چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۳
۱

تحقق یک وعده روحانی در سفر خوزستان

شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۲۸
کد مطلب: 339535
یکی از وعده های اولین سفر استانی هیئت دولت با ورود آب طرح آبرسانی غدیر به شبکه آب اهواز محقق شد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، وزیر نیرو شامگاه جمعه با حضور در اهواز یکی از بخش های طرح آبرسانی غدیر را افتتاح کرد که بر اساس آن، آب طرح غدیر از پشت سد کرخه به شبکه آب اهواز وارد شد.

رئیس جمهور در سفر استانی خود به استان خوزستان وعده داده بود که تا پایان این هفته ورود آب از طرح غدیر به شبکه آب اهواز اجرایی شود که روز جمعه با حضور وزیر این کار عملیاتی شد.

مردم اهواز هم اکنون آب مصرفی خود را از تصفیه خانه های خانگی یا فروشندگان دوره گرد تهیه می کنند که بر اساس وعده ای که دولت داده با اجرایی شدن این طرح شاهد افزایش کیفیت آب شرب مردم اهواز می شویم.

برای اجرای این طرح شامگاه جمعه یک تلمبه خانه با ظرفیت ۱۰ متر مکعب بر ثانیه و یک مخزن ۴۲ هزار متر مکعب از نوع فلزی و یک خط انتقال برق به طول ۲۰ کیلومتر به ظرفیت ۱۳۲ کیلو ولت و پست ۱۳۲ و ۳۳ کیلو ولت با حضور وزیرنیرو برای انتقال اب از کانال پای پل واقع درمنطقه ام الدبس تا تصفیه خانه کیان اباد اهواز به بهره برداری رسید.

هر چند با وجود افتتاح این طرح مردم اهواز نشانه هایی از بهبود آب شرب خود را مشاهده نکرده اند ولی به مسئولان اجرای این طرح برای این کار باید چند روزی صبر کرد.

فاز اول طرح غدیر ورود آب به شبکه آب شرب شهرهای خرمشهر و آبادان بود که با وجود این وعده، مردم این دو شهر هنوز آب شرب خود را از طریق خرید از فروشندگان دوره گرد و تصفیه خانه های خانگی تامین می کنند.

طرح آبرسانی غدیر به طول ۳۲۰ کیلومتر اواخر سال ۸۷ با ۱۳۰ میلیارد ریال آغاز شده است. در صورت اجرای کامل این طرح، آب ۱۲ شهر و بیش از هزار و ۲۰۰ روستا در استان خوزستان تا افق سال ۱۴۱۵ تامین خواهد شد.

طرح آبرسانی غدیر از جمله پروژه های آبرسانی برای شهر های استان خوزستان است که در سفر دوم هیئت دولت محمود احمدی نژاد به استان خوزستان کلنگ زنی شده است.

این طرح به منظور انتقال آب از محل سد تنظیمی کرخه به مناطق شمال غرب خوزستان و مناطق مرکزی و جنوبی خوزستان (شامل شهرهای اهواز، شیبان، شادگان، آبادان، خرمشهر و روستاهای مجاور این شهرها) با اعتباری معادل ۱۳ هزار میلیارد ریال به قرار گاه خاتم الانبیاء به عنوان پیمانکار طرح واگذار شده و کل جمعیت تحت پوشش این طرح در افق سال ۱۴۱۵، معادل چهار میلیون و ۷۰۰ هزار نفر و نیاز مصرفی آن به میزان ۲۴ متر مکعب در ثانیه برآورد شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
Iran, Islamic Republic of
پس ميشه گفت كار احمدي نژاد بوده نه روحاني.يعني پروژه مونده بود رو زمين و تو اين 4ماه تكميل شد؟؟؟