چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

صید ماهیان خاویاری خزر متوقف شد

جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۲۶
کد مطلب: 318814
رئیس سازمان شیلات کشور که برای بازدید از مزرعه پرورش ماهیان خاویاری بـه البرز سفر کرده بود گفت : با توافق صورت گرفته میان کشورهای ساحلی دریای خزر برای مدتی فعالیت تجاری و و صید ماهیان خاوریاری متوقف شد تا ذخایر این ماهیان بازسازی شود و هم اکنون هیچ گونه فعالیت تجاری برای صید ماهیان خاویاری صورت نمی گیرد واگر صیدی هم هست برای تحقیقات و تکثیر ذخایر دریای خزر است.
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر، دکتر مطلبی با اشاره به این که برای حفظ و افزایش ذخایر ماهیان خاویاری و جبران صید بی رویه، نیازمند یک مدیریت واحد بین کشورهای ساحلی دریای خرز هستیم گفت: این همکاری ها تحت مدیریت واحد برای ابعاد مختلف محیط زیست ماهیان خاویاری ، جلوگیری از برداشت بی رویه و ورود آلودگی ها به دریا در حال گسترش است.

وی با بیان اینکه چند سالی است که سهم بندی برای کشور های ساحلی خزر برای صید خاویار صورت نگرفته است افزود: آخرین سهمی که در سال ۲۰۱۰ صورت گرفته ، از حدود ۸۰ تن خاویار ،سهم ایرن ۴۰ تن بوده است و از آن موقع سهمیه بندی صورت نگرفته است.

رئیس سازمان شیلات ایران با تاکید بر داوطلب شدن ایران برای کمک به تکثیر و بازسازی ذخایر ماهیان خاویاری گفت: در کنار کمک به ذخایر دریای خزر یک اتفاق مهم در کشور افتاد و آن انتقال دانش بیوتکنیک تولید و پرورش ماهیان خاویاری به مردم و بخش خصوصی است ، به طوری که هم اکنون در کشور مردم وبخش خصوصی به تولید و پرورش ماهی خاویاری و خاویار رغبت نشان داده و اولین نمونه های ماهیان خاویاری پرورشی تولید شده و تا چند سال آینده تولید گوشت ماهی خاویاری و هم خاویار در کشور افزایش می یابد .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *