سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۱
۱

آموزش زبان فارسی به جاسوسان اسرائیلی

چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب: 318391
یک رسانه اسرائیلی در گزارشی به جزئیات آموزش زبان فارسی در یکی از واحدهای سازمان های جاسوسی این رژیم پرداخت.
به گزارش جهان به نقل از عصر ایران، شبکه دوم تلویزیون اسرائیلی اعلام کرد: هم اکنون زبان فارسی در یکی از پایگاه های سازمان جاسوسی اسرائیل تدریس می شود. تدریس زبان فارسی شامل ترانه ها، ضرب المثل های عامیانه، حدس و گمانه ها، کنایه ها، اشاره ها و اصطلاح های این زبان نیز می شود.

شرکت کنندگان در این کلاس های آموزشی، جوانان کم سنی هستند که سعی می کنند زبان فارسی را به خوبی بیاموزند. در این کلاس ها آنها می آموزند که چگونه مفهوم و معنی کلمات و جملات و لهجه ها و معانی آنها را در ایران را درک کنند.

یکی از مدرسان این کلاس ها، یک زن نظامی با درجه گروهبانی است. او تا سن ۸ سالگی در ایران می زیست و سپس به اسرائیل مهاجرت کرد به همین دلیل زبان فارسی را به خوبی بلد است.

او می گوید: اعضای واحد ۸۲۰۰ که ایمیل ها و مکالمات داخل ایران را تحت بررسی قرار می دهد درباره کلماتی آموزش می بینند که حتی برخی افراد فارسی زبان در ایران نیز ممکن است معنی آنها را درک نکنند زیرا برخی کلمات و جملات در زبان فارسی دارای معانی دیگری هستند.

این درجه دار ارتش اسرائیل که با نام اختصاری "ک" در این گزارش از او یاد می شود اضافه می کند: ما می خواهیم به روح زبان برسیم نه فقط به خود زبانی که مقامات ایرانی به وسیله آن سخن می گویند زیرا آنچه ما نیاز داریم درک کلمات در گویش های عامیانه و لهجه است یعنی معنی کلمات در لهجه های عامیانه را باید دریافت کنیم.

در بخشی از این گزارش نیز آمده است: شرکت کنندگان در کلاس های آموزش زبان فارسی، گوشی هایی را بر روی گوش خود قرار می دهند و حتی به ترانه های فارسی نیز گوش می دهند تا معنی این کلمات و جملات را درک کنند زیرا به عنوان مثال یکی از افسران ایرانی در یکی از ایمیل های خود از کلمات یکی از ترانه ها استفاده می کرد ولی منظور او این ابود که اتفاقی روی خواهد داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حزب الله بیدار است!!!!!!!!!!!