کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در روزهای که آمریکا حتی در میان اروپایی ها هم منزوی است

ترس اصلاح طلبان از ترامپ دوباره عود کرد!

18 آذر 1396 ساعت 12:21

فضاي خاورميانه امنيتي شده و خيانت و تهمت و جاسوسي‌ به حد اعلا خواهد رسيد و خوابيدن با چشم‌هاي باز در دستور کار دولت‌ها قرار خواهد گرفت. آنچه بديهي است، در فضاي غبارآلود خاورميانه مسائل سياسي پيچيده‌تر از پیش شده است. خاورميانه توازن در بي‌توازني را تجربه مي‌کند و آينده‌اي تيره در انتظار آن است!


 گروه سیاسی جهان نیوز: اصلاح طلبان عموما نسبت به تشرهای روسای جمهور آمریکا زودتر منفعل می شوند و همین انفعال نیز مبنای ترسیم و تحلیل ها آنها از رویدادها داخلی و تحولات خارجی و به خصوص درباره پرونده های منطقه ای است.

به گزارش جهان نیوز، تحلیل اصلاح طلبان در پرونده های منطقه ای همچون سوریه و یمن و حتی لبنان مملو از مواضع منعلانه و ترسیم آینده ای تاریک برای منطقه در سالهای اخیر بوده است.

اما در حالیکه تصمیم اخیر ترامپ مبنی بر انتقال سفارت آمریکا به شهر قدس سبب انزوای بی سابقه این کشور حتی در میان متحدین اروپایی اش نیز شده ولی ظاهرا برخی اصلاح طلبان داخلی در هر صورت در برابر این کشور بازنده و منفعل هستند.

سردبیر شرق طی یادداشتی در اینباره نوشته است: «کاليگولا به عنوان دشمن بشريت آرزو داشت تمام مردم روم فقط يک گردن داشته باشند تا او بتواند با يک ضربه تبر آن را قطع کند». ترامپ نيز نشان داد براي خاورميانه چنين رؤيايي در سر دارد. او با اعلام شهر بيت‌المقدس اولين قبله‌گاه مسلمان به عنوان پايتخت اسرائيل بمبي ديپلماتيک در روند صلح خاورميانه منفجر کرد. اين تصميم بوي خون مي‌دهد.

وی می افزاید: ترامپ سنگ بزرگي در معادلات خاورميانه انداخته تا گرداب‌‌هاي خونين سياسي منطقه را عميق‌تر کند. به زبان ديگر براي کشورهاي منطقه سال‌هاي دشواري پيش‌رو است و در‌اين‌ميان کشورهايي بيش از همه ضرر خواهند کرد که سرمايه‌هاي انساني- مالي بيشتري را در منطقه به کار گرفته‌اند. از اين به بعد هزينه‌هاي جنگ در خاورميانه افزايش خواهد يافت و مردم کشورهايي که درآمدي جز درآمد نفت ندارند، بيش‌از‌پيش فقير خواهند شد!

این یادداشت می افزاید: فضاي خاورميانه امنيتي شده و خيانت و تهمت و جاسوسي‌ به حد اعلا خواهد رسيد و خوابيدن با چشم‌هاي باز در دستور کار دولت‌ها قرار خواهد گرفت. آنچه بديهي است، در فضاي غبارآلود خاورميانه مسائل سياسي پيچيده‌تر از پیش شده است. خاورميانه توازن در بي‌توازني را تجربه مي‌کند و آينده‌اي تيره در انتظار آن است!


کد مطلب: 571450

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/571450/ترس-اصلاح-طلبان-ترامپ-دوباره-عود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com