جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰

کره را جایگزین روغن نباتی نکنید

سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب: 340288
مسئول بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: سرخ کردن مواد غذایی با کره روشی نامناسب و مضر است.
به گزارش جهان، نسرین علیزاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به دلیل برخی خواص کره نظیر مقاومت نداشتن در مقابل حرارت بالا نمی‌توان آن را جایگزین روغن نباتی کرد.

وی افزود: برای سرخ کردن مواد غذایی باید از روغن‌های مخصوص سرخ کردنی استفاده کرد زیرا کره در صورت استفاده برای سرخ کردن خاصیت خود را از دست می‌دهد و می تواند مضر باشد.

علیزاده اظهار کرد: کره مواد مفیدی دارد که برای سلامت بدن ضروری است اما برخی افراد که بیماری و مشکل بدنی خاصی دارند نمی‌توانند آن را مصرف کنند. کره سرشار از ویتامین A است و علاوه بر بهبود تقویت بینایی باعث ایجاد تعادل هورمونی در بدن می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کره حاوی آنتی اکسیدان‌های فراوانی است که از بدن در برابر آسیب‌های سلولی محافظت، از تضعیف عروق و اعصاب، پیشگیری و به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند.

علیزاده با بیان این که کره دارای مقادیر زیادی ویتامین‌های محلول در چربی به ویژه ویتامین D است، ادامه داد: این ماده غذایی قدرت عضلات را افزایش می‌دهد، در درمان آرتریت مؤثر است و تا حدودی باعث جلوگیری از درد مفاصل می‌شود به شرط آن که به میزان کافی مصرف شود.

وی افزود: چربی موجود در کره، باعث لطافت و نرمی پوست می‌شود و از بروز بیماری‌های سطحی پوست نیز جلوگیری می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *