کنار ان بگویم چرا محرومین و پا برهنگان هم انان را همراهی می کردند وجه مشترک مطالبات انان در چه بوده است ؛ راستی چرا با باز شدن دهنه پلاتین موتور اعتراضات اجتماعی این موتور روشن نشد و مردم خود امدند در میدان و قضیه اغتشاش حل شد ؛ اشاره به امار اغتشاش گران بدین شکل صحیح نیست شما در خصوص مطالبه یارانه رفراندم عملی برگزار کردید و از افراد قابل احترام در جامعه برای مطالبه نکردن یارانه ازسوی مردم هزینه کردید دیدید بیش از نود در صد علی رغم توصیه بزرگان سیاسی و مذهبی کشور تقاضای مطالبه اخذ یارانه را دادند یعنی نود در صد مخالف حذف یارانه میباشند چرا مسئولین به افکار عمومی احترام نگذاشته و کار خود را انجام می دهند این یعنی ایجاد شوک به جامعه وحال باید منصف بود اگر قرار است با دستگیر شدگان در این اغتشاشات برخورد صورت پذیرد بایستی با تمام کسانی که واقعیت های موجود را کتمان کردن و به هشدار های داده شده از سوی سازمانهای اطلاعاتی و خصوصا تذکرات مقام معظم رهبری توجه مناسب نداشته اند هم بعنوان عاملین ایجاد این اغتشاشات برخورد مناسب صورت پذیرد تا شاهد بروز اینگونه بی نظمی ها در جامعه نباشیم
Iran, Islamic Republic of
در شهرستانهای کوچک فقیر و فقرایی بودند که در طول چهل سال گذشته بجز یارانه چهل پنج هزاری هیچ خدماتی ازنظام نگرفته بودند اینان بنوعی از جامعه بریده بودند که نه از رانتی استفاده کرده بودند نه وام کم بهره گرفته بودند نه استخدام دولتی بودند نه حتی به شرکتهای روزمزدی ماهی نهصدهزارتومانی راه داشتند اینان به هیچ دستگاه دولتی و سایر نهادها را ه نداشتند حتی می توان گفت توان احقاق حق خود را با حرف نداشتن چون نه تنها خود این جوانان بلکه خانواده هایشان به دلایل همان فقرشان رانده شده بودند. اینان در سیاره ایی ایزوله شده با فقر زندگی می کردند که هیچ گونه قدرت تحلیل و تفکر ی نداشتند به طوریکه می خواستند یه شبه به تمام عقد ه های فرو خفته البته و صد البته با تحریک کانال های معاند برسند کافی برای اثبات این ادعا آماری از بازداشت شدگان بگیرید
Iran, Islamic Republic of
سه عامل موجب این اغتشاش شد:1-عدم توجه به سخنان رهبری مبنی بر علنی نکردن دعواها و عقده های سیاسی (مثلا هی نگفتن فساد در دولت،(بخصوص نیروهای مذهبی،چون مردم فکر می کنند که همه دزدند در حالی که خداوحق تعداد کمی دزد بیت المالند،پس مردم ناراضی میشند از نظام)2-عدم اصلاح تعدادی از روحانیون مثلا در جریانید اغتشاش از مشهد با فراخوان آقایان علم الهدی و رییسی شرو ع شد بدون در نظر گرفتن شرایط کشور و نیز بدون مجوز وزارت کشور(آقای خاتمی در خطبه ها حق دادند به راهپیمایی اما اگر زمان غیر این دولت بود آیا نمی گفت بدون مجوز چرا تجمع و اینها را فتنه گر نمی دانست،زمان احمدی نژاد اینا فتنه گر و منافق بودند،دلیلی که تعداد زیادی از مردم از علما در نتیجه دین گریزانند همینه چون خودشون به توصیه هاشون عمل نمی کنند3-ضعف در کنترل فضای مجازی و اینکه این افراد بیشترشون سابقه دارند پس تا کی توجیه با بخشش و رافت اسلامی...اینا زود طبق شرع و قانون باید اعدام شند
Iran, Islamic Republic of
برو بابا خودا روزیت رو جای دیگه بده، دولت ناتوان ِ اشرافی منشِ بی برنامه رو +دشمن همه جا حاضر برای انتقام رو ،جا گذاشتی به این وآن بند کردی؟!
Iran, Islamic Republic of
بندهایی که نوشتی، فقط به درد خودت و دولت بنفش میخوره.
اعتراضات از مشهد شروع شد؟
پس احسنت به مشهد. احسنت که به حق اعتراض مردم، احترام میذارن.
اما شما افسادطلبان چی؟! شما یک روز میگید اعتراض حق مردمه، روز دیگه میگید برای چی مردم اعتراض کنن؟!
من به مردم و خوانندگان میگم که نشانه اصلی نفاق، دروغه. ببینید چه کسانی، چه دولتی، و چه طرفدارانی، درباره حق اعتراض مردم، دروغ پشت دروغ میگن.
موجک
Iran, Islamic Republic of
دستور العملهای امنیتی و نظارت تصویری حتما" باید تغییر و ارتقاء پیدا کند. سازماندهی نیروهای مردمی لازمست.