جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۹
۱۷

وزرای روحانی هرکدام چند شناسنامه دارند؟

شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب: 323009
سوال اینجاست که آقای ترکان چند شناسنامه گرفته است و به هویت قبلی خود در دولت سازندگی پشت کرد تا بتواند در دولت نهم و دهم پست بگیرد یا اینکه تنها در دولت روحانی مدیران برای ادامه همکاری با دولت باید شناسنامه های جدید «اعتدال» را دریافت کنند؟
وزرای روحانی هرکدام چند شناسنامه دارند؟
به گزارش جهان، اکبر ترکان اخیرا در سخنانی عجیب، درباره نحوه تغییر مدیران در دولت جدید گفته است: «اگر قرار شد مدیران احمدی نژاد شناسنامه دوم بگیرند، می توانند همراه باشند، اما نمی توانند محور باشند و اگر گروهی ذی نفوذ از چهره‌ها و شخصیت‌های صاحب‌نظر و صاحب مسند اصرار داشته باشند که مدیران احمدی‌نژادی و از جمله استانداران ابقا شوند، این انتظار غیر منصفانه‌ای خواهد بود.»

به نظر می رسد که ترکان اعتقاد دارد که با توجه به انتخاب حسن روحانی از سوی مردم، مدیران غیر همسو با وی نیز یا باید برکنار شوند یا اینکه باید خود را همسو با رئیس دولت کنند. و نکته جالب توجه اینکه این همسویی باید تا سطح مدیران میانی و استانداران ادامه یابد و به وزرا و معاونین وزیر کفایت نشده است.

این اظهارات شاید در مرحله اول حق طبیعی دولت یازدهم عنوان شود. اما سوال اینجاست که آیا مدیران کارگزارانی در دولت نهم و دهم با شناسنامه جدید به فعالیت خود ادامه دادند یا اینکه شناسنامه های کارگزارانی نیز در دولت احمدی نژاد اعتبار داشت؟

نعمت زاده: دو شناسنامه

برای مثال محمدرضا نعمت زاده که در دو دهه گذشته نیز در وزارت صنایع حضور داشته است. در دولت نهم نیز یکی از پست های ارشد وزارت نفت را به دست می آورد. نعمت زاده که از مدیران کارگزارانی شناخته می شود از ابتدای دولت نهم و پس از شکست سنگین هاشمی رفسنجانی در رقابت با احمدی نژاد به سمت مشاور عالی وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی پتروشیمی و همچنین شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی منصوب می شود.

هرچند که نعمت زاده از چند سال پیش از آن بازنشسته شده بود ولی همچنان با تمدید بازنشستگی وی در مسوولیت های معاونت وزیر و مدیر عامل شرکت ملی پتروشیمی و همچنین شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ادامه فعالیت می داد.

نعمت زاده بالاخره پس از چهار سال فعالیت در دولت احمدی نژاد و با توجه به نزدیکی به انتخابات سال ۸۸ و احتمال پیروزی میرحسین موسوی با همان شناسنامه و خوی کارگزارانی خود شروع به انتقاد به دولت احمدی نژاد کرده و در مصاحبه با روزنامه اعتماد روز یکشنبه ششم اردیبهشت ماه ابراز داشت: احمدی نژاد و شهید رجایی ۱۸۰ درجه با هم متفاوتند!

وی پیش از برکناری ضمن تجلیل از احمدی نژاد، او را جسورترین مدیر در طول انقلاب دانست!

نعمت زاده درباره انتصاب بازرس ویژه رییس جمهور در نفت نیز انتقاداتی به رییس جمهور وارد کرد. گفته می شود وی در دولت شهید رجایی نیز بعد از انتصاب آقای معتمدنیا بعنوان بازرس ویژه شهید رجایی در یکی وزارتخانه تحت مسوولیت آقای نعمت زاده همین انتقاد را نیزبه وی داشت.

همان ایام سایت خبری جهان نوشت: «گفته می شود در دیدارهای اخیر نعمت زاده با میرحسین موسوی، برای احراز پست مهمی در دولت احتمالی آینده با هم توافقاتی داشتند.» گفتنی است در همان ایام نعمت زاده نسبت به برکناری خود معترض شده بود و در مصاحبه ای از رئیس جمهور خواسته بود تا علت برکناری اش را توضیح دهد.

اکبر ترکان : سه شناسنامه

اما وضعیت ترکان اندکی متفاوت است وی علاوه بر شناسنامه دولت هاشمی به شناسنامه های دولت نهم و حتی دهم نیز دست پیدا کرد و از این حیث در میان مردان روحانی دارای بیشترین شناسنامه است!

ترکان در دولت نهم سمت معاونت برنامه ریزی وزارت نفت، مسئولیت هماهنگ کردن برنامه های شرکتهای تابعه در چهارچوب اصول و سیاست های کلی مصوب در زمینه های بالادستی و پایین دستی صنعت نفت را بر عهده داشت وی از مدت ها پیش بازنشسته شده است اما بازنشستگی وی در دولت نهم تمدید شد.

ترکان علاوه بر مسئولیت های مدیریتی دروزارت نفت، عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه نیز می باشد. این حزب به هاشمی رفسنجانی گرایش ویژه دارد.

وی نیز تا چند ماه مانده به انتخابات سال ۸۸ انتقادی به احمدی نژاد نداشت اما به یکباره در ایام نزدیک به سال ۸۸ اکبر ترکان خرداد سال ۸۸ فعالیت سیاسی خود را بر ضد دولت احمدی نژاد و به نفع میرحسین موسوی آغاز کرد.

وی با حضور در همایش تشکل‌های حمل و نقل در حمایت از میر حسین موسوی از عملکرد دولت نهم به‌ویژه در صنعت نفت و طرح های توسعه ای آن انتقاد کرد.

هرچند که از دیگر مسئولیت های ترکان انجام بررسی های اقتصادی و امکان سنجی طرحهای مختلف صنعت نفت، گاز و پتروشیمی بود اما وی در دهم خرداد ماه سال ۸۸ در همایش تشکل های حمل و نقل مدعی شد در دولت احمدی نژاد فقط یک مجتمع پتروشیمی احداث شده است.

هرچند که بسیاری از وزرای دولت نهم در دولت دهم برکنار شدند و در روند دولت نیز تغییرات گسترده ای صورت گرفت اما کماکان شناسنامه ترکان معتبر بود. در تیر ماه سال گذشته اکبر ترکان که در جریان انتخابات ۸۸ رئیس جمهور را به ارائه آمار غلط متهم کرده بود، به عنوان رئیس هیات مدیره شرکت مدیریت طرح‌های صنعتی ایران، منصوب کند.

حال سوال اینجاست که آقای ترکان چند شناسنامه گرفته است و به هویت قبلی خود در دولت سازندگی پشت کرد تا بتواند در دولت نهم و دهم پست بگیرد یا اینکه تنها در دولت روحانی مدیران برای ادامه همکاری با دولت باید شناسنامه های جدید «اعتدال» را دریافت کنند؟
مرجع : نیمروز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آنانی که دولت نهم و دهم را به برکناری های اتوبوسی متهم می کردند جواب خود را از خلال این سطور دریافت نمایند تا ببینید احمدی نژاد اتوبوسی نیاورد
France
آره والا
تازه فهمیدم چرا احمدی نژاد نتونست پول نفتو بیاره سر سفره مردم!
چون وزارت نفت تو دوره این هم باز دست حضرات کارگزارانی و ترکان و نعمت زاده و امثالهم بوده!
هم شكمان يكسان
دقت كردين همه اين آقايان مثل چيني ها شبيه هم هستند ؟من آنها را با هم قاطي مي كنم .خوب نگاه كنيد چيت چيان ، زنگنه ، تركان، نعمت زاده راستي چرا؟
همه براي يكي (هاشمي)
به دليل شباهت بيش از حد و رعايت اعتدال يك شناسنامه براي همه شان كافي است .
با سلام

از مدیر پیران فراموش کار سوال کنید چگونه بدون تعویض شناسنامه توانست در دولت نهم و دهم پست بگیرند؟ تا دیگران از تجربه رنگرزی شان یاد بگیرند!!! وقاحت هم حدی دارد!!
Iran, Islamic Republic of
امثال اکبر ترکان، حزب بادند. این فرد در آینده شناسنامه های دیگری نیز خواهد گرفت.
اینا همش تجربه است .
باید دولت نهم ودهم هم مثل دولت یازدهم هرکی که یه وابستگی کوچیک به کارگزاران یااصلاحات داشتو برکنارمیکرد .نکرد که این شد .نکرد که امثال اقای ترکان حالا شده یه منتقد خیلی مهم دولت نهم ودهم .
انشالله تجربه بشه واسه بعدی ها
بعدی ها اگرانشالله به قدرت رسیدن ازدولت یازدهم یاد بگیرن که هرکس حتی تا سطح ابدارچی هم باهاشون همسو نبود باید عوض بشه .
Iran, Islamic Republic of
اینا همه نون به نرخ روز خوردن!!!!!!!!!
مهدی
خوشبختانه این تئوری مدیریت سیاسی درجوامع شرقی عینا درایران به وقوع می پیوندد که سوخته های سیاسی برمی گردند یکنفر مثل آقای ترکان که جدیدا به آقای آفتابگردان معروف شده اند نیزازاین جمله افراد می باشند
Iran, Islamic Republic of
بجای مطرح کردن نام نیروهای دولت باید عملکرد دولت مورد توجه قرار گیرد افراد مهم نیستند باید دید مجموعه دولت چه آثار مثبت و منفی از خود بر جای می گذارد .
Iran, Islamic Republic of
این آقایان یک شناسنامه و چندین رنگ دارند و خدا را شکر روی زیادی هم دارند. در ضمن میدانند کجا پول هست و منبع قدرت کجاست.
بعضی ها می خواهند بمانند حال با هر قیمتی که شده ! هدف مقدس !!!! ماندن است
عادل
اينها اينقدر مار خورده اند كه افعي شده اند ! برادر
من
بندگان خدا شناسنامه دوم و سوم نگرفته اند اینها همه گل هستند از نوع آفتاب گردان چرا تهمت میزنید!
Iran, Islamic Republic of
اگه مثل صالحي اميري كانديد وزرات ميشد خيلي پرده ها كنار مي رفت
France
پس به ترکان علاوه بر ابوالمشاغل دولت، باید ابوالشناسنامه هم بگیم!
Switzerland
مهمترین خطای این مدیران پیر مرد محترم ،عدم کادر سازی مدیران جوان است .و سند این تخلف آشکار بازگشت خودشان به عرصه قدرت ومدیریت است .آفتاب آمد دلیل آفتاب .قبل از دیر شدن ،خداکند کادر سازی ،مدیران جوان را شروع کنند.کارخوبی که در دولت قبلی شروع شده بود ولی متاسفانه بعلت بی تدبیری و با ایجاد بدنامی برای مدیران قبل از خودشان و درگیری های بیهوده ،ابتر ماند.