چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۷
۶۹
در حاشیه «بگم بگم» دولتی ها درباره یک متهم خبرساز؛

افشاگری انتخاباتی بدون پیگرد قانونی/ متهمان خوب، متهمان بد!

سه شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۲۲
کد مطلب: 435523
در برهه ای از زمان بیان اتهامات مهدی هاشمی رفسنجانی "غیر اخلاقی" و "غیرقانونی" بود زیرا به گفته آقایان هنوز دادگاه حکم قطعی صادر نکرده است یا در ماجرای شهرام جزایری که حتی به رئیس مجلس ششم هم رشوه داده بود، سکوت می شود اما وقتی نوبت به افراد غیرهمسو می رسد، معیار قضاوت ها به شیوه تاسف برانگیزی تغییر می کند.
افشاگری انتخاباتی بدون پیگرد قانونی/ متهمان خوب، متهمان بد!
گروه سیاسی جهان نيوز: حجت الاسلام محمد اشرفی اصفهانی، رئیس هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری اخیرا در ضیافت افطار مجمع آذری های مقیم تهران با اشاره به حبس محمدرضا رحیمی معاون دولت سابق گفت: "بقایی در ۱۰ کشور سرمایه گذاری مالی کرده است و آنقدر خورده و برده که ما باید چند سال بگردیم تا اموالی که غارت کرده و از کشور منتقل کرده را فقط شناسایی کنیم. نه اینکه برگردانیم؟!"

وی با بیان اینکه "آن‌همه بردند و خوردند و غارت کردند آن‌وقت می گوید من پاک‌ترین دولت‌ها هستم"، افزود: دولت‌های قبل، دولت اصلاحات، دولت هاشمی رفسنجانی آن‌همه خدمات در کشور انجام دادند و هیچ ادعایی نکردند.

اشرفی اصفهانی در اسفندماه سال ۹۳ در مصاحبه با فارس وعده داده بود که "سال ۹۴ سال افشاگری خواهد بود". او گفته بود: حالا نوبت ماست که بگم‌، بگم‌ها را شروع کنیم.

چند روز پس از اظهارات اخیر آقای اشرفی اصفهانی، سازمان بازرسی کل کشور در روز ۲۴ تیرماه در نامه‌ای به وی تاکید کرد که "مستندات خود را درباره پرونده حمیدرضا بقایی به دستگاه قضایی و سازمان بازرسی کل کشور ارائه کنید."


عقب نشینی


در شرایطی که همگان منتظر ارائه اسناد یا دست کم دفاع رئیس هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری از اظهاراتش بودند، ناگهان وی تغییر موضع داد و در گفتگو با ایرنا گفت: در یک ضیافت افطاری در جمع معدودی دعوت بودم و از من خواسته شد تا مطالبی بیان کنم که من نیز به استناد یکی از مسوولان امنیتی کشور گفته بودم آقای بقایی در خارج از کشور سرمایه گذاری کرده و پول ها را به آنجا فرستاده است و به دنبال برگرداندن پول ها هستند.

وی بدون اشاره به رسالت خبرنگاران در انعکاس وقایع و رویدادها، خبرنگاری که سخنان او را منعکس کرده بود "مقصر" دانست و افزود: خبرنگار روزنامه ای که در آن نشست حضور داشت با آب و تاب مفصل موضوع را به نقل از من رسانه ای کرد و این موضوع در سایت های خبری وحتی رسانه های خارجی بازتاب داشته است که این، یک کار غیرمنطقی و غیر اخلاقی است.

از پرونده بقایی بی خبرم!


این مقام دولتی با بیان اینکه پرونده حمید بقایی در قوه قضاییه در حال رسیدگی است، گفت: کسی جز قوه قضاییه از محتوای این پرونده خبر ندارد و هر زمان که پرونده به طور کامل رسیدگی شد خود دستگاه قضا مانند پرونده آقای رحیمی اطلاع رسانی می کند.

این تغییر موضع ناگهانی سؤالات و ابهامات مختلفی را در فضای سیاسی ایجاد کرده که نیازمند تامل و واکاوی است. در این گزارش به برخی ابعاد این رویداد اشاره می شود.

نخست اینکه تقریبا همه ناظران سیاسی به اتهامات متعدد حمیدرضا بقایی در دولت دهم اذعان دارند طوری که محاکمه وی به یکی از آرزوهای جریان عدالت طلب و دلسوز نظام تبدیل شده است؛ محاکمه ای که حمایت های محمود احمدی نژاد از بقایی آن را چند سالی عقب انداخته است. انفصال از خدمت به مدت چهار سال، ماجرای تخلف ۴۵۰ میلیون یورویی در کیش، ماجرای ساخت وسازهایی با پول بیت المال و ارتباط با کارگزاران سازندگی برای دور زدن قانون،‌ بخشی از اتهامات بقایی است که احتمالا در دستور بررسی قرار دارد.


نکته دوم
؛ گرچه کمر بقایی زیر حجم انبوهی از اتهامات سنگینی می کند اما این واقعیت هرگز مجوزی برای انتساب هر نوع اتهامی به وی نیست. به ویژه اینکه افرادی مانند اشرفی اصفهانی با اهداف خاص در تریبون های عمومی و بدون ارائه سند، متهم را وسیله ای برای تشویش اذهان عمومی و تهمت پراکنی علیه همه مسئولان دولت های گذشته قرار دهند؛ مسئولانی که قریب به اتفاق آنان غیر از حلقه جنجالی اطراف احمدی نژاد، پاکدست و خدمتگزار بودند.

بخش تلخ تر ماجرا آنجاست که فرد به اصطلاح افشاگر، پس از درخواست مقام قضایی برای ارائه سند، بدون کمترین نگرانی سخنان را تغییر می دهد و دیگران را مقصر افشاگری معرفی می کند. اکنون چه کسی جوابگوی اذهان مشوش و پر از سوال مردم باشد؟ عواقب اظهارات اشرفی اصفهانی بر عهده کیست؟

نکته سوم معطوف به برخوردهای دوگانه مسئولان دولتی و حامیان آنان با مفاسد اقتصادی است. در برهه ای از زمان بیان اتهامات مهدی هاشمی رفسنجانی "غیر اخلاقی" و "غیرقانونی" بود زیرا به گفته آقایان هنوز دادگاه حکم قطعی صادر نکرده است یا در ماجرای شهرام جزایری که حتی به رئیس مجلس ششم هم رشوه داده بود، سکوت می شود اما وقتی نوبت به افراد غیرهمسو می رسد، معیار قضاوت ها به شیوه تاسف برانگیزی تغییر می کند.

نکته چهارم؛ شاید اگر نیت اشرفی اصفهانی و جریان متبوعش از این افشاگری ها مقابله با فساد اقتصادی باشد، پذیرش ادعاهای اشتباه آنان چندان سنگین نباشد اما زمانی که روشن می شود منشا این جنجال ها "انتخاباتی" و "سیاسی" است، موضوع متفاوت است و باید به افکار عمومی حق داد که با دیده تردید به این افشاگری ها نگاه کنند.

در این باره خود آقای اشرفی اصفهانی در جریان مصاحبه اسفندماه 93 با فارس با تایید اینکه دولت می‌خواهد افشاگری کند تا نگذارد برخی جریانات وارد انتخابات شوند،‌ می گوید: در اسفندماه سال آینده (۹۴) انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد بنابراین اگر آقایان بخواهند این طرف سال (۹۳) افشاگری کنند ممکن است مطالب کهنه شود!

نکته پنجم در تناقض گویی و رویکرد متضاد مقامات دولتی است. درست همان زمانی که رئیس هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری "وعده افشاگری های انتخاباتی" را داد،‌ اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مصاحبه با روزنامه اعتماد مدعی شد که «دولتي كه او معاون اولش است نمي‌خواهد افشاگري كند. نمي‌خواهد سناريوی «بگم‌بگم»ها را زنده كند.

گرچه این ادعای جهانگیری در کنار اظهارات اشرفی اصفهانی خیلی زود رنگ باخت اما "بگم بگم" و فرافکنی مسئولان دولتی پیش از آن هم خبرساز شده بود. در جریان به اصطلاح افشاگری درباره "بورس‌های وزارت علوم در دولت قبل"، ادعای نادرست غیرقانونی بودن بورس سه هزار نفر از دانشجویان مطرح شد که البته پس از بررسی نهادهای مسئول از جمله کمیسیون اصل ۹۰ مجلس این ادعا از اساس تکذیب و اقدامات مسئولان وقت وزارت علوم قانونی تشخیص داده شد.

به نظر می رسد، شخصیت های دولتی با تقسیم وظایف، در حال ترسیم همزمان دو چهره "ملایم و منطقی" و "افشاگر و تهاجمی" از دولت هستند؛ تقسیم کاری که امثال جهانگیری و نوبخت وجه مثبت و چهره هایی مانند علی یونسی، اکبر ترکان، محمود سریع‌القلم، حسام‌الدین آشنا و اشرفی اصفهانی بخش تهاجمی آن را پیش می برند تا حرکات و میدان بازی منتقدان دولت را در محدود دلخواه تنظیم و تعیین کنند.

نکته ششم؛ بی شک تا زمانی که برخورد افراد و نهادهای ذیربط با مفاسد اقتصادی و یقه سفیدها با اهداف سیاسی و انتخاباتی صورت گیرد و منافع ملت و مملکت در اولویت نباشد، نمی توان امیدی به نتیجه بخش بودن امر مبارزه با فساد داشت.

نکته هفتم؛ اگر برخی از چهره های اصلاح طلب و دولتی دست کم در مسیر رسیدگی به پرونده های مفسدان اقتصادی کارشکنی و جنجال سازی نکند، قطعا وقت و توان کمتری از دستگاه قضایی گرفته می شود و بسیاری از پرونده ها در آرامش و به دور از جنجال سیاسی، سریعتر به نتیجه می رسند؛ موضوعی که امید است با تغییر نگاه سیاسیون محقق شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


این وای از دست این پاکترین دولت تاریخ که حمله ای که مغولان به ایران کردند بدتر از کار اینا نبود!!!! ای وای
ali
Iran, Islamic Republic of
عموجون صبح به خیر معلومه که هنوز خوابی !!!!چشاتو باز کن مطلبو بخون اظهار نظر نکن بدو برو تو سایت های اصلاح طلب منتظرتن ها بارک ا...!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
امان از جوزدگی تو که رفیق شیطان شدی
United States
ایشون حرف خوبی نزد. ولی رفیق شیطان هم خیلی حرف سنگینیه!
Iran, Islamic Republic of
در حالیکه متناظر با هر پرونده فساد در دولت قبل یک یا چند پرونده با حجم بزرگتر و مربوط به ناکارآمدی و سوء مدیریت قرار می گیرد عملکرد این دولت یک تاراج فرامغولی کشور است!
ج س
Iran, Islamic Republic of
چرا معاون اول محاکمه نشود !? تا پاکی این معاون اول هم رد یا اثبات شود
ناشناس گیج، فقط تیتررا نخون در متن آمده که وقتی از این جناب برای ادعاهایش سند خواستن عقب نشینی کرده و حرفش را پس گرفته و خبرنگاری را که حرف های خاله زنکی اش را انتشار داده مقصر معرفی کرده!
حالا بگو ببینم کی مثل مغول ها مملکت را نابود میکنه؟
United States
احسنت
United States
مودب باش
معلومه چیزی بهت ماسیده که اینجور داغ کردی
United States
آقا مغول ها کسان دیگه ای بودن...
United States
این حرفا مصرف انتخاباتی داره....

ولی وقتی پای اثباتش بیاد تقصیر خبرنگارهاست!!!
متاسفم برادر گرامی.
درحالیکه کسی منکر بعضی سوء عملکردها نیست
اما متاسفانه با چشم پوشی از عملکرد بسیاری از افراد چون همسوی سیاسی اند فقط منتقد دیگرانند.
Iran, Islamic Republic of
در اینکه بقایی و بقایی ها مرتکب جرم شده و باید مجازات شوند شکی نیست و جریان اصولگرایی بیشتر از خود این اصلاح طلبها بر آن تاکید دارد ولی آنچه مشخص است سوار گرفتن این جماعت اصلاح طلب افساد طلب از احساسات مردم برای بهره برداری سیاسی و حزبی و جناحی است. وگرنه مگر در همین دولت اعتدال تعداد و مبالغ تخلف کمتر از دولت احمدی نژاد نیست البته اگر رسیدگی شود!
چرا پرونده کرسنت ممنوع المصاحبه و صحبت در مورد این تخلف عظیم و جرم آشکار ممنوع اعلام شده است؟! چرا و چطور یک کارمند دولت ولو اینکه در حد وزارت بوده باشد و با فرض 40 یا 50 یا حتی 60 سال فعالیت با حقوق کارمندی به ثروتی افزون بر هزار میلیارد دست پیدا می کند؟! و ایضا سایر وزاری چند صد میلیاردی؟! معاون رییسی که دم از فساد و دزدی در دولت قبل می زند پرونده فساد خود را چگونه توجیه می کند؟! این چه پاکدستی است؟!
صحبت اینجاست که اینها دلشان نه برای ملت و نه برای بیت المال و نه هیچ منفعت مردمی نمی سوزد بلکه این بگم بگم ها فقط برای دست و پا زدن و ماندن در قدرت و چنگ زدن به ریسمان پوسیده قدرتی است که مردم از سر ناچاری در خرداد 92 به اینها سپرده اند وگرنه .... انشالله در خرداد 96 مردم با آگاهی و بصیرت جبران مافات خواهند کرد.
United States
جرم یعنی اثبات شده...
فعلا در حد اتهام است
بگم بگم بدعتی بود که آن مرد ...به راه انداخت و ....طلبان هم دنباله روی آن هستند
حسن
Iran, Islamic Republic of
این هم بالا خره نظری است ولی حکم مهدی هاشمی تایید کرد که بگم بگم های ان مرد درست بود حالا باید دید بگم بگم های اینها چقدر درست است .
سایت جهان نیوز هم اومده یه ژست عدالت طلبانه بگیره ولی ناشیانه خودش هم اتهامات رو بدون حساب و کتاب وارد کرده !!!!انتظاری نیست !!! از قدیم گفتن چپ راست گارگزار علیه خدمتگزار!!!
United States
دم بچه های جهان گرم با این آزاد اندیشی شون
Finland
چپ راست کارگزار علیه اختلاس گر!!!
United States
کار آن مرد درست نبود. بی اخلاقی از طرف هر کسی نا درسته. ولی بعضی میخوان با گفتن این حرف جرم فتنه گرا رو تقلیل بدن.
آی دزد! آی دزد!!
United States
عالی بود!

همه حرف رو گفتی!
مرگ بر ضد ولایت فقیه
Moldova, Republic of
همیشه پای کارگزاران درمیان است
بقایی تفکر کارگزارانی داشت
مشایی هم همینطور
اینها تربیت شده حاج اقا هستند حتی اگر در دولت احمدی نژاد باشند
اصلاحطلبها بجای اتهام زنی بهتر است سکوت کنند چون دادگاه و تاریخ ثابت خواهد کرد که فساد در جمهوری اسلامی ریشه در تفکر کارگزارنی دارد و خود اصلاحات برامده از کارگزاران است و هم ریشگی مفسدان سیاسی و اقتصادی انشالله روشن خواهد شد
United States
همیشه پای نفس در میان است...
United States
احسنت
Finland
هرچی بدی مال بقیه هرچی خوبی مال ما!!! فکر کنم خود احمدی نژاد اختلاس کنه میگید اونم عامل کارگزارانه!!!
چوبین
زنده باد احمدی نژاد.
United States
احمدی نژاد تو دو سال آخر فاتحه خودش رو خوند...
همین طوره. اگه احمدی نژاد به حزب اللهی ها پشت نمیکرد وضعش این جور نمیشد
United States
زند باد احمدی نژاد 84

11 روز خانه نشینی از یادمان نرفته...
Iran, Islamic Republic of
اونوقت دولت خودشان را دولت راستگویان معرفی میکنند
United States
کی میگه ماست من ترشه؟!
United States
از قدیم به بچه کچل می گفتن زلفعلی!
شهروند
مردم عادی برایشان فرق نمی کند مفسد یا افشاء کننده فساد از کدام دسته یا گروه هستند، برای مردم برخورد قاطع نیروهای اطلاعاتی و قوه قضائیه با آقازاده ها ،مسئولین ومدیران متخلف فارغ از وابستگی جناحی و بدون حواشی سیاسی مهم است.
United States
دقیقا همینیه که شما میگین!
United States
این قصه برخورد با فساد همیشه از بالا به پایین نیست...
یعنی خود مردم هم باید چه در انتخاب افراد و چه در نظارت بر عملکرد و چه در عدالت خواهی پای کار بیان.
اشرفی با شرف باش
شیب؟ بام؟
United States
همه مون باید اخلاق رو رعایت کنیم...
Iran, Islamic Republic of
برای مردم فرقی نمی کنه مجرم باید مجازات بشه پسر هاشمی هم مجرم باشه باید مجازات بشه ... بقایی و امثالهم هم همینطور/
اما چرا شما آشفته شده اید ...نکنه بخاطر اینه که مبادا عدالت درست اجرا نشه؟!
شاید بخاطر همینه که میگن سیاست پدرو مادر نداره!
United States
با بخش اول حرفتون کاملا موافقم.
عمار
Iran, Islamic Republic of
تا زمانی که قوه محترم قضاییه کسانی که برروی آبروی دیگران مانور میدهند را،بازخواست جدی نکند ونتیجه مجازات انها به اطلاع عموم نرساند.این امر تکرار میشود وعده ای هم سوار بر آبروی دیگران به مطامع خود می رسند.
واما یک جمله با آقای رییس تخلفات ریاست جمهوری :
اول شما به نوعی قاضی هستید ویک قاضی میداند اتهام تاثابت نشده جرم نیست واتهام نیز در بوق وکرنا نباید شود.تازمانی که جرم ثابت شود .
درثانی شما بعنوان یک روحانی حتما حکم دین وقانون افترا وبازی با آبروی دیگران را باید بهتر یک شخص روحانی بدانید.آیا وقتی صندلی اشخاص عوض میشود حکم محرمات هم عوض میشود؟
خدا لعنت كند كسي كه براي اولين بحث بگم بگم را شرو.ع كرد و اتش فتنه را روشن نمود.
شما نبودید گفتید دوران بگم بگم به سر آمده!
چقدر حرف های شما بی ارزش است
United States
وعده های سر خرمن!
سید
Iran, Islamic Republic of
انشا ا... !!!
خدا لعنت کند عوامل داخلی و خارجی فتنه را
United States
ایشون اشتباه کرد

اما چیزی از جرم فتنه گرا کم نمیشه...
Norway
از انچه که در دولت اقای احمدینژاد گذشته نمی خواهم دفاع کنم ولی رفتار اقای اشرفی اصفهانی به عنوان یک روحانی واقعا شرم اور است . باستناد نقل قول از یک مقام امنیتی به همین راحتی اعلام موضع کردن واقعا نوبرش است .
خوب حالا که معلوم شد جناب اشرفی اصفهانی اتهام بدون سند زده باهاش برخورد قانونی نمیشه؟!
علی فرزند ایران اسلامی
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای اشرفی اصفهانی،چطور بیان تهمت و افترا آن هم بدون دلیل و سند؛غیر منطقی و غیر اخلاقی نیست اما بازتاب بیان شما در رسانه ها،غیر منطقی و غیر اخلاقی است!!!!
...شما در پیشگاه پدر گرامیتان که شهید محراب شدند چه جوابی دارید؟
بوهاشم
Iran, Islamic Republic of
آقای اشرفی اصفهانی اگر اظهارات شما صحت داشته باشد که بقایی مجازات می شود یا این دنیا یا آن دنیا ولی اگر اظهارات شما صحت نداشته باشد ویا قسمتی از آن صحت نداشته باشد چه جو ابی در آخرت در پیش درگاه خداوند دا ری که آبروی فردی را برده ای با توجه به روحانی بودن شما جزای آن نیز بیشتر خواهد بود و مواظب باشیم که بیشترین گناه از طریق زبان صورت می گیر د پس مواظب صحبنهای خود باشیم
سعید
سلام
شما در این تیتر
«همه جنجال آفرینی‌های «بقایی»؛ از ارتباطات اقتصادی با کارگزارانی‌ها تا تخلف ۴۵۰ میلیون یورویی»
کمتر از از اشرفی به بقایی نتاخته اید!
بالاخره موضعتان کدام است؟
Iran, Islamic Republic of
... وقتی احمدی نژاد فیلم بنده خدایی را در مجلس نشان داد، آقا به درستی فرمود که کاری غیر اخلاقی و غیر شرعی بوده، حالا که ...علنا اسم آدمی را که هنوز اتهامش اعلام هم نشده می آورید و در همین متن از اتهاماتی سخن می گویید که هیچ جا اثبات نشده، مشمول همان نهی و تذکرآقا نمی شوید؟ رطب خورده کی منع رطب کند. در عمل ولایت مدار باشید.
Romania
خوب آکتور اون فیلم میتونه بابت نمایش بدون مجوز فیلمش از احمدی نژاد شکایت کنه!
فقيرى
متاسفانه وضعيت أونقدر بلبشوشده كه براحتي حيثيت أفراد زير سؤال ميره وآب از آب هم تكون نميخوره
اگه قوه قضاييه با دروغ پراكنى دروغگويان بر خورد كنه
كسى جرّأت نمي كنه براحتي اتهام بزنه
أين آقا أشرفى أصفهاني متاسفانه در لباس پيامبر نميدونم با چه جرآتى همچون ادعايى كرده وآبروي به نفر كه ًنه،، آبروى همه دولت قبل رو بر باد داده
خدا هدايتشون كنه
باید مردم آگاهانه به این قضایا نگاه کنن. این حرفا برای رای گرفتن از مردمه...
نیکنام قم
اشرفی از عمامه ات شرم کن
Finland
عمامه اش مگه چه شکلیه؟
حمیدی
از راستگو ترین دولت بیش از این انتطار نیست بقایی مظلوم است و در هیاهوی دولت و قضاییه گیرکرده است
علی
این ریش ها چرااینجوری سفید شده?
پیرو رهبر
احمدی نژاد دوسال آخر گند زد
وتا از مردم عذر خواهی نکرده
نباید برگرده
والسلام
وای بر سیاست بازان که برای بر روی کارماندن چند روز زود گذر دنیا مبادرت به جوسازی می کنند .ملت باید بیدار باشد و تحت تاثیر این سیاست بازان قرار نگیرد . و در انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش رو یک نه بزرگ به این افراد بگوید تا درس عبرتی در تاریخ باقی بماند .
از رنگ رخ رخسار می شود پی برد به سر درون
محسن
بنده وقتی اسم اصلاح طلب رامیبینم هیچ اعتقادی به حرفهایشان ندارم هر کاری که میکنم نمیتوانم گفته هایشان را باورکنم برای اینکه مرکز دروغ وشایعه از همین ها بلند میشود خدایا خودت به این مردم کمک کن والا هیچ امیدی به این مسئولین نیست
Iran, Islamic Republic of
معاون فرماندار دولت پاک؟؟؟؟؟ برای ماموریت نرفته 12 میلیارد تومان و برای ناهار نخورده ماموریت نرفته 450 میلیون تومان به جیب زده ای کارد بخوره تو اون شکم !
خاویر هم تو هشت سال خورده بودی اینقدر نمیشد
اما در دولت پاکدست میشه!
احدی
طرز فکر و رفتار اصلاح طلبان خیلی با منافقین شباهت دارد انان اعتقادی به حکومت دینی بر پایه ولایت فقیه ندارند و از اینکه عامه مردم پی به این راز انان ببرند وحشت دارند و سعی می کنند با حاشیه سازی مردم را سرگرم کنند .و متاسفانه اکنون خود را پشت رئیس جمهور محترم مخفی کرده اند .
مالک
دوستان عزیزی که آقای اشرفی اصفهانی را نقد می کنند، خودشان هم به همان خطا دچار شده اند.
شما چرا وقتی میخواهید در مورد آقای بقایی صحبت کنید، اولا حجم زیادی از اتهامات به ناف ایشان می بندید بعد شروع میکنید از لزوم داشتن سند صحبت میکنید. مگر خود شما برای این اتهاماتی که مطرح میکنید اسناد دارید؟
در نقد دیگران و اتهام ایشان قدری خدا را در نظر بگیرید. از این بترسید که روزی میرسد که مو به مو زندگی ما را بررسی میکنند و اگر ذره ای شر از خود به جای گذاشته باشیم می بینیم.
در مورد متهم کردن دیگران هم همین مسئله مصداق دارد. حب و بغضهای جناحی موجب زیر پا گذاشتن قواعد دینی نشود.
مالک
اگر کسی قدری دقت داشته باشد، به آسانی متوجه میشود که جریانی به دنبال آن است که هرکسی به هرنحوی به دولت قبلی منتسب بوده است را به گونه این متهم کند و شاید در جریان همین اتهام و تفحص بعد از آن بتواند چیزی را به آنها ببندد.
این اولین بار است که حضرت آقا نیز در پیام نوروزی خود مطالبه عدالت قضایی کرده اند. همین باید تامل عزیزان دلسوز را برانگیزد.
به همین دلیل باید خیلی دقیقتر به متهم شدن امثال آقایان رحیمی، بقایی، مشائی، جوانفکر، دانشجویان بورسیه و بسیاری دیگر نگریست و به آسانی شایعه ها و شانتاژهای رسانه ای را نپذیرفت. بلکه از همین طریق رسانه ها و افرادی که به کثافت گناه بزرگ تهمت تن داده اند را بشناسد و ساده لوحان را شناسایی کند.
تنها از این دقت است که بصیرت حاصل میشود.
حیف از خاندان اشرفی، خوب شد اون بنده خدا شهید محراب شد و این روز را ندید فاتحه مع الصلوات