دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 17 Jun 2024
 
۰

تحویل دائم نیروگاه اتمی بوشهر دو سال دیگر

دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۲۹
کد مطلب: 315163
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی هسته‌ای از تحویل دائم نیروگاه بوشهر تا دو سال آینده خبر داد و گفت: در آینده نزدیک شاهد کلنگ‌زنی نیروگاه جدیدی در کشور خواهیم بود..
به گزارش جهان به نقل از مهر، علی‌اکبر صالحی ظهر دوشنبه در بدو ورود به بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جوانان و متخصصان ایرانی در عرصه‌های مختلف توانمندی و لیاقت خود را ثابت کرده‌اند و دانشمندان هسته‌ای نیز در این عرصه پیشگام هستند.

وی ادامه داد: امروز که مصادف با هفته دفاع مقدس است، انتظار ۳۶ ساله مردم ایران به پایان رسیده است و نیروگاه اتمی بوشهر عملیاتی می‌شود و راهبری نیروگاه اتمی بوشهر به دست مهندسان ایرانی خواهد افتاد.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور خاطرنشان ساخت: تحویل نیروگاه به ایران نیاز به گارانتی دو ساله دارد و همراه به هفت‌هزار ساعت کار کارشناسی متخصصان روسی خواهد بود.

وی اضافه کرد: نیروگاه امروز به ایران تحویل موقت می‌شود و پس از دو سال به صورت کامل و تحویل دائم خواهد شد.

صالحی بیان داشت: در کمیسیون‌های مشترک ایران و روسیه مذاکرات کارشناسی برای احداث نیروگاه‌های جدید صورت گرفته است.

کلنگ‌زنی یک نیروگاه جدید در آینده نزدیک


وی گفت: در آینده نزدیک شاهد کلنگ‌زنی نیروگاه جدیدی در کشور خواهیم بود.

لازم به ذکر است که رئیس سازمان انرژی اتمی در بدو ورود به بوشهر مورد استقبال استاندار و مسئولان استان بوشهر قرار گرفت و چیت‌چیان وزیر نیرو و همچنین نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی وی را همراهی می‌کنند.

برنامه تحویل نیروگاه اتمی بوشهر به ایران ساعت ۱۵ برگزار خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *