يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 16 Jun 2024
 
۰
۱

انتظار بود وزرای بیشتری رای اعتماد نگیرند

سه شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۳
کد مطلب: 307416
عضو فراکسیون اقلیت مجلس هشتم گفت: با توجه به اینکه مجلس اصولگرا است و شاید بسیاری از نمایندگان در انتخابات ریاست جمهوری به آقای روحانی رای نداده باشند، انتظار می‌رفت که تعداد بیشتری از وزرای پیشنهادی نتوانند از مجلس رای اعتماد بگیرند.
به گزارش جهان، امیر طاهرخانی نماینده سابق تاکستان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به حق نمایندگان مجلس در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی از سوی دولت گفت: رای اعتماد از حقوق مجلس است و نمایندگان می‌توانند با بررسی کارنامه، سابقه افراد و برنامه‌هایشان و با توجه به مذاکراتی که در طول جلسات صورت می‌گیرد تصمیم‌گیری نمایند.

وی با تاکید بر اینکه حضور در ایام فتنه نیز می‌تواند در رای عدم اعتماد مجلس به سه وزیر پیشنهادی علوم، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان تاثیرگذار باشد، افزود: در خصوص سه وزیری که نتوانستند از مجلس رای اعتماد بگیرند، شائبه حضورشان در فتنه مطرح بود که در رابطه با آقای میلی‌منفرد وزیر پیشنهادی علوم این اتهام بیشتر وارد بود و ایشان نتوانست با نمایندگان ارتباط برقرار کند. البته به نظرم این سه نفر نیز می‌توانستند برای جامعه و تحقق اهداف دولت مفید باشند اما موفق نشدند اعتماد نمایندگان مجلس را جلب نمایند.

عضو فراکسیون اصلاح طلبان مجلس هشتم شورای اسلامی با اشاره به اصولگرا بودن مجلس اظهار داشت: وزرای پیشنهادی مواضع خود را به صورت شفاف بیان کردند اما با توجه به اینکه مجلس اصولگرا است و شاید بسیاری از نمایندگان در انتخابات به آقای روحانی رای نداده باشند انتظار می‌رفت که تعداد بیشتری از وزرای پیشنهادی نتوانند از مجلس رای اعتماد بگیرند.

طاهرخانی ادامه داد: برنامه و سیاست دولت تعامل با مجلس بوده و وزرای که معرفی شدند در همین راستا بودند. افراد زیادی برای وزارتخانه‌ها مطرح بودند که آقای روحانی سعی کرد چهره‌های معتدل‌تری را برای کابینه معرفی نمایند.

این نماینده سابق مجلس در ارزیابی کلی از عملکرد مجلس شورای اسلامی در روند بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی تصریح کرد: بعضی از ادبیات که در مجلس بیان شد، شان مجلس و در برخی از موارد شان نمایندگان را نیز پایین آورد. ضمن اینکه این مذاکرات به صورت زنده از رسانه ملی پخش می‌شد و در نگاه مردم این ادبیات و توهین‌ها در شان نمایندگان مجلس نبود و آنها را عصبانی کرد. مردم بین حقوق واقعی نمایندگان و مواضعی که همراه با توهین و تندروی است، تفکیک قائل می‌شوند.

طاهرخانی در ادامه و با اشاره به عدم رای اعتماد مجلس به سه وزیر پیشنهادی اظهار داشت: در گذشته هم چنین اتفاقاتی افتاده است و امروز پیش بینی می‌شود آقای روحانی به سراغ گزینه‌های اول خود برود که وی از این گزینه‌ها در گام اول به دلیل تعامل با مجلس، چشم پوشی کرده بود.

وی خاطر نشان کرد: روحانی از بسیاری از چهره‌ها صرف نظر کرده و افرادی کارا و با تجربه و متخصص را به مجلس معرفی کرد و به اذعان بسیاری از کارشناسان دولت آقای روحانی، دولت قوی است به خصوص اینکه فاصله بسیاری با دولت‌های نهم و دهم دارد.

طاهرخانی با اشاره به اینکه روحانی باید در راستای خواست مردم حرکت کند، افزود: رئیس جمهور بر اساس تجربه و با توجه به پیام مردم در انتخابات ریاست جمهوری، کابینه خود را معرفی کرد و انتظار می‌رود مجلس نیز تعامل خوبی را برقرار کند که اگر غیر از این باشد و بار دیگر نمایندگان به سه وزیر پیشنهادی رای اعتماد ندهند مردم اعتمادشان از مجلس سلب خواهد شد و این اتفاق در آینده نیز برای نمایندگان گران تمام می‌شود و نگاه مردم به نمایندگان تغییر می‌کند.

طاهرخانی در پایان بیان داشت: روحانی با برنامه‌هایی آمد که وضعیت موجود را تغییر دهد پس مجلس نیز با دولت وارد تعامل شود و به خواست مردم احترام بگذارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آقای طاهرخانی فکر نمیکنم نماینده ای که اصولگرا باشد از این تهدیدها بترسد