دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 17 Jun 2024
 
۰
۱

مطالعه اجباری برای معلمان

سه شنبه ۷ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب: 322294
نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی درباره پیشنهاد خود جهت افزایش مطالعه معلمان اعلام کرد: معلم باید زمانی غیر از تدریس خود، دو یا سه ساعت را به صورت اجباری در کتابخانه‌ها مطالعه کنند و به اندازه مطالعه عمومی و تخصصی خود حق‌الزحمه دریافت کنند.
به گزارش جهان، احمد سجادی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص اجرای این طرح گفت: چون تعداد معلمان زیاد است، این طرح در مرحله ابتدایی برای مدیران، ‌مسئولان، معلمان کاملا تفکیک شده اجرا می‌شود و در مرحله دوم از نظر فرهنگ و آثار روحی و روانی اجرایی است. وی با تاکید بر اینکه چند شغله بودن معلم، به جایگاه وی ضربه وارد می‌کند و این به نفع کشور نیست، اظهار کرد: افزایش مطالعه معلمان باعث می‌شود به مدت ۴ سال کشور از حالت سنتی خارج و به علم روز مسلط شود.

سجادی افزود: با مطالعات مستمر معلمان سطح تولید مقالات علمی و تخصصی بالا می‌رود و کشور ارتقاء پیدا می‌کند. نماینده فریمان گفت: معلم روح و جان وزارت آموزش و پرورش است که اجرای سند تحول بنیادین و ارتقای کیفیت به وی بستگی دارد. وی تاکید کرد: دو شغله بودن برخی از معلمان به اجرای تحول در آموزش و پرورش لطمه می‌زند و این برنامه اجرایی نخواهد شد.

وی افزود: با توجه به این مساله که ایران باید در سال ۱۴۰۴ رتبه اول علم، ‌اقتصاد، آموزش، ورزش و جوانان را داشته باشد، وزارت آموزش و پرورش باید برنامه‌ها و طرح‌های پیشرفته‌ای را در راستای برنامه‌های کاری خود قرار دهد. سجادی در خصوص تاثیر مستقیم معلمان بر جامعه ایرانی گفت: وزارت آموزش و پرورش دارای چیزی حدود ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار جمعیت دانش‌آموزی و یک میلیون و ۳۰ هزار معلم است و با تمام خانواده‌های ایران اسلامی هم در ارتباط است.

وی در خصوص دو شغله بودن معلم‌ها نیز افزود: دو شغله بودن معلم‌ها به معنای قهر آنها با کتاب و کتابخوانی است که این مساله متضاد با اجرای تحول است. سجادی تاکید کرد: معلم فقط و فقط باید معلمی کند، معلمی که دارای اضافه کاری از صبح تا شب است، زمانی برای مطالعه در کتابخانه را ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
شما حقوق معلم ها درست بدید تا ناچار نباشد دو شیفت کار کند به نظر شما فردی با 20 سال سابقه کار و مدرک لیسانس وحقوق 1000000تومانی زندگی خودش را بگذراند .
پس لطفا شهار ندید ........