جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

چین مخالف تحریم علیه ایران است

چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب: 339103
سفیر چین در ایران با بیان اینکه تشویق می‌کنیم که حجم مبادلات چین با ایران در سال آینده بیشتر شود، گفت: چین موافق تحریم علیه ایران نیست.
به گزارش جهان، یوهونگ یانگ در گفت‌وگو با فارس با اشاره به حجم مبادلات چین با ایران اظهار کرد: در سال ۲۰۱۲ مقدار ۳۶ میلیارد دلار در سال میلادی گذشته بود و در ۱۰ ماه سال ۲۰۱۳ این رقم به حدود ۳۱ میلیارد دلار رسید و کاهش داشت.

وی درباره افزایش حجم تجاری ایران با چین گفت: این امر بستگی به تجار دو کشور است و از دولت تشویق می‌کنیم که حجم مبادلات در سال آینده بیشتر شود.

سفیر ایران در چین اعمال تحریم‌ها در کاهش حجم مبادلات را تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: امیدواریم مشکلات را برطرف کنیم.

یانگ، موضع چین در قبال اعمال تحریم علیه ایران را مشخص خواند و یادآور شد: چین موافق تحریم علیه ایران نیست.

وی به نخستین سفر خود در گیلان اشاره کرد و افزود: گیلان واقعاً استان زیبایی است و ظرفیت بالایی برای همکاری بین گیلان و طرف چین دارد.

سفیر چین در ایران خاطرنشان کرد: از این ظرفیت برای افزایش حجم تجاری دو کشور استفاده می‌کنیم.

وی حجم تجاری چین را بسیار بالا خواند و متذکر شد: چین یکی از بزرگ‌ترین شرکای تجاری ایران است.

یانگ، رمز موفقیت چین در زمینه تجاری را تلاش و کوشش بیشتر دانست و یادآور شد: تلاش زیاد مهم‌ترین رمز موفقیت چین است.

وی با بیان اینکه ما در چین ریسک نداریم، تصریح کرد: اگر تجار ایرانی می‌خواهند با چین تجارت داشته باشند می‌توانند از طریق سفارت چین در ایران مراجعه کنند تا از لیست شرکت‌های معتبر تجاری این کشور آگاه شوند.

این مقام مسئول چینی، تبلیغ برخی شرکت‌های چینی از طریق سایت‌ها را تایید نکرد و یادآور شد: تبلیغ اینگونه شرکت‌ها در سایت‌ها مورد تایید ما نیست و تجار باید مراقب کلاهبرداران باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *