دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 17 Jun 2024
 
۰
۱

فیلا از ایران تمجید کرد

سه شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب: 313706
سایت رسمی فدراسیون بین‌المللی کشتی (فیلا) با تمجید از تماشاگران ایرانی، به سلطه کشتی ناب ایران در نخستین روز مسابقات جهانی بوداپست اشاره کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سایت رسمی فدراسیون بین‌المللی کشتی (فیلا) در گزارشی اعلام کرد: در نخستین روز مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۳، هواداران ایرانی همیشه در صحنه با شور و اشتیاق زیادی به تشویق کشتی‌گیران‌شان پرداختند. با مدالی که حسن رحیمی در وزن ۵۵ کیلوگرم و رضا یزدانی در وزن ۹۶ کیلوگرم به دست آورد ایرانی‌ها از همین ابتدا در رشته آزاد مردان از رقبا پیشی گرفتند.

رحیمی که در کشتی نیمه‌نهایی خود موفق شد ۸ بر صفر نریمان اسرافیلوف را خاک کند در فینال باید به مصاف آمیت کومار هندی که حریفی سرسخت‌تر بود می‌رفت. رحیمی در نهایت موفق شد این دیدار را با نتیجه ۲ بر یک به سود خود به پایان ببرد و قهرمانی جهان را از آن خود کند.

حسن رحیمی پس از کسب جایگاه نخست جهان در سخنانی کوتاه گفت: در المپیک واقعا بدشانس بودم. قهرمانی در این رقابت‌ها نتیجه‌ای فوق‌العاده‌ برایم بود.

رضا یزدانی هم در دیدار نیمه‌نهایی با نتیجه ۸ بر یک از سد پاولو اولینیک اوکراینی گذشت و در نهایت در دیدار فینال ختاگ گازیموف آذربایجانی، قهرمان ۲۰۱۰ کشتی جهان را با نتیجه ۴ بر ۲ شکست داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضا
United States
آفرین بر دلاور مردان ایرانی به خصوص رضا یزدانی که علیرغم مصدومیت شدیدی که در المپیک برایش پیش آمده بود توانست قهرمانی جهان را برای ایران به ارمغان بیاورد