پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

اخراج منافقین از عراق فوری است

يکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب: 316365
دبیرکل سازمان ملل گفت که نیاز به اخراج عناصر گروهک تروریستی منافقین از عراق فوری است.
به گزارش جهان، ایسنا به نقل از دفتر رسانه‌ای بان کی‌مون نوشت: دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در اختیار اشرف نیوز قرار گرفت، اعلام کرد که بان کی‌مون در دیدار با هوشیار زیباری، وزیر امور خارجه عراق از دولت عراق خواست تا هر چه سریعتر تحقیقات در خصوص حمله اخیر به اردوگاه اشرف را که موجب کشته شدن تعدادی از عناصر گروهک منافقین شده است، به پایان برساند.

در این بیانیه به نیاز فوری برای انتقال ساکنان لیبرتی به خارج از عراق تاکید شده است.

دبیرکل سازمان ملل هم‌چنین نسبت به بروز بحران سیاسی و برهم خوردن اوضاع امنیتی عراق ابراز نگرانی کرد و یک بار دیگر از رهبران عراقی خواست تا وارد گفت‌وگوهای جدی شده و به امر آشتی ملی تسریع ببخشند.

از سوی دیگر روزنامه‌ آلمانی کلنراشتات آنساینگر نوشت که قرار است شهر کلن در غرب آلمان پذیرای حضور ۷۷ تن از اعضای گروهک تروریستی منافقین باشد.

این روزنامه به نقل از یورگن روترز، شهردار کلن ضمن انتقاد شدید از تصمیم وزارت کشور آلمان برای پذیرش در اسکان عناصر گروهک تروریستی منافقین به نگرانی‌های امنیتی در این خصوص اشاره کرد و افزود که این افراد در پادگان‌هایی در عراق زندگی می‌کردند که فعالیت‌هایی علیه ایران داشتند و حال قرار است آلمان پذیرای ۹۷ تن از این افراد که درخواست پناهندگی داده بودند، باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *