چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

ارایه‌لایحه‌اصلاح‌بخش‌تعاونی اقتصادبه مجلس

يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب: 324588
مدیرکل دفتر توسعه تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه با اشاره به اینکه لایحه اصلاح بخش تعاونی اقتصاد آماده ارائه به مجلس است اما ارائه آن بر عهده دولت است، گفت: طرح ۱۰۰ روزه این وزارتخانه به استان‌ها ابلاغ شده است.
به گزارش جهان، غلامحسین بشارتی در گفت‌وگو با فارس در مورد آخرین وضعیت تدوین لایحه اصلاح موادی از قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران اظهارداشت: در جلسات اول با کمیسیون‌های مجلس بر این موضوع تاکید داشتیم که نمایندگان را قانع کنیم تا لایحه دولت در دستور کار قرار گیرد اما نمایندگان می‌خواستند که طرح مجلس را بررسی و تصویب کنند.

مدیرکل دفتر توسعه تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در حال حاضر مجلس شورای اسلامی به کلیات طرح اصلاح بخشی از قانون اقتصاد تعاونی جمهوری اسلامی ایران رای مثبت داده و به دولت فرصتی برای ارائه این لایحه به مجلس داده شده است.

به گفته وی لایحه اصلاح قانون تعاون از مدت‌ها قبل آماده بوده اما مسئله ادغام وزارتخانه و تغییر وزیر موجب به تعویق افتادن این کار شده و امیدواریم این لایحه به مجلس ارائه شود.

بشارتی تصریح کرد: این لایحه کامل است و تمام مسائل در آن لحاظ شده و در واقع اصلاح کامل قانون تعاون است اما اینکه دولت این را به مجلس ارائه کند یا خیر در اختیار ما نیست.

وی گفت: البته این لایحه در زمان دولت قبل یک بار به مجلس ارائه شد اما چون زمینه برای تصویب آن در مجلس مناسب نبود، لایحه برای اصلاح و تکمیل از مجلس پس گرفته شد.

مدیرکل دفتر توسعه تعاون وزارت تعاون، کار با بیان اینکه حماسه اقتصادی زمانی تحقق پیدا می‌کند که مردم وارد صحنه اقتصاد شوند، گفت: این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که بستر مناسب برای فعالیت مردم در تعاونی‌ها فراهم شود.

وی در مورد فعالیت‌های وزارتخانه دولت جدید افزود: بر اساس تصمیم وزیر جدید، یک طرح ۱۰۰ روزه تهیه شد که بخش عمده آن در مورد بخش تعاون بود که این طرح استان‌ها ابلاغ شده است.

بشارتی گفت: تقویت اتاق تعاون و اتحادیه‌های تعاونی، اشتغال در بخش تعاون، ساماندهی کارجویان در قالب تعاونی‌ها و خوشه‌های کسب و کار کوچک از جمله مواردی است که در این برنامه لحاظ شده است.

وی در مورد مسئله سرمایه در گردش واحدهای تولیدی نیز گفت: از محل صندوق توسعه ملی بخشی هم برای سرمایه در گردش واحدهای تولیدی دیده شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *