سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۶
۱۳
رویکرد انقلابی و اخلاقی در آستانه انتخابات؛

انصراف؛ به نفع وحدت و موفقیت اصولگرایان/ دلسوزان واقعی انقلاب به لیست نهایی پایبندند

حسینی در حمایت از ائتلاف حوزه انتخابیه‌اش را تغییر داد
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب: 473705
آنچه به موازات تهیه لیست نهایی و وفاق اصولگرایان بر روی آن اهمیت داشته و بر مقبولیت انتخاباتی اصولگرایان در جامعه افزوده است، آغاز موج انصراف نامزدهای ارزشی است که به نفع وحدت، نامشان در لیست ائتلاف اصولگرایان تهران دیده نمی شود.
انصراف؛ به نفع وحدت و موفقیت اصولگرایان/ دلسوزان واقعی انقلاب به لیست نهایی پایبندند
گروه سیاست جهان نيوز ـ با وجود گذشت چند روز از اعلام لیست نهایی اصولگرایان برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، توجه افکار عمومی و رسانه ها همچنان معطوف به اسامی نهایی لیست انتخاباتی جریان اصولگرا برای تهران و ساز و کار انتخاب آنان است و به نظر می رسد تا بدین جای کار اصولگرایان توانسته اند گام های نخست برای پیروزی در این دوره را محکم بردارند.

رسیدن به لیست نهایی و مورد وفاق قریب به اتفاق نیروهای انقلاب، آن هم در شرایطی که بسیاری از اصلاح طلبان و رسانه های حامی دولت در چند ماه گذشته از هیچ تلاشی برای انشقاق نمایی در ساز و کار مذکور دریغ نکرده و برخی طیف های اصولگرای متمایل به دولت نیز اقدام به کارشکنی در جهت وحدت حداکثری این جریان کردند، امری محال می نمود که با ایثار و فداکاری انقلابی طیف های مختلف اصولگرا به وحدت انجامید.

سامانه وحدت اصولگرایان اما بر خلاف آنچه برخی بدخواهان در این روزها آن را لیست سهمیه ای خوانده اند، نه ماحصل چند نشست حزبی و گعده ای که از دل ساز و کاری دقیق و با درنظر گرفتن شاخص های عدیده حاصل شد. چنانچه دکتر حدادعادل، سخنگوی ائتلاف اصولگرایان در این خصوص و با اشاره به اعضای 30 نفره لیست اصولگرایان و فرآیند انتخاب آن اظهار داشت: ابتدا یک کارگروه از جانب شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان مامور بررسی فهرست شدند. این شورا از تعداد 190 نفر از کسانی که در استان تهران برای انتخابات ثبت‌نام کرده بودند را به عنوان چهره‌های اصولگرای شاخص و شناخته شده شناسایی کردند و در مراحل بعدی یک نوبت از همه فعالان و روسای احزاب و همچنین یک نوبت از همه نامزدها دعوت شد تا گفت‌وگویی با آنان صورت گیرد و سپس در دو و 3 مرحله در جامعه نظرسنجی ترتیب دادیم. پس از بررسی‌های بیشتر 190 نفر تبدیل به 128 نفر و پس از انجام رای‌گیری به لیست 54 نفره رسیدیم و در مرحله دیگر نیز این تعداد به 45 نفر رسید و در نهایت ما با در نظر گرفتن تمامی جوانب و شاخص‌ها یک لیست 30 نفره ارائه دادیم.

به احترام زعمای اصولگرا

با همه اینها آنچه به موازات تهیه لیست نهایی و وفاق اصولگرایان بر روی آن اهمیت داشته و بر مقبولیت انتخاباتی اصولگرایان در جامعه افزوده است، آغاز موج انصراف نامزدهای ارزشی است که به نفع وحدت، نامشان در لیست ائتلاف اصولگرایان تهران دیده نمی شود. اقدام ارزشمند و موثری که پیش از این، شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان آن را از همه نامزدها خواسته و حتی دکتر حدادعادل پس از اعلام آمادگی خود برای انصراف در صورت درخواست شورای ائتلاف از وی، تاکید کرده بود که اگر کسی این وحدت را بشکند، باید هزینه آن را هم در این دنیا و هم در آخرت بپردازد. وی گفت: لطمه بزرگی خواهد بود اگر کسی وحدت‌شکنی کند، اگر برای خدا آمده‌ایم و ثبت‌نام کرده‌ایم، باید آماده باشیم برای خداهم اگر لازم شد کنار برویم.

از جمله افرادی که در حمایت از لیست اصول‌گرایان و در احترام به عقلا و بزرگان اصولگرا از کاندیداتوری انتخابات انصراف دادند می توان به حجج اسلام حسین ابراهیمی، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، ناصر سقای بی ریا، سخنگوی جبهه پایداری و آقایان ابراهیم آقامحمدی عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، ساسان والی‌زاده مدیرعامل سابق خبرگزاری ایسنا، صالح اسکندری رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آینده پژوهی ژرفا و مشاور سیاسی نمازجمعه تهران و ...

سید محمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به تغییر حوزه انتخابیه‌اش از تهران به رفسنجان، گفت: از ابتدا مردم رفسنجان درخواست‌های زیادی از بنده برای کاندیداتوری از این حوزه داشتند و همچنین علیرغم فعالیت‌های گسترده در تهران، چون نمی‌خواستم خارج از لیست اصولگرایان فعالیت کنم، به همین جهت حوزه انتخابیه‌ام را به رفسنجان تغییر دادم.

وی افزود: این امیدواری وجود دارد در عین اینکه انتقاداتی به لیست ائتلاف اصولگرایان وجود دارد اما دیگر کاندیداهای اصولگرای مجلس شورای اسلامی که در لیست این ائتلاف حضور ندارند، برای حفظ وحدت انصراف دهند. در این مقطع زمانی چون موضوع وحدت، اهمیت و موضوعیت زیادی دارد، حمایت همه‌جانبه از لیست ائتلاف اصولگرایان نیز ضروری است.

علاوه بر نامزدهای اصولگرای تهران، در سایر شهرها و استان ها نیز شاهد انصراف اصولگرایان در راستای موفقیت هرچه بیشتر لیست نهایی بوده ایم که از آن جمله آنان، بیژن شمس، عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی استان اصفهان بود که در این زمینه گفت: به جهت حمایت از وحدت اصولگرایی و تحکیم روابط بین نیروهای ارزشی و اصولگرا، از ادامه انتخابات در حوزه انتخابیه فلاورجان انصراف دادم.

احزاب اصولگرا، پای کار ائتلاف

از سوی دیگر، احزاب و جمعیت های مختلف اصولگرا بر حمایت از لیست واحد در انتخابات تاکید کرده و از نامزدهای جامانده از لیست خواستار انصراف از ادامه رقابت به نفع وحدت حداکثری شده اند.

سجادی، سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در این خصوص خاطر نشان کرد: این جبهه به لیست و خروجی ائتلاف اصول‌گرایان پایبند و ملتزم است و به‌طور کامل از این لیست حمایت می‌کند.

همچنین زریبافان، دبیرکل جبهه یاران ولایت و عضو هیئت موسس جبهه یکتا گفت:ضمن تبریک ائتلاف صورت گرفته به همه نیروهای انقلابی و ولایی،وظیفه خود می‌دانیم با تمام وجود از تصمیمات شورای ائتلاف حمایت و حداکثر تلاش خود را برای موفقیت افراد تعیین شده بکار گیریم.

حجت الاسلام حبیبی، دبیرکل جبهه ایستادگی نیز از التزام اشخاص و تشکل‌های مرتبط با جبهه متبوعش به منشور ائتلاف اصولگرایان خبر داد و گفت: افرادی که در لیست نهایی نیستند با انصراف، به تقویت لیست اصولگرایان کمک می‌کنند.

به نظر می رسد با نزدیک شدن به هفتم اسفند و موعد برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، موج هم افزایی نیروهای اصولگرا در کشور بیشتر شده و زمینه را برای پیروزی این جریان و تشکیل مجلسی در تراز انقلاب اسلامی به دور از حاشیه سازی های بی مورد سیاسی در جهت حل مشکلات اقتصادی کشور فراهم آورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


باید از این آقایان تشکر کرد. کسی که اعلام انصراف می کند نشان از آن است که نیتش خدمت بوده و می خواهد برای انقلاب کار کند.
خدا به همه این عزیزان در هر جا که هستند توفیق خدمت به مردم با نیت خالص بیش از پیش عنایت کند
احسنت
به نظرم اصولگرایان پس از ضربه ای که در جریان انتخابات 92 از عدم ائتلاف خوردند باید درس عبرت گرفته باشند.
هرکس برخلاف ائتلاف عمل کند در واقع در زمین دشمنان اصولگرایی بازی کرده است.
کاندیداهای عزیزی که در لیست نیستید
لطفا این بار برای انصراف احساس تکلیف کنید
شما درست میگی ولی من نمیفهمم فرق ابوترابی با مثلا عارف چیه؟؟ بنظرم اتفاقا نفوذی ها خطرناکنرند
خدایا شر اصولگراها و اصلاح طلبان را از سر ملت ایران کوتاه بفرما
خدایا شر "اصولگراها و اصلاح طلبان" ((شرور و تشنه قدرت)) را از سر ملت ایران (و کل ملتها) کوتاه بفرما

و به "اصولگراها و اصلاح طلبان" ((عاشق خدمت)) توفقیق روزافزون عنایت بفرما.

پی نوشت:
"اصولگراها و اصلاح طلبان" شرور و تشنه قدرت = ضد انقلاب
"اصولگراها و اصلاح طلبان" عاشق خدمت = انقلاببیون واقعی.

یا علی
شهاب
سلام علیکم :
با صلوات بر محمد و آل محمد (ص) ، به حضور تمام مسئولین می رساند اگر مسئله تحریم فقط بر قشر ضعیف وارد شود و عده ای با حقوق چندین میلیونی و عده ای در فقر مطلق باشند و اهمیت ندهند به معیشت مستضعفین، شکاف طبقاتی منجر به بازگشت طاغوت می شود هر چند ظاهرا اسلامی باشد. جمهوری اسلامی آمد که اشرافی گری رواج پیدا نکند.
شما حداکثر 10درصد رای دارید اگر مردم در انتخابات حضور گسترده داشته باشند. با لیست واحد هم راه به جایی نمی برید.
سرور
ادعا که کاری ندارد.شما اصلاح طلبان و حامیان دولت هم نیم درصد رای دارید.مردم در انتخابات حضور گسترده خواهند داشت و خواب خوش برخی را به کابوس تبدیل خواهند کرد.انشاالله.
شما که بی شمارید خخخخ
شما که از همون اول بی‌شمار بودید!!
در سال 92 : رای به کاندیدایی که تنها گزینه اصلاح طلبان بود و عده ی قابل توجه دیگری نیز به دلایل دیگری به او رای دادند 51 درصد هم نبود.
یعنی هنوز هم می گویید بیشماریم؟! هنوز هم در توهم 88 هستید؟
امیدوارم از خواب بیدار شوید اگر خود را به خواب نزده باشید.
امیر
با این لیست نا امید کننده ناچاریم به احمدی نژاد امید داشته باشیم
علی
ای کاش در شهرستانها هم کاندیداهای اصولگرا به وحدت برسند!