دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 17 Jun 2024
 
۰

هیچ‌گاه در حمایت از ولایت علی(ع) از عقیده خود کوتاه نمی‌آییم

چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب: 321186
رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: در حمایت از ولایت علی‌ علیه‌السلام و اهل بیت پیامبر(ص) هیچ گاه از عقاید خود کوتاه نخواهیم آمد.
به گزارش جهان به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی‌گلپایگانی در نشست کارکنان دفتر مقام معظم رهبری که در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله برگزار شد، خدمت به اهل‌بیت علیهم‌السلام را ذخیره آخرت دانست.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به ماجرای سقیفه و گرفتن حق الهی ولایت جامعه اسلامی از اهل‌بیت پیامبر(ص) در آن گفت: سقیفه از نقاط دردناک تاریخ اسلام است که در آن افرادی جمع شدند و وصیت پیامبر(ص) و حق مسلم ولایت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام را زیر پا گذاشتند.

وی به پیامد‌های گرفته شدن ولایت مسلمانان از علی علیه‌السلام اشاره و تصریح کرد: از آثار شوم آن پیمان ننگین در سقیفه، این است که علمای خود فروخته وهابی فتوای بریدن سر شیعیان را می‌دهند. جنایت‌هایی که علیه شیعیان در سوریه انجام می‌شود و اهانت‌هایی که به قبر مبارک صحابه پیامبر(ص) می‌شود نیز در ادامه ماجرای سقیفه قرار دارد.

محمدی‌گلپایگانی با تأکید بر اینکه ما در حمایت از ولایت علی‌ علیه‌السلام و اهل بیت پیامبر(ص) هیچگاه از عقاید خود کوتاه نخواهیم آمد، ادامه داد: البته این عقیده به این معنی نیست که با برادران مسلمان اهل سنت منازعه داشته باشیم؛ بر اساس سخن مقام معظم رهبری کسی حق اهانت به مقدسات آنها را ندارد،‌ آنها نیز حق اهانت به مقدسات شیعیان را ندارند.

وی در ادامه به تلاش همه جانبه دشمن در اختلاف افکنی میان مسلمانان و ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت:‌ خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران در تمام عرصه‌ها مستحکم است؛ باید یقین بدانیم که اگر دشمن از ما نقطه ضعفی می‌دید، لحظه‌ای به ما رحم نمی‌کرد. رئیس دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: امروز دشمن در سوریه تلاش می‌کند خط مقدم مقاومت را نابود کند که در صورت موفقیت نوبت عراق است و آنها به ایران هم طمع دارند.

وی به اوضاع مصر اشاره کرد و افزود: محمد مرسی و همکاران او در مصر امتحان خوبی ندادند و فریب آمریکا را خوردند؛ شاهد بودیم که رهبر بزرگ شیعیان مصر را با آن شرایط به شهادت رساندند و به جنازه وی نیز جسارت کردند و این آقا که رئیس‌جمهور بود،‌ صدایش هم در نیامد.

وی افزود:‌ بعد از سقوط ریاست مرسی، سفیر آمریکا در قاهره گفت که از نیل تا فرات برای اسرائیل است و مصر نیز برای اسرائیل است. اگر ما نیز این قدرت را نداشتیم و نیروهای مسلح،‌ بسیج و جوانان نبودند، وضع ما از آنها نیز بد‌تر بود.

محمدی‌گلپایگانی تنها راه ایستادگی در برابر استکبار جهانی را ولایت‌پذیری و اتحاد دانست و گفت: تنها راه موفقیت در برابر دسیسه‌های دشمنان اتحاد و تبعیت از مقام معظم رهبری است. رهبری نسبت به تمام مسائل آگاهی دارند و قبل از حوادث و وقایع حرکت می‌کنند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: امروز رهبری نسبت به قم و این حوزه مقدسه و عظیم‌الشأن عنایت ویژه‌ای دارند؛ از این‌رو کسانی که در این شهر حضور دارند و خود را ولایت‌مدار می‌دانند باید الگویی برای همگان باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *