پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۴
۶

الان وقت دفاع کردن صدا و سیما از دولت روحانی نیست

نقد جدید اصلاح طلبان به رسانه ملی
دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب: 574227
بيست و سي با پخش بخشي از حرف‌هاي روحاني در هنگام ارايه بودجه در مورد سهم محرومين مدعي است كه گلايه‌ها نسبت به افزايش عوارض خروج، دغدغه‌هاي لاكچري است. بنا‌بر اين گزارش هدف رسانه‌هاي اصلاح‌طلب از پرداختن به موضوع پشيماني و دلايل رد آن جست‌وجوي سهم خودشان است؛ سهمي كه به اعتقاد آنها از جنسي غير از جنس سهم محرومين است.
الان وقت دفاع کردن صدا و سیما از دولت روحانی نیست
گروه سیاسی جهان نيوز: اصلاح طلبان که تا همین چند روز قبل صداو سیما را متهم به نقد و تخریب دولت تدبیر و امید می کردند و رسانه ملی را رسانه جناحی و میلی می نامیدند، اینبار اعتراض دارند که چرا این روزها از دولت دفاع می کند.

به گزارش جهان نيوز، دعوای اصلی این روزهای اصلاح طلبان البته این است که نباید در حالی که اصلاح طلبان انواع فشارهای رسانه ای را به دولت وارد می کنند، رسانه ملی از دولت دفاع کند.

روزنامه اصلاح طلب اعتماد طی گزارشی در اینباره نوشته است: " رسانه ملي كه در چهار سال گذشته بارها از مرز نقد فراتر رفته و دولت را تخريب كرده بود، اكنون تغيير رويه داده و از در دفاع از دولت در مقابل منتقدان در آمده است. گزارش اخير بيست و سي تحت عنوان «سهم‌خواهي سياسي با دغدغه‌هاي لاكچري» نخستين كنش صدا و سيما در راستاي تحقق هدف جديدش يعني تخريب حاميان اصلاح‌طلب دولت است؛ گزارشي كه مدعي است پويش پشيمانم از لندن و واشنگتن خط مي‌گيرد."

روزنامه اعتماد در حالیکه چهره های اصلی اصلاح طلب و سلبریتی های و وابسته به این جناح سیاسی علمدار ابراز پشیمانی علنی از رای به روحانی شده اند، مدعی شده که اصلاح طلبان نگفته اند که از دولت پشیمان هستند.

این گزارش روزنامه اعتماد در ادامه مدعی می شود: " در هفته گذشته بسياري از رسانه‌هاي داخلي به مساله پشيماني پرداخته و از قول چهره‌هاي سياسي شناخته شده نوشتند كه جاي پشيماني نيست. اصلاح‌طلبان اين پرو‍ژه را تلاش براي عبور از روحاني و خطا خواندند. آنان كه از پرو‍ژه عبور از خاتمي در دولت اصلاحات خاطره خوبي ندارند و نمي‌خواهند شاهد ظهور يك احمدي‌نژاد ديگر باشند؛ خيلي محكم در مقابل پشيمان‌ها ايستاده و تلاش دارند كه با بيان استدلال‌هاي خود آنها را قانع كنند كه نبايد پشيمان بود."

اعتماد در تشریح بیشتر گزارش اخیر بیست و سی نوشته است: "اين گزارش مشخصا به مصاحبه محسن ميردامادي با روزنامه اعتماد و ايده او يعني زياده‌روي دولت در شعارهاي انتخاباتي اشاره كرده است. در اين گزارش برخلاف رويه گذشته صدا و سيما كه روحاني و دولت او را هدف مي‌گرفت، در زمين حاميان اصلاح‌طلب دولت بازي مي‌شود. بيست و سي با پخش بخشي از حرف‌هاي روحاني در هنگام ارايه بودجه در مورد سهم محرومين مدعي است كه گلايه‌ها نسبت به افزايش عوارض خروج، دغدغه‌هاي لاكچري است. بنا‌بر اين گزارش هدف رسانه‌هاي اصلاح‌طلب از پرداختن به موضوع پشيماني و دلايل رد آن جست‌وجوي سهم خودشان است؛ سهمي كه به اعتقاد آنها از جنسي غير از جنس سهم محرومين است. اين در حالي است كه رسانه‌هاي اصلاح‌طلب نه خط و ربطي به واشنگتن و لندن و دارند و نه دنبال سهم خواهي از دولت هستند. اصلاح‌طلبان همه تلاش خود را مي‌كنند تا با حفظ مطالبه‌گري، منتقدان منصفي باشند و دولت روحاني را بر اساس واقعيت‌هاي موجود و توانايي‌هاي آن قضاوت كنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سرور
Iran, Islamic Republic of
صدا و سیما بنفش است.
سرباز
Iran, Islamic Republic of
راستی شبانه روز برای حزب ! اطرافیان ! بیشتر مسولین داد می زنند یا جلسه چرب دارند ! برای منافع ملی و ا رمان های انقلاب جلسه داریم !!!
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا بزار دفاع کنن. الان دیگه وقت رنگ عوض کردن نیست
اصغر
Iran, Islamic Republic of
ازطنزهای این دوره این است که بشنویم صداوسیماعملکرددولت روحانی رانقدمی کند
Iran, Islamic Republic of
صدا و سیما که واقعاً دربست در اختیار دولت رحانیه
یک برنامه گفتگو محور که صدای مردم در اون شنیده بشه و ناکارآمدی دولت در اون مطرح بشه ندیدیم
Iran, Islamic Republic of
بیچاره صدا و سیما از دولت اصولگرای احمدی نژاد دفاع می کند می گویید منحرف است وقتی از دولت معتدل روحانی دفاع می کند می گویید منحرف است. خدا را شکر که رئیس ان را آقا انتخاب می کند وگرنه به او نیز یک انگی می زدید. فاین تذهبون؟