جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰

رشدمنفی صادرات صنعتی درسال گذشته

يکشنبه ۵ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب: 321941
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به رشد منفی ۹ درصدی بخش صنعت و رشد منفی صادرات صنعتی در سال گذشته، گفت: حتی در زمان جنگ هم رشد صادرات صنعتی کشور منفی نبوده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمدرضا نعمت‌زاده در نشست خبری امروز خود با رسانه‌ها اظهار داشت: رشد منفی بخش صنعت باید متوقف شود، زیرا اگر روند فعلی ادامه یابد به ضرر بخش صنعت و اقتصاد کشور خواهد بود.

وی افزود: در ۵ ماهه سال قبل با رشد منفی صادرات محصولات صنعتی روبرو بودیم درحالی که حتی در زمان جنگ نیز این اتفاق نیفتاده بود و در صادرات صنعتی رشد منفی نداشتیم.

وی تأکید کرد: زمانی که تولیدی صورت نمی‌گیرد و پیمان‌سپاری ارزی، صادرات کالاها را محدود می‌کند، با رشد منفی صادرات صنعتی روبرو می شویم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سعی داریم پیمان سپاری ارزی را لغو کنیم، گفت: مدیران بانک مرکزی علاقمندند که جایگزینی برای این مسئله مشخص شود در حالی که ما معتقدیم آمار گمرک در این باره کفایت می‌کند، ولی اگر می‌شود برای کنترل واردات و صادرات برنامه دیگری جایگزین شود، حرفی نداریم.

وی همچنین با تأکید بر لزوم شفاف‌سازی فعالیت‌های وزارت صنعت، گفت: تمام اقدامات وزارت صنعت از جمله صدور مجوز واردات کالا و همچنین صدور پروانه بهره‌برداری معادن به صورت روزانه در سایت‌های مربوطه اعلام خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *