کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تراز تجاری ۹ میلیارد دلاری به نفع ایران

10 دی 1392 ساعت 10:24

گمرک چین از مبادلات ۲۴ میلیارد دلاری ایران و چین در ۸ ماه نخست ۲۰۱۳ خبر داد و اعلام کرد تراز تجاری دو کشور در این مدت بیش از ۹ میلیارد دلار به نفع ایران بوده است.


به گزارش جهان به نقل از تسنیم، گمرک چین اعلام کرد مبادلات تجاری ایران و چین در ۸ ماه نخست سال جاری میلادی به ۲۴.۱۱۵ میلیارد دلار رسید.

واردات چین از ایران در ۸ ماه نخست سال جاری میلادی ۱۶.۵۹۸ میلیارد دلار و صادرات به ایران ۷.۵۱۷ میلیارد دلار برآورد شده است. نفت کالای عمده وارداتی چین از ایران است.

به‌دلیل تحریم‌های آمریکا، ایران در زمینه انتقال پول نفت خود از چین با محدودیت‌هایی مواجه است که بر این اساس برآورد می‌شود حدود ۹ میلیارد دلار پول نفت صادراتی ایران به چین در ۸ ماه نخست سال ۲۰۱۳ بدون مصرف در بانک‌های این کشور باقی مانده باشد.

بر اساس این گزارش در ماه اوت ۲۰۱۳ مبادلات تجاری ایران و چین ۳.۴۰۷ میلیارد دلار بوده که این رقم با افزایش ۱.۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.

چین در اوت امسال ۲.۰۳۳ میلیارد دلار کالا از ایران وارد کرده است. واردات چین از ایران در این ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۰.۷ درصد رشد داشته است.

صادرات چین به ایران در اوت ۲۰۱۳ نیز با افزایش ۲.۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۱.۳۷۴ میلیارد دلار رسیده است.


کد مطلب: 334493

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/phototitr/334493/تراز-تجاری-۹-میلیارد-دلاری-نفع-ایران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com