جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۹
۴۱
راي معنادار 16 ميليوني به اصولگرايان:

قدرت جبهه اي كه نمي توان از آن به راحتي عبور كرد/ اصولگرايان آماده خيز بلند براي 1400 باشند

پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب: 521592
چهره هاي مطرح جبهه انقلاب پيشنهادات بسيار كارسازي را براي تشكيل جبهه مطالبه گري و ايجاد جايگزين دولت مستقر ارائه داده اند.
قدرت جبهه اي كه نمي توان از آن به راحتي عبور كرد/ اصولگرايان آماده خيز بلند براي 1400 باشند
گروه سیاسی جهان نيوز: هرچند رقابت هاي انتخابات رياست جمهوري به پايان رسيده اما از دل آن جريان قدرتمندي شكل گرفته كه مي بايست با صيانت از آن به فكر آينده اي نزديك جهت نقش آفريني در تحولات عرصه سياسي، اجتماعي و فرهنگي بود.

به گزارش  جهان نيوز، با وجود آنكه چهره مطرح اصولگرايي نتوانست به پاستور راه يابد ولي 40 درصد راي خالص به دست آورد كه نمي توان به راحتي از آن عبور كرد. حسن روحاني با راديكال كردن فضاي انتخاباتي توانست بخش قابل توجهي از آراي خاكستري و بي تفاوت به انتخابات را جذب كند و فاصله خود را با رقيب افزايش دهد.

ولي با شكست اصولگرايان در انتخابات شخصيت هاي اين جريان بيكار ننشسته و به پشتوانه راي معنادار 16 ميليوني به دنبال نقش اجتماعي مطالبه گري براي تحقق وعده هاي دولت دوازدهم و همچنين نظارت بر عملكردها هستند.

از سوي ديگر جريان اصولگرا مي تواند به عنوان آلترناتيو جريان حاكم به كار خود ادامه دهد و زمينه را براي كارزارهاي انتخاباتي بعدي آماده سازد. يكي از نقاط ضعف در انتخابات رياست جمهوري 96، اقدام ديرهنگام اصولگرايان در ورود به مباحث انتخاباتي و معرفي نامزدهاي نهايي بود.

فرصت تقريبا 40 روزه سيدابراهيم رئيسي براي تبيين برنامه ها و سازماندهي كردن نقدهاي جدي به دولت و صد البته بسيج عمومي بسيار اندك بود. با اين وجود،‌ فرصت بي نظير و بي سابقه اي در اختيار اصولگرايان با راي 40 درصدي به وجود آمده است. فضا براي تشكيل سازوكارهاي مطالبه گري و نظارت بر عملكرد دولت مهياست و به دليل خلوص واقعي آراي اصولگرايان بسيج اين بدنه مي تواند براي بسيج عمومي در 4 سال آينده اقدامات زيربنايي انجام دهند.

سعید جلیلی طی بیانیه ای پیشنهاد تشکیل دولت سایه را مطرح کرد. او در این بیانیه نوشت: «پس از انتخابات سال 92 تلاش شد تا با کمک کارشناسان، صاحب نظران و متخصصین در عرصه های مختلف، با تشکیل کارگروه های تخصصی در حوزه های گوناگون از جمله در: فرهنگ، سیاست خارجی، اقتصاد، کشاورزی، مسکن، صنعت، بانکداری، شفافیت و مبارزه با فساد، دیپلماسی اقتصادی، نظام سلامت، ورزش، فضای مجازی و ... مشکلات واقعی مردم شناسایی و در گام بعدی نسبت به ارائه راه حل آنها مبتنی بر گفتمان انقلاب اسلامی پاسخ عملیاتی و مناسب تهیه شود.»

برهمين اساس،‌ چهره هاي مطرح جبهه انقلاب پيشنهادات بسيار كارسازي را براي تشكيل جبهه مطالبه گري و ايجاد جايگزين دولت مستقر ارائه داده اند.

سعيد جليلي،‌ عضو مجمع تشخيص مصلحت و از حاميان آيت الله رئيسي در اين زمينه در بيانيه اي گفته است: "پس از انتخابات سال 92 تلاش شد تا با کمک کارشناسان، صاحب نظران و متخصصین در عرصه های مختلف، با تشکیل کارگروه های تخصصی در حوزه های گوناگون از جمله در: فرهنگ، سیاست خارجی، اقتصاد، کشاورزی، مسکن، صنعت، بانکداری، شفافیت و مبارزه با فساد، دیپلماسی اقتصادی، نظام سلامت، ورزش، فضای مجازی و ... مشکلات واقعی مردم شناسایی و در گام بعدی نسبت به ارائه راه حل آنها مبتنی بر گفتمان انقلاب اسلامی پاسخ عملیاتی و مناسب تهیه شود."

عزت الله ضرغامی نيز در اظهارنظري براي صيانت از پشتوانه راي 16 ميليون نفري چنين پيشنهادي داده است:
" به جناب آقای رئیسی خدا قوت می‌گویم. او با پشتوانه قریب به 16 میلیون رای که در تاریخ انتخابات کشور به عنوان نفر دوم بی سابقه است، وضعیت استثنایی دارد. او می‌تواند در جایگاه نظارتی و آلترناتیو قوی نسبت به دولت، در پی‌گیری مطالبات مردم و ضمانت اجرایی و عده‌ها نقش تاریخی ایفا کند. "

از سوي ديگر محمدباقر قاليباف به عنوان يكي از نامزدهاي رياست جمهوري با وجود انصراف از آن همچنان به دنبال پيگيري مطالبات است:" ما متعهد می‌شویم تا وعده‌های مطرح‌شده دولت در جریان انتخابات را تا زمان عملی‌شدن این وعده‌ها پیگیری کنیم و همچنین وظیفه خود می‌دانیم که از هر اقدامی برای تحقق اهداف ملی و پیگیری مطالبات ۹۶ درصدی‌ها، با اولویتِ رسیدگی به مستضعفان و محرومان و اقشار کم‌درآمد، با تمام توان حمایت کنیم."

از اين رو مي توان اميدوار بود كه براي اولين بار شكست به عنوان پلي براي پيروزي در نظر گرفته شود و با خروج از هيجانات انتخاباتي سال 96، زمينه را براي مطالبه گري و پيروزي در انتخابات آينده مهيا ساخت. آراي 40 درصد از ايرانيان در سبد اصولگرايان است و در فرصت باقيمانده مي توانند با برنامه ريزي و افزايش مشاركت نيروهاي فعال بسيج عمومي را ايجاد كرد تا در انتخابات آينده و عرصه سياسي كنوني به صورت فعالانه تر و منسجم تري حركت كنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مهدی
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
کاملا درست است رای جناب رییسی را نمیتوان نادیده گرفت و عقل و منطق حکم میکند کخ دولت در اجرای برنامه های خود از این جریان کمک بگیرد.
لیکن جریانی که به آقای رییسی رای داد به مطالبات 70 درصد مابقی جامعه که با آنها هم نظر نیستند توجهی میکند؟ آیا نیازهای یک جامعه پیشرو که به صورت مداوم در بمباران اطلاعاتی قرار دارد را قبول دارد. آیا پرسشگری و نشاط را از حقوق جامعه میداند؟
اگر همچنان بر طبل من حقیقت مطلق هستم میکوبید در صورت بروز یک دو قطبی دیگر حتما شکست میخورید.
اگر هم مانند آقای رسایی قایل به ایجاد مشارکت کم باشید به نوعی خود زنی کرده اید و ریشه نظام را زده اید.
پس با استفاده از علومی مانند جامعه شناسی به شناخت جامعه خود روی بیاورید.
United Arab Emirates
آفرین
ظاهرا اصولگراها به این که لااقل یک اقلیت 40 درصدی باشند کاملا راضی هستند،ظاهرا از کسب آرا اکثریت کلا ناامیدند.
با این تفکر رفتید واسه شکست بعدی.
امینی
Iran, Islamic Republic of
اقای رسایی نقل قولی از زمان هاشمی کردند و گفته اقای هاشمی را نقل قول کردند وقتی یک کلیپ تقطیع شده از سخنان ایشان را شما استناد میکنید دیگر چه انتظاری از دیگران هست
سرور
Iran, Islamic Republic of
برای خارج کردن اینهایی که در ذهن شما فرو کرده اند نیاز به مطالعه و خودشناسی دارید.
روحانی بدون کارنامه مثبت به جای اثبات چیزهای نداشته خود به روش سلبی و ترفندهای ماکیاولیستی روی آورد و فعلا پیروز انتخابات می باشد و شما نیز سرمست پیروزی.دولت فعلی مثل داماد مفلسی است که فقط سر و روی خود را برای شب عروسی ساخته است.
روش ایجاد التهاب و فریب نهایت تا یک ماه جواب خواهد داد.خواهید دید.
افشین
Iran, Islamic Republic of
افرین اقای مهدی خدا شکر چه نگاه باز و بزرگی
دبیر اموزش وپرورش
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیزم سلام از سطر اول نظرت برمی اید که باید انسان منصفی باشی بنده هم بنارا برهمین میگذارم ولی باانصاف ! راجع به نظراقای رسایی بیشترمطالعه کن ایشان گفته درانتخابات سال 76 اقای هاشمی واطرافیان اوقائل به این بودند هرچه حضورمردم درانتخابات کمتر باشد نتیجه قابل کنترل تر است ودرمقابل رهبری اعتقاد به حضور ومشارکت حداکثری داشته اند وهمیشه معتقد بوده اند که انچه از صندوق رای بیرون می اید خیر مردم دران است وبه رشد سیاسی مردم وتثبیت نظام کمک میکند الان یادم نیست ولی مثل اینکه همین مطلب راقبلا از شخصیت دیگری نیز مطالعه کرده بودم جان برادر اتقواالله
Iran, Islamic Republic of
رای ۱۶ میلیونی رای به گفتمان انقلاب بود. در حالی که اصلاح طلبان اصلا گفتمانی نداشتند ، با بزن و برقص رای جمع می کردند. رای باد اورده را باد می برد.
علی
Iran, Islamic Republic of
آرزو بر جوانان عیب نیست
Iran, Islamic Republic of
آقا مهدی 70درصد؟؟؟ که 60درصد ، و ان 60درصد هم مقداری زیادی از آنها از روی علاقه به برنامه های آقای روحانی به وی رای ندادن ، عده ای از ترس جوی که آقای زوحانی ایجاد کرد به او رای دادند ، عده ای به خاطر تطمیع و برقرار سازی مجدد یارانه ها (پوپولیستی) و ....
Iran, Islamic Republic of
اولا‌ بر فرض درست باشد رای روحانی حدودا ۵۷ درصد است نه ۷۰ درصد.
دوما فعلا عملا ریس جمهور مورد نظر انها ظاهرا رای اورده و در منسب قدرت است انهایی که رای نیاوردند نیاز به مطالبه و پیگیری دارند
سوما انصاف داشته باشید واقعا روحانی به جامعه نشاژ داده؟ اگر داده چقدر داده؟
چهارما چه کسی خود را حقیقت میداند؟اقای رییسی یا اقای روحانی انتقاد کردن از او .... است!
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
"اگر هم مانند آقای رسایی قایل به ایجاد مشارکت کم باشید"
داداش اون کلیپی که شما دیدی آقای رسایی داره از آقای هاشمی نقل قول میکنه. فیلم تقطیع شده رو 10 بار تکدیب کرده. حالا هی روش تحلیل بدید؟
اتفاقا رهبری با این کار مخالف بوده!!
مهدي2
Iran, Islamic Republic of
جناب مهدي ميشه واضحتر توضيح بديد كه نیازهای یک جامعه پیشرو دقيقا چيست؟ دقيقا به ما بگيد چه كسي با كدام يك از نيازهاي اين جامعه پيش رو چه مخالفتي كرده؟ چرا در ابهام سخن مي گوييد؟ چرا شفاف حرف نمي زنيد؟
سیدابراهیم
Iran, Islamic Republic of
اینا همه درست اماماهمچنان بدنبال احقاق حق خود ومجازات متخلفین از شورای نگهبان هستیم ودراین راه از حمایت سید عزیزمون زیر سایه رهبری بزرگواردست نخواهیم برداشت
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
سلام تا زمانیکه اصول گرایان از بالا به مردم نگاه میکنند و برخلاف شعارهای حمایت از محرومان به رای و نظر دیگران و از قضا همان محرومان با دیده منفی وبا بکار بردن القابی چون مردم غافل،نادان، تفاله، جاهل، بیگانه پرست، سست عنصر ، ضد ولایت، فتنه گر و..... عدم توفیق خود را توجیه میکنند و به آسیب شناسی جدی نمی پردازند. امیدی به توفیق آن ها وجود ندارد.
کمی ،فقط کمی انصاف و نگاه به اشکلات خود شاید راه گشا باشد.
با چه محاسبه ای چهار درصد مردم ایران 24 ملیون نفر می باشند؟؟؟؟
مدعی هنوز هم بر اشتباه خود مصر است.!!!! مردم را دارای شعور و درک سیاسی بدانیم.
مهدي
Iran, Islamic Republic of
دوست عزيز شما فقط 2 دليل بيار كه چرا طرفدار روحاني هستي؟ حسرت به دلم موند كه يك نفر از طرفدارها دوتا دليل درست و حسابي براي راي به روحاني بياره
Iran, Islamic Republic of
مطلب جنابعالی درست ولی قبول کنیم که جبهه انقلاب نه تهمت زدن بلدن و نه افترا و تخریب. البته این چیز خوبی است و آموزه های دینی ما تاکید دارد ولی قبول کنیم که روش تبلیغات روانشناسانه و اثر گذار و کیاسانه را بلد نیستیم. تو فضای مجازی یا کم حضور دارید و یا اگه حضور دارید، استفاده اثر گذار را بلد نیستیم. مثلا انتشار مطالب و حقایق تبلیغاتی را فقط واسه خودیهای جناح انقلاب ارسال مکردند در حالی که بایستی تلاش داشت تا با روشنگری از افراد جناح مقابل جذب و به 16ملیون اضافه کنیم
Iran, Islamic Republic of
بسیار عالی
فقط بهتره کارشناسان برای مردم و فعالیت های مردمی هم مسیر رو مشخص کنن که باید چیکار بکنن.
Iran, Islamic Republic of
اصولگرایان اگر کمی سیاست به خرج میدادند الان پیروز انتخابات بودن ، یکی از نقاط قوت اصولگرایان ، تایید صلاحیت بیشتر نامزدهایش از سوی شورای نگهبان است متاسفانه نامزد های اصولگرایان شعارهای یکسان میدهند چه عیبی دارد نامزد های مستقل نزدیک به اصولگرایان جهت شکست آرای اصلاح طلبان ،شعارهای آزادی سر دهند
اگاه
Romania
همان گونه که آقای رئیسی در بدو ورود به عرصه انتخابات از بیان جناح اصولگرا بطور هوشمندانه احتراز کردند و باعث جذب نظرات مردم شد ، لاژم است حرکت عمومی سرمایه های اجتماعی ذیل انقلاب اسلامی، به عنوان اصولگرایی دارای سابقه نه چندان افتخار آمیز یا موفق ، محدود نشود. همیشه ارائه طرح نو با نقش آفرینی چهره های نو می تواند با عناوین جدید به ترویج و اقبال گفتمان جذاب کمک کند و تجربه موفقیت های اخیر آقای رئیسی گوشه ای از این مدعاست اگر حامیان پشتیبان رئیسی با بیرون آمدن از پوسته آسیب دیده اصولگرایی با فعال نمودن چهره های جوان تر ومنعطف تر به صحنه بیایند موجبات جلب الطاف الهی و مردمی را فراهم می کنند
Iran, Islamic Republic of
غفلت نکنید آقای رئیسی ظرف 4 ماه کولاک کرده و قابل مقایسه با روحانی که همه ابزار دستش بوده و 4 سال دولت دستش بوده و قبل از دولت یازدهم هم تبلیغات گسترده ای برای معرفی و انتخابات ریاست جمهوری قبلی هم داشته نیست. عبور از این سید نسبتا جوان و باهوش و کمالات که تا این حد موقعیت اجتماعی بالایی دارد، اشتباهه.
Iran, Islamic Republic of
به همین خیال باش....
Iran, Islamic Republic of
اول بچسبید به 98 که انتخابات مجلس است بعد به 1400 فکر کنید!
Iran, Islamic Republic of
ضمن احترام به اون 16 میلیون محترم و عزیز ؛من فقط برام سواله که چرا جناح اصولگرا نمیخواد اون 23 میلیون رو ببینه و قبول کنه؟؟ متاسفانه تحلیل های این روزهای دوستان جناح راست، بیشتر از اینکه بیان کننده واقعیت های میدانی جامعه باشه؛ بیانگر نوعی آشفتگی و سردرگمی ناشی از شکست در انتخابات است.
Iran, Islamic Republic of
اگه منظور از دیدن اون23ملیون فراهم کرده مثلا زمینه رقص و پایکوبی برای برخی از آنانه، که باید گفت اصولمان اجازه نمی دهد. اگه منظور اونایی هستند که از ماهواره ها خط می گیرن، خب واسه شون ماهواره درست می کنیم. اگه منظور گروهی که با یه پرس غذا رای دادن، خب تلاش کنیم که گرسنه نداشته باشیم. اگه منظور اونایی هستند که فریب خوردن، خب فرهنگشان را تقویت می کنیم. اگه منظور اونایی هستند از جنگ ترسیده شدن به اونا قول می دهیم که اگه یه روز یه جنگطلب خواست حمله کند ما مسیر را نه مثل دفاع مقدس واسش باز می کنیم و... نوامیس و ....
مهدي
Iran, Islamic Republic of
اون 23 ميليون متاسفانه گول خوردند و هيچ دليل روشني براي راي به روحاني ندارند الا اين كه جز همون 4 درصد باشند
Iran, Islamic Republic of
بهتر است ایشان تغییرات اساسی در ساختار آستان قدس بزنند و برای اقبال 1400 الگوهای خوبی معرفی کنند:
تاسیس یک بانک اسلامی که به همه مردم ایران (نه مشهد) وام ارزان و سریع میدهند.
تاسیس چند کارخانه تولید با کیفیت (مانند مواد غذایی و پوشاک) با کیفیت که با شرایط اقتصاد مقاومتی ایجاد شده باشند.
ایجاد اشتغال مولد و نه کارمندی در مجموعه آستان قدس.
واگذاری املاک مازاد و تغییر کاربری انها در راستای اقتصاد مقاومتی.
جذب مدیران توانمند و دارای خلاقیت و برنامه در آستان قدس.
برخورد با فساد اداری و مدیریت در زیر مجموعه کاری مشابه صحبت های انتخاباتی
و سایر موارد کارهایی که در انتخابات مد نظر داشتند.
علی
Iran, Islamic Republic of
زنده باد رئیسی
Iran, Islamic Republic of
باید در جبهه اصول گرایی نقاط ضعف بررسی وشناسایی گردد بدون هیچ تعصبی و از چهره های جدید استفاده شود و شروع به کادر سازی شود .
محمد
Iran, Islamic Republic of
دوستان سلام در انتخابات به اقای رییسی رای دادم نه به اصولگرایان رای به اقای رییسی را رای به اصولگرایی ندانید چرا که شما را دچار اشتباه محاسباتی میکند
مهدي
Iran, Islamic Republic of
اصولگرايي و اصلاح طلبي همه كشكه برادر. هر كي خادم باشه خوبه
United Kingdom
امیدواریم روحانی چه اصلاح طلب جه اعتدال و حتی چه اصولگرا فرقی نمی کند
- با فساد واختلاس و تبعیض مبارزه نماید و اول از برادر خود شروع کند... خط قرمز نکشد و اسم بدهی معوقه وذخیره نظام نگذارد

-با قاچاق سازمان یافته مبازه کند نگوید ...قاچاق نداریم

-با واردات بی رویه کالاهای غیر ضروری و کالاهایی که مشابه داخلی دارند مبارزه کند

-واحد های تولید داخلی را دوباره راه اندازی کند

-سالی یک میلیون شغل که در برنامه ششم امده عملی کند
اقشار ضعیف را دریابد و از اشراف حمایت نکند

-به شفافیت در قراردادها و طی مسیر قانونی ان التزام داشته باشد و جلوی قراردادهای یواشکی مانند IPC..FATF …2030 را بگیرد

ایشان اگر توانست مطالبات را به پیش ببرد و مردم احساس کنند انوقت همه از ایشان حمایت میکنند (و از توهین ها می گذرند)
اگر نتوانست و برای سرپوش گذاشتن بر عدم کار امدی به مسائل فرعی و حاشیه ای متوسل شد انوقت چه انها که رای به ایشان دادند و چه انها که ندادند برایش چالش اور خواهند شد

انوقت لرزش دست ایشان که در مناظره ها مشهود بود به سرتاسر دولت سرایت می کند و عزا عزاست امروزها دوباره شروع می شود
Iran, Islamic Republic of
ایراد شما که خود را اصولگرا می نامید این است که حاضر نیستید در درون خود صدای دیگری را بشنوید چه رسد به تحمل منقد درون حزبی ؛ اما شما ببینید اصلاح طلبان با نیروی لت و پار خود چگونه برخورد می کنند ، منظورم آقای ابطحی است که به محض بیرون آمدن از حبس مورد احترام و جذب آنان قرار گرفت ؛ بروید یاد بگیرید.
مهدي
Iran, Islamic Republic of
يعني يك زنداني امنيتي رو تحويل گرفتن يك حسن محسوب ميشه؟ كه چي؟ متوجه نميشم
Iran, Islamic Republic of
وضع موجود اصولگرایان رو میبینم دیگه امیدی نیست چون دیگه در این حزب امیدی وجود نداره ، باید باز تعریف بشن ببینن اصلا اهداف چی بوده الان چی هستن و کلا چی میخوان ، اصلاح طلبان دارن همه ی صندلی های این نظام رو تسخیر میکنن ، باید فکری بشه
Iran, Islamic Republic of
با سلام

امیدوارم اینبار اصولگرایان با درایت، اتحاد و نیت صادقانه برای خدمت به اسلام و انقلاب توفیق یابند و این مهم تنها با شناسایی و ریشه یابی کاستی ها امکان پذیر خواهد شد . انشا ا...
مرور مجدد اهداف والای اسلام و انقلاب
شناسایی نقاط قوت و ضعف
جبران کاستی ها و تقویت نکات مثبت
امکان جذب نیروهای مخلص و حمایت از استعدادها
شرط رشد تنها تخصص همراه با تعهد باشد
........
Iran, Islamic Republic of
لطفا منتشر کنید:
اصولگرایان اگر دنبال پیروزی در انتخابات آینده هستند باید سه مطلب رو نصب العین خود کنند:
اول قدر رای چهل درصدی جناب رئیسی علی رغم بعضی تخلفات دولتی رو بدانند
دوم با خودداری از تندروی در برابر دولت و اصلاحات سعی خود را معطوف نقد عالمانه و با وقار کنند. چهره اجتماعی اصولگرایان باید در اذهان عمومی بهبود یابد. نباید در جامعه اصولگرایی مساوی هوچی گری و فحاشی باشد.
سوم در هر نهادی که هستند و با هر امکاناتی که در اختیار دارند به جد به مردم خدمت کنند. باید اصولگرایی مساوی کار و خدمت پر حجم و البته به جا باشد.
انشاءالله خدا تشنگان خدمت از هر دو جناح رو بر شیفتگان قدرت پیروز کنه
Iran, Islamic Republic of
نقد مستند هوچی گری نیست اگه اینقدر نقد طرف مقابل نباشه، طرف مقابل با هوچی گری که دیدید، پرتت می کنه اخوی. نجابت زیادی هم دیدی عوارضشو.
مهدي
Iran, Islamic Republic of
در كليت اين جريان من هيچ تندروي نديدم. مشكل از وقاحت و دروغگويي طرف مقابل است كه با اسمان ريسمان، جنگ و ديواركشي و ...را مطرح كرد كه متاسفانه حقه انها گرفت. تجديد نظر در مباني نخواهيم كرد همانطور كه حضرت علي نكرد و 25 سال خانه نشين شد و امام حسين هم نكرد تا شد انچه شد. بله در شيوه ها مي توان تغييراتي داد
سیدی
Iran, Islamic Republic of
اینقدر اصولگرا و اصلاح طلب نکنید این دوقطبی کاذب بنفع دشمنان این نظامه لطفا کمی بصیرت داشته باشید. دوقطبی واقعی انقلابی و غیرانقلابی است.اصولگرایی جریانی جعلی و اصلاح طلبی جریانی نفوذی است.
احمد
Iran, Islamic Republic of
همینکه فکر میکنید رفتار و عملکرد حال حاضر شما مطابق ذایقه مردم در چهار سال اینده است نشانه کم خردی شماست
Iran, Islamic Republic of
چند تا انتخابات دیگه باید شکست بخورید تا باورتون بشه مردم شما رو نمی خوان؟