جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱۰
۶۵

گیچ شدن روزنامه اصلاح طلب از رویکرد سعید جلیلی نسبت به دولت

سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب: 578265
برای رسانه های زنجیره ای اصلاح طلب که سیاست را تنها رسیدن به قدرت تفسیر می کنند و حتی حاضر به گفتن نکات مثبت درباره دولت مخالف خود در طول تمام این سالها نیستند، رویکردهای انقلابی برای کمک به دولت مخالف قابل فهم نخواهد بود.
گیچ شدن روزنامه اصلاح طلب از رویکرد سعید جلیلی نسبت به دولت
گروه سیاسی جهان نيوز: سعید جلیلی از مدت ها پیش تاکید کرده بود، اگر مشکل مردم را بخاطر اینکه دولت دستمان نیست حل نکنیم، رذالت است.

وی در اینباره در توئیتر خود نوشت: «اگر امروز بتوانیم مشکلی از مشکلات مردم را حل کنیم اما چون دولت دستمان نیست این کار را نکنیم، این کار نه تنها خیانت بلکه رذالت است.»

به گزارش جهان نيوز، سعید جلیلی همچنین با اشاره به تجمعات اخیر در کشور در توئیتر خود نوشته است: «فتنه امروز، مردم را نسبت به آینده ناامید و دستاوردهای بزرگ و مثبت ۴۰سال را نفی می‌کند. اگر مسئولیت نداریم قرار نیست در نقش اپوزیسیون نظام حاضر شویم. انقلابی‌گری به معنای کمک به دولت برای رفع مشکلات در هر دوره از زمانی است که مسئولیت اداره کشور بر عهده ما نیست.»

این در حالیست که روزنامه آرمان در تحلیلی مغرضانه درباره این توییت قابل تامل سعید جلیلی آن را رویکرد جدید وی دانسته و تییتر زده است: رویکرد سعید جلیلی، سلام روحانی، بای بای احمدی‌نژاد !

روزنامه آرمان در اینباره می نویسد: از این توئیت می‌توان دو برداشت داشت نخست آنکه او به احمدی‌نژاد برای رفتارهای اخیرش کنایه زده است و از سوی دیگر می‌توان این گمانه را مطرح کرد که استراتژی رقابتی جلیلی جای خود را به‌همراهی با دولت داده است که البته اگر این گزینه صحیح باشد، دلیل آن را باید ناموفق‌بودن اجرای پروژه تضعیف دولت دانست. حمایت جلیلی از دولت به‌طور حتم به مذاق بسیاری از حامیانش خوش نخواهد آمد و تصور می‌شود برای حفظ آنها در آینده توضیحات بیشتری درباره این تغییر دهد!

البته انتظاری از روزنامه سیاست زده آرمان نیست که رویکرد جریان انقلابی را نسبت به منتقدین و تلاش همواره برای تقویت نظام حتی زمانی که دولت غیر انقلابی و غرب گرا در سرکار هست، را درک کند.

اما برای رسانه های زنجیره ای اصلاح طلب که سیاست را تنها رسیدن به قدرت تفسیر  می کنند و حتی حاضر به گفتن نکات مثبت درباره دولت مخالف خود در طول تمام این سالها نیستند، رویکردهای انقلابی برای کمک به دولت مخالف قابل فهم نخواهد بود.

این در حالیست که یکی از اصولی ترین مبانی رویکرد انقلابی گری در میان جریان ارزشی کشور کمک به همه دولت ها بر اساس توصیه رهبر معظم انقلاب بوده و البته به شرطی که دولت نیز حاضر به همکاری و همفکری با جریان ارزشی برای حل مشکلات نظام باشد.

اما روزنامه آرمان در ادامه نیز می نویسد:" احمدی‌نژاد در سال 84 خودش را مهندس و استاد دانشگاه علم و صنعت معرفی کرد اما در تمام امور به اظهارنظر می‌پرداخت. جلیلی اما سعی کرد با قاب یک انقلابی پا به عرصه سیاست بگذارد. به تدریج به سمت موضوعات مدرن رفت که همان انرژی هسته‌ای بود. او در این عرصه هم سعی کرد معادلات بین‌المللی و مصوب را دراولویت دوم قرار دهد و در وهله اول پیوندی میان عقیده انقلابی‌گری و انرژی هسته‌ای ایجاد کند که این تلاش تنها برای طرف ایران دارای معنا بود و کشورهای اروپایی چندان از استراتژی او سر در نمی‌آوردند. دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی و رئیس سابق گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران با کشورهای غربی البته کمی از احمدی‌نژاد جلوتر بود چرا که نه کاپشن، نشان شناسایی او بود و نه عادت داشت در مقابل دوربین چهره خود را به‌نحوی تنظیم کند که مصنوعی‌بودن آن عیان باشد یعنی این دو ویژگی احمدی‌نژاد را نداشت."
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
قوه تحلیل آرمانیها همین قدر بیشتر نیست!
Iran, Islamic Republic of
همین جناب جلیلی بود ک از دولت در سایه و اپوزیسیونی برای به چالش کشیدن دولت صحبت می کرد و لذا ریشه فتنه گری و نفاق را باید در اقدامات امثال ایشان جستجو کنید
Iran, Islamic Republic of
خوبه اول معنب دولت در سایه رو بدونیم بعد اظهار نظر کنیم
شاید در کشورهای غربی معنی خاصی داشته باشه اما اینجا اینطور نیست
اگر معنی نامناسبی داشته باشه کسی که همچین قصدی داره اصلا اعلام نمی کنه
Iran, Islamic Republic of
هر معنی داره خوب نیست
چون اسم شبهه ناک و بهانه سازی داره
لجاجت بسه
افتاد؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
به اصطلاح اصلاح طلب ها برای زمین زدن دولت احمدی نژاد چه ها که نکردند. حالا داری به این بنده خدا گیر میدی که دولت رو نقد نکنه؟ به به و چه چه کنه خوبه؟ راضی هستی؟
محمدرض
Iran, Islamic Republic of
خیلی جاهل و نادانی
دولت در سایه
Iran, Islamic Republic of
دولت در سایه با اپوزیسیون متفاوت است

دولت در سایه جمعی از نیروهای انقلابی و متخصص هستند
اینها می گردند و مشکلات کشور رو شناسایی می کنن و برای رفع مشکل راهکارهای مناسب پیدا می کنند
این راهکارها به دولت ارائه می شود و دولت در صورت تمایل می تواند از این راهکارها بهره ببرد

شخص آقای جلیلی بارها فرمودند اینکه بنشینی و کاری نکنی تا کمر مردم زیر بار مشکلات خم شود خیانت است
باید هر کاری می شود برای رفع مشکلات کشور و ملت انجام داد
Iran, Islamic Republic of
خیلی‌ها تلاش کردند چنین دروغ بزرگی را بین مردم جا بیاندازند اما بی عرضگی‌های دولت بیش از آن بود که مردم این دروغ را باور کنند
Iran, Islamic Republic of
دولت سایه برای کمک به حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بود .
ایرونی
Iran, Islamic Republic of
فهم شما از دولت در سایه مثل امثال مقاله نویسان روزنامه آرمانه که حتی کمک به دولت در قالب دولت در سایه رو منفی برداشت میکنید. برای شما فهم اقدامات انقلابی امثال جلیلی خیلی سخته
Iran, Islamic Republic of
آره خب! اصلا هم معلوم نیست از خشم مردم شلوارتونو خراب کردید
سید
Germany
آقای جلیلی میخواست با این چیزا شلوارشو خراب کنه که نمیرفت جنگ یه پاشو نمیداد که. کافر همه را به کیش خویش پندارد
Iran, Islamic Republic of
از خشم مردم ترسیدیم؟؟؟؟
داداش ما یک امام داریم که 1400 سال پیش گفته
فتنه را آرزو کنید که در آن نابودی زورگویان و پاکی زمین از تباهکاران است.
امام جعفر صادق (صلوات الله و سلامه علیه)

شما بگو چه نقل قولی از حضرت ترامپ داری؟؟؟
یعنی از تهدید ترامپ و ضد انقلاب بترسیم به مژده و بشارت امام معصوم و نادیده بگیریم؟
هر چه بشه یعنی پیروزی ما و سرشکستگی شما
United States
خراب کردن، کار شما و رفقاتون هست وقتی به سطلهای زباله حمله میکنید و ناگهان گربه ای میپره بیرون و میگه میو
Iran, Islamic Republic of
توهم بیش از حد منجر به تحجر میشه

تا جایی که به طرف خورشید رو نشون میدی ولی برمیگرده میگخ شبه
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
تفکرت مثل داعش می مونه و بهره ای از عقل نداری !!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
باباجان افساد طلب اسمش روشه دیگه...
Iran, Islamic Republic of
تحلیل شما هم از نوع نگرش آقای جلیلی نسبت به تشنجات اخیر درست نیست .
با توجه به اظهار نظر منطقی ایشان دید مثبتی نسبت به ایشان پیدا کردم .
ایشان مثل بقیه اصولگراها از آب گل آلود دنبال ماهی نبود
می شود به نامبرده بعنوان یک میهن دوست بالقوه نگاه کرد
Iran, Islamic Republic of
البته باید توجه داشت ک حرف قشنگ زدن خیلی کار سختی نیست بلکه عمل درست کردن مهمه،ولی کار ما بجایی رسیده ک ب حرف قشنگ هم قانعیم
Iran, Islamic Republic of
اصولگرائی یعنی همین
Iran, Islamic Republic of
این گفته ایشان با تمام تحلبل های که تا به امروز از ایشان خوانده و شنیده بودم فرق دارد خدا را شکر که نمردیم و چرخش چرخ روزگار را هم دیدیم پس زنده باد تفکر جدید اقای جلیلی
Iran, Islamic Republic of
استعفا بهترین کاریه که روحانی می تونه انجام بده
Iran, Islamic Republic of
با سلام . اصولگرایان حقیقی کسانی هستند که در هر شرایط و با هر دولت و هر مجلس و هر قوه قضائیه که مورد تایید رهبری است تا جایی که به کار گرفته شوند و اجازه داشته باشند جهت ارتقاء نظام و تثبیت و تقویت جمهوری اسلامی و در راه خدمت به مردم عزیز کشور و تقویت انقلاب مقدس اسلامی و مبارزه با استکبار جهانی همکاری و همیاری میکنند و از هیچ کمکی دریغ نمی کنند . گرچه به بعضی کار گزاران و جهت گیریهای انها ایراد و اشکال داشته باشند . تقویت و حفظ جمهوری اسلامی واجب و تضعیف ان به حکم شرع و عقل حرام قطعی است .و اگر احیانا کنار گذاشته شوند به هیچ وجه در صدد تضعیف و تخریب نظام اجرایی کشور بر نمی ایند . از این جهت باید توجه داشته باشیم که زبان انتقاد ما باید بر اساس تقوی و اخلاق و تقویت نظام مقدس اسلامی باشد . نه بر اساس هوای نفس و این که چرا ما نیستیم . الحمد لله چنان که ظاهر است این صفات پسندیده و تقوای سیاسی در جناب اقای دکترسعیدجلیلی وجود دارد . و این سرمایه بزرگی محسوب میشود .کسانی که با منطق مادی سراغ تحلیل حوادث و شخصیتها میروند از شناخت دقیق برخوردار نخواهند شد .
Iran, Islamic Republic of
صاحبان این نوع تفکر همه چیز رو در قدرت می بینن
پیش این افراد تقوی و انصاف محلی از اِعراب نداره
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر سعید جلیلیها؛ برمردان انقلاب؛ بردلسوزان نظام و مردم
مرگ برمنافقین و فتنه سازان و فتنه گران
Iran, Islamic Republic of
با این نوع نگارشهای سطحی نگر، سطح پایین جریان شناسی خودشون را نشون میدن
Iran, Islamic Republic of
مخشون بااین تحلیل نسوخته؟؟!!
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلب ها انتظار دارند دکتر جلیلی الان بر ضد آنها کار کند غافل از اینکه ایشان در نهایت و در کل و صرفا در جهت منافع کلی و جزئی ایران قدم برمیدارد.
تحلیل ساده است. آدم با ایمان کم است. مخصوصا تو اصلاح طلب ها.
برادر
Iran, Islamic Republic of
آخه
کافر همه را به کیش خود پندارد.
زمانی که خودشون سر کار نباشن پیام میدن به غرب که تحریم کنید ملت رو که جواب میده...
عمار
Iran, Islamic Republic of
همین کوته فکری ها بود که88را رقم زد وهمین کوته فکری ها بودکه امروز التهاب آفریده.
امثال آرمان آنقدر کوته فکرند که تنها به منافع شخصی وحزبی خود فکر میکنند.حتی حاضر نیستند از از جناح رقیب سخن حق بشنوند .خودش شیفته نیز هستند وبرای همین اهل مشورت هم نیستند .کلا جناح رقیب را فاقد هرگونه دانش میدانند وخود را بالاتر از همه میپندارند .درحالی که در تمام زمانهایی که حاکمیت دست آنها بوده زیانهای بی شماری به کشور زده اند.
آنها چون خودشان همیشه زیر پای رقیب را خالی کرده اند بدون در نظر گرفتن مصالح جامعه ،بنابراین بزرگ منشیهای افرادی چون آقای جلیلی برایشان قابل هضم نیست.
محسن
Iran, Islamic Republic of
آدمهای احمق به اینها می گویند که حاضرند برای چند لقمه نون که جلوشون بندازن به کشور به هر نحوی شده خیانت کنند و تو مخیله شون هم نمی گنجد که کسانی حاضر باشند برای کشور حتی به دشمناشون هم کمک کنند یعنی اینها کاملا سیاه و سفید می بینند برای همین هم هست که جایی که منافعشان باشد حتی با سعودیها و اسرائیل صهیونیسم هم حاضرند هم پیاله شوند مهم این است که کجا برایشان چرب وچیلی باشد و حاضرند برای اینکه چند روزی به اونها به عنوان ملیجک هم که شده ارزش بگذارند تمام کشور را بفروشند اینها وطن فروشان واقعی در کشور عزیز هستند خیانت کاران بز ذلی که در فکر شان جز خیانت به هر قیمت که شده چیزی دیگری نیس و حقارت و در یوزگی همیشه در خونشان جاری است
Iran, Islamic Republic of
پس الان که دولت میگه عربستان در اغتشاشات دست داره اما ظریف میگه دوست و برادرم عادل الجبیر این یعنی سلام عربستان و بای بای ایران
شاهین
Iran, Islamic Republic of
این نمونه ی سیاست مولا امیر المومنین است
که در عین نامردمی حریفان، برای مصلحت اسلام و مسلمین حتی به آنها مشورت می کند و در امور سیاسی هرجا لازم باشد دخالت می کند. حتی اگر به اسم حریفان تمام شود.

این مدیریت جهادی و انقلابی است.
Iran, Islamic Republic of
مدیریت جهادی رو سردار قالیباف به ملت نشان داد. و باید این سبک مدیریت رو به اسم جنابشان در آموزش و پرورش و دانشگاه ها در دروس تحصیلی گنجوند . البته پیشنهاد می شود به خاطر نتيجه گیری صددرصدی در مقدمه کتاب مدیریت جهادی ، از نظرات شاذ جناب حسن کردمیهن هم استفاده شود. به خصوص در مبحث آتش زدن سفارت خانه های بی دفاع و صد البته با اوکی بن سلمان . حالا املاک نجومی رو ...... بی خیال.
اما سخنی هم با جناب دکتر جلیلی : دکتر جان کمک و تصمیمات شما در زمان مسوولیت تان رو ، ملت هنوز فراموش نکرده اند. شش قطعنامه تحریمی شورای امنیت که کشور و مردم به فلاکت انداخت. بی راه نیست اگر بگویم اغتشاشات و نا آرامی های اخیر که با شعار بر ضد گرانی و بیکاری ، و البته سو استفاده ی آشوبگران و دشمنان ، همراه شده است ، حاصل و نتایج سو مدیریت و ناآگاهي شما در مبحث دیپلماسی سیاسی - هسته ای با طرف مقابل ، که از قضا دشمن هم می باشد ، بوده است. البته به همراه اقدامات پوپوليستی اوس محمود .
Iran, Islamic Republic of
قطعنامه ها هیچ نقشی در اعمال تحریمها ندارند زیرا خود روسیه که حق وتو دارد و هیچ قطعنامه ای برایش تصویب نمی شود تحت تحریم است اما ناآرامی های اخیر نشانه سوء مدیریت دولت میباشد در دولت نهم و دهم رکود نداشتیم و اوضاع اقتصادی مردم روبراه بود و اعتراض مردمی هم نداشتیم اما شبیه همین حوادث را در دهه هفتاد در دولت هاشمی رفسنجانی داشتیم و حالا با همان کابینه در حال تکرار است .
Iran, Islamic Republic of
نه اینکه الان اصلا تحریم نیستیم و همه تحریمها برداشته شد و مردم در رفاه کامل هستند؟ با برجام ملت رو خام کردند. ثروتمندان ثروتمندتر و فقرا فقیرتر شدند.
Iran, Islamic Republic of
حداقل توی تیم ایشان جاسوس نداشتیم و از موضع عزت و قدرت و مصلحت مذاکره می کردیم اما با برجام نافرجام هسته ای را بتن ریختیم و نابود کردیم و تحریمهای دوبله و سوبله تحویل گرفتیم .
19
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم
چند نکته با روزنامه محترم آرمان
1-آیا آنچه در متن آقای جلیلی آمده را 1400 سال پیش امیرالمومنین(ع) در زمان خلفا اجرا نکرد؟
2-اینکه آقای جلیلی نوشته اند" چون دولت دست ما نیست حل نکردن مشکلات مردم نه تنها خیانت بلکه رذالت است" در بین سالهای 84 تا 92 به عملکرد احمدی نژاد انطباق دارد یا آن کسانی که رای مردم در سال 84 را هنوز نتوانسته اند بپذیرند؟
3-لطفا نظر خود را در مورد این جمله شهید بهشتی که فرمودند
"ما انقلاب نکردیم تا قواعد بین المللی را بپذیرم بلکه انقلاب کردیم تا آنها را تغییر دهیم " بفرمایید
Sweden
دکتر جلیلی، فارغ از اینکه با افکارش موافق باشیم یا نه، از پدیده های استثنایی سیاست ایران است که در عمل ـ و نه در شعار ـ اخلاق سیاسی و سیاست اخلاقی را به نمایش گذاشته. این فرد چند سطح بالاتر از سطح سیاسی رایج مملکت است و حق دارد که فهمیده نشود. بعضی ها یا نمی فهمند یا خود را به نفهمی می زنند و جلیلی را در حد پایین خودشان تحلیل می کنند. کاش امثال جلیلی در جناح های مختلف زیاد شوند
United States
آرزوی خوبیه ولی امثال جلیلی هیچ وقت در هیچ جناحی پیدا نمیشوند چرا که اساسا با ماهیت حزب بندیها و زد و بندهای رایج سیاسی هیچ سنخیتی ندارند. شما در یک حزب مجبور میشید بخاطر منافع حزب حتی اگر کاری را درست تشخیص دادید انجامش ندید و بالعکس، اما ایشون بدون قید و بند و وابستگی به اشخاص کاری که تشخیص میده برای عقیدش، برای مردم لازم هست، انجام میده
Iran, Islamic Republic of
جناح با حزب متفاوت هست به نظرم. صحبت شما احتمالا راجع به حزب درست است اما در مورد جناح لزوماً این طور نیست.
محمد
Iran, Islamic Republic of
با سلام
گرچه چنین رویکردی برای کسانیکه با دید غیراسلامی به سیاست نگاه می کنند غیرقابل فهم است و تفاسیر اشتباه روی آن می گذارند ولی چیز جدیدی نیست. به عنوان مثال:
گرچه مقام معظم رهبری دام ظله با رویکردهای اقتصادی و ... آقای هاشمی یا برخی مواضع آقای خاتمی شدیدا مخالف بودند از کمک به آنها برای پیشرفت کشور ابایی نداشتند بگذریم که آنها پذیرش آن را نداشتند. نمونه آن تاکید حضرت آقا بر ارتباط هر چه بیشتر بین دانشگاه و صنعت است به این دو رئیس جمهور است ولی متاسفانه بدان توجه نکردند. به بیانات حضرت آقا رجوع کنید.
United States
اولا اين آقا با دولت در سايه اش و حمايت دوستانش اين فتنه را از روز اول شروع كرد و جرقه روز اول در مشهد را زد
بعد داستان الان اينه كشتي غرق بشه هممون غرق ميشيم هست نشون از حسن نيت و درك سياسي اش نيست
پیمان
Iran, Islamic Republic of
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

اصلاحات چیِ مزدور
غیر از این چی باید بگه؟

... به تو و اون کرباسچیِ دروغگو
که این روزا دارید به جلو فرار میکنید.
Iran, Islamic Republic of
یادت رفت بگی دولت روحانی هم اصلا مقصر نیست!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
خودتان را به کوچه علی چپ نزنید مردم از گرانی و بیکاری و مشکلات اقتصادی و فساد به ستوه آمده اند و اعتراض حق مسلم مردم است .
United States
نه هیچ کس خودش و به کوچه اکبر چپ نزده، نگران نباش.
فتنه ها برای اسلام پیروزی و اعتلا میاورد
صمدی
Iran, Islamic Republic of
درود بر انقلابیون دلسوز
Iran, Islamic Republic of
واقعا درسته . من موافقم . احسن به جهان نیوز
جلیلی نمونه تمام عیار یک انقلابی اصیل، تکلیف گرا و دلسوز مردم و نظام...
که همواره دلش در گرو نظام و انقلاب است نه چپ و راست و نه اصلاح طلب و اصولگرا و...
Iran, Islamic Republic of
کثیف ترین روزنامه روزنامه ارمان است
Iran, Islamic Republic of
روزنامه اجاره ای خاندان هاشمی است دیگه !
Iran, Islamic Republic of
جلیلی مرد بزرگیست ای کاش ارزش اون رو مردم بفهمند.
Iran, Islamic Republic of
تصور آدمی که فقط به فکر کشور نظام و اسلام است برای برخی اصلاح طلبان که فقط به فکر منافع خود هستند سنگین است . بله این آقا روزی به خاطر نظام طرفدار احمدی نژاد بود و حالا به خاطر نظام مخالف اوست و میگوید باید مشکل مردم را حل کرد . چون هدف نظام اسلامی است نه شخص گروه دسته یا حزب چپ و راست .
اصلاح طلبانی که فقط به فکر منافع خود هستند و فکرشان فراتر از این نمیرود و جز نوک دماغشان نمیبینند این طور تفکر برایشان نا آشناو غیر قابل تحمل است .و فقط به فکر تخریب هستند .
Iran, Islamic Republic of
اگر احمدی نژاد رییس جمهور نمی شد آقای جلیلی به دبیری شورای امنیت ملی می رسید. این ها به احمدی نژاد کمک نکردند . بلکه احمدی نژاد فرصت داد تا این ها در کشور به منصبی برسند. رای مردم نشان داد این ها در کشور چقدر نفوذ دارند.
Iran, Islamic Republic of
احسنت
این نمونه ای از اخلاق اسلامی است امید که سایر مسئولین نیز همین رویه را در پیش بگبرند.
Iran, Islamic Republic of
زنده باد جلیلی
اینجاست که نقطه قوت و پیروزی ماست
همون نقطه قوتی که احمدی نژاد هم نداشت
Iran, Islamic Republic of
آرمان همه را به کیش خود پندارد
Iran, Islamic Republic of
البته ایشان در فکر انتخابات 1400سات و از الان دارد از بین اعتدالیون یار جمع می کند این افراد چنان ...
پناه بر خدا
M.sh
Iran, Islamic Republic of
اگه هدفش فقط انتخابات بود چرا ایندوره، با اینکه برنامه های بسیار عالی برای کشور در هر زمینه ای تدوین کرده ، پا به میدان نذاشت.!؟ عقل که نباشد جان در عذاب هست. اون چیزی که ما میبینیم افساد طلبانی... از قبل انتخابات ۹۲ چنان سنگ روحانی رو به سینه میزدن که هرکسی، جز روحانی رو انتخاب میکرد میشد کافر! اما الان در دولت جدید، کی بود کی بود من نبودم، راه انداختن وانگار نه انگار که تا دیروز همین ها نبودن که حتی از توهین به امام رضا علیه السلام دریغ نکردن برای کوبیدن جناح مقابل روحانی! این اقایون حواسشون نیست که دوربین ها همه چیز رو ثبت وضبط میکنه. اما امروز ندای روحانی کیه روحانی کیه سر دادن! میدونید چرا!؟ میگم، چون از الان خیز انتخابات ۱۴۰۰ رو برداشتن ویه جوری دارن عملکرد ضعیف دولت رو از دامان خودشون پاک میکنن. اما اینو حواسشون نیست که همه چیز در دفتر اعمالشون از جانب خداوند ثبت شده تا روز موعود!
Iran, Islamic Republic of
خدا شفات بده
تقصیر نداری
درک نمی کنی
علی
Iran, Islamic Republic of
واقعا نظریه پردازان آرمان...
Iran, Islamic Republic of
فتنه گران در هر حال فرزندان شیطان هستند و کارشان شبهه افکنی است بنایراین نباید از اینگونه رذالت ها نگران شد. شاید جلیلی از افراد بسیار تادری است که معنای منافع ملی را از منافع سیاسی فردی مجزا کرده است. در عمل و در میدان مبارزه این واقعه در تمام موارد توسط جان برکفان انقلاب رخ داده است و دفاع از مرز بوم صرفنظر از تفکر مردم همواره رخ داده است ولی سیاستبازان بخصوص دلالان محبت غرب نمی توانند این نکته را بفهمند. کاش کمی تاریخ خوانده بودند و تاریخ چین در جنگ دوم را بیاد می آوردند که دو نیروی متخاصم داخلی در مقابل تهاجم خارجی تمام اختلافات را مسکوت گذاشتند و از کشورشان دفاع کردند. البته وقتی وظایف یک فرد از خارج دیکته شد نتیجه همان است که در تفسیر سیاسی خناسان می آید، همانها که به غربی راجع به تشدید تحریم و زمان بندی آن مشاوره! می دهند.
Iran, Islamic Republic of
استعفا بهترین کاریه که روحانی می تونه انجام بده